Zdarzeniówka (jak zrobić) kontra skrypt
Aktualny czas: 16-10-19, 09:17 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Odpowiedz 
[Dowolny] Zdarzeniówka (jak zrobić) kontra skrypt
Adrapnikram Offline
*


Liczba postów: 571
Dołączył: 04-10-13

Pomógł: 45



Post: #1
Zdarzeniówka (jak zrobić) kontra skrypt

Zmiana wyglądu postaci po założeniu ubioru + mruganie oczami podczas chodzenia kontra "Visual Equipment" Rataime
1a. Generujemy (tworzymy) postać gołą (możemy dorzucić jakieś majty)
1b. Generujemy postać w zbroji lub szacie albo w łachmanach (u mnie w niebieskiej szacie)
1c. Robimy zbroje w bazie danych (u mnie szata maga)
2.Wchodzimy w typowe zdarzenia i tworzymy 2 zdarzenia (może być więcej) domyślnie"bez ubrania" i "szata maga" ustawiamy na równoległe.
W szata maga ustawiamy warunek (1 rubryka) jeśli bohater trzyma --->szata maga to zmień grafike bohatera (3 rubryka) na tą z podpunktu 1b oraz ustawiamy przełącznik nazwijmy go hmm "szata maga" na ON
Jeśli warunek nie zostanie spełniony ustawiamy "szata maga" na OFF
W "bez ubrania" ustawiamy warunek ---> jeśli przełącznik szata maga jest OFF to zmiana grafiki bohatera na tego z punktu 1a
UWAGA: Jeśli mamy więcej zbroi robimy tak jak z "szata maga" tylko musimy dodać do warunku "bez ubrania" następny warunek o treści np. jeśli zboja najemnika jest OFF i dopiero grafika bez ubrania
Dodatek mruganie podczas chodzenia:
Wchodzimy w Chara naszej postaci np. w Gimpie i tam gdzie mamy pierwszy krok (w którąkolwiek stronę) malujemy górną i dolną powiekę na czarno.
W drugim kroku bohatera pomniejszamy oko kolorem skóry o górną i dolną powiekę krańcowe malujemy na czarno
W trzecim kroku powtarzamy krok pierwszy
Stojącego ludzika zostawiamy z otwartymi oczami
[Obrazek: noxzm0.png]
UWAGA Bardzo słaby efekt w VX lepszy w XP
Plusy i minusy(w porównaniu do skryptu)
Plusy:
-Nie trzeba wycinać zbroi i mieczy
-Jeśli korzystamy z generatorów o różnej wielkości bohatera nie sprawia to problemów że zbroja nie pasuje
-W razie błędów czy niezrozumienia można naprawić (w mojej opinii) łatwiej niż w skrypcie
-Można się pochwalić że zrobiono na zdarzeniach mrgreen
-Nie trzeba dawać credit's
Minusy:
-Nie można dodawać broni i tarczy
-Jeśli mamy przezroczyste menu to widać że dopiero po wyjściu z niego postać "przebiera się" i może na chwile się zaciąć.

Jeśli użyje się tego sposobu MOŻNA dodać mnie do credits'ów aczkolwiek/jednakże nie nalegam mimo to byłbym wdzięczny
11-03-14 19:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Soul Offline
*


Liczba postów: 87
Dołączył: 14-05-13

Pomógł: 1



Post: #2
RE: Zdarzeniówka (jak zrobić) kontra skrypt

Nie można dodawać broni i tarczy?! Przecież wystarczy zrobić kilka warunków i kilka grafik więcej.
11-03-14 19:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Adrapnikram Offline
*


Liczba postów: 571
Dołączył: 04-10-13

Pomógł: 45



Post: #3
RE: Zdarzeniówka (jak zrobić) kontra skrypt

Faktycznie teraz na to sobie uświadomiłem już poprawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-14 20:24 przez Adrapnikram.)
11-03-14 20:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
ADI Offline
*


Liczba postów: 274
Dołączył: 09-12-13

Pomógł: 12



Post: #4
RE: Zdarzeniówka (jak zrobić) kontra skrypt

Ale wtedy trzeba będzie wybrać jak ma zmieniać się grafika - czy ze względu na ubiór czy broń itp. No chyba że chce komuś robić się DUŻO grafik i DUŻO takowych warunków XD

Admini mnie obserwują XD

[Obrazek: rm1ftf.png]
12-03-14 11:00
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Adrapnikram Offline
*


Liczba postów: 571
Dołączył: 04-10-13

Pomógł: 45



Post: #5
RE: Zdarzeniówka (jak zrobić) kontra skrypt

Dlatego zdecydowanie lepszy jest skrypt. Zdarzeniówka jest dla tych którym chce się robić dużo własnych grafik i tracić przy tym dużo czasu. Można użyć oczywiście tylko zbroi bez tarcz i mieczy.
12-03-14 17:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Rave Offline
*


Liczba postów: 327
Dołączył: 02-05-13

Pomógł: 3



Post: #6
RE: Zdarzeniówka (jak zrobić) kontra skrypt

Albo dla tych co nie mają wyboru (2k3)

Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
[Obrazek: UXIyBZb.gif][Obrazek: UXIyBZb.gif]

Spoiler: (Otwórz)
12-03-14 19:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
ADI Offline
*


Liczba postów: 274
Dołączył: 09-12-13

Pomógł: 12



Post: #7
RE: Zdarzeniówka (jak zrobić) kontra skrypt

Dokładnie :P

Admini mnie obserwują XD

[Obrazek: rm1ftf.png]
13-03-14 10:04
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Adrapnikram Offline
*


Liczba postów: 571
Dołączył: 04-10-13

Pomógł: 45



Post: #8
RE: Zdarzeniówka (jak zrobić) kontra skrypt

Proszę o przeniesienie do działu skrypty zdarzeniowe. Niedługo wezmę się za nowe porównania. Podajcie propozycje.
20-02-15 01:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Venesard Offline
*


Liczba postów: 226
Dołączył: 07-11-14

Pomógł: 36



Post: #9
RE: Zdarzeniówka (jak zrobić) kontra skrypt

Przyznam rację że w tym wypadku dużo lepiej działa skrypt. Nie ma jednak idealnego, każdy musi go dostosować po swojemu. Gdy zrobiłem ten mechanizm na zdarzeniach, to faktycznie nic to nie ułatwiło. 4 bronie + 4 zbroje + 4 tarcze - to już daje nam 64 kombinacje graficzne do narysowania. Dodajmy do tego buty, rękawice, majtki, skarpetki, whatever. Wszystko po 4 sztuki. 4*4*4*4*4*4*4 = "wpizdu". Nie do narysowania biorąc pod uwagę wszystkie możliwe kombinacje i ilość przedmiotów większą niż to randomowe 4.
Z drugiej strony skrypt również nie zapewnił mi do końca tego co potrzebowałem. Tekstury źle się nakładały, brakowało niektórych opcji.
Najoptymalniejszym rozwiązaniem okazał się rewrite skryptu z dopisaniem własnych elementów i usunięciem niepotrzebnych, i połączenie tego z skromnym udziałem zdarzeń.
Swoją drogą, dobre zestawienie Adrapnikram biggrin

Sam nie wiem czy coś tworzę.
20-02-15 01:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
BeVoo Offline
*


Liczba postów: 29
Dołączył: 07-07-13

Pomógł: 0



Post: #10
RE: Zdarzeniówka (jak zrobić) kontra skrypt

Oj, znam ten ból, choć z drugiej strony też i frajdę, kiedy tworzyło się każdy możliwy charset postaci w Komnacie. W moim przypadku na szczęście nie było tragedii. Nie pamiętam - 8 lub 12 różnych postaci, więc nie było źle ;)

Klik! > [Obrazek: fAjISnc.png]
22-02-15 02:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.