Kruk 2: Akt I
Aktualny czas: 12-12-18, 10:38 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Odpowiedz 
[VX] Kruk 2: Akt I
INRE Offline
*


Liczba postów: 46
Dołączył: 02-05-13

Pomógł: 7



Post: #1
muza Kruk 2: Akt I

[Obrazek: 0bpng_npnenws.png]

Tytuł: Kruk 2: Akt I
Wersja RM: RPG Maker VX
Gatunek: Przygodowa/RPG
Data wydania: 21.08.2016
Przewidywany czas gry: >3h

Fabuła:
Przeniesiemy się o 10 lat naprzód od poprzedniej wyprawy Kruka. Odkryjemy Ziemię Ras Pradawnych – Quervik – kontynent, który przez ostatnie kilkadziesiąt lat, za wszelką cenę chcą zdominować ludzie… Najpierw uległy krasnoludy – od teraz dzielą się surowcami z ludźmi i udzielają wsparcia zbrojnego w bitwach, a do kopalń sprowadzani są wytrzymali orkowi niewolnicy. Orkowie przenieśli swe osady na daleką północ – tam gdzie panują ciężkie warunki, ludzie nie są w stanie im zagrozić. Elfy ukryły się w lasach – do ostatniej kropli krwi walczyć będą o swoją wolność.
Nasz bohater nie przybył jednak tutaj, aby angażować się w konflikty…
„Enialis jest poszukiwany.” „Enialis jest przeklęty.” „Enialis musi umrzeć.” Takie okazały się być konsekwencje zakończenia wyprawy (podniesienia Hełmu Zapomnianego Barbarzyńcy) zorganizowanej przez księcia Lothwarrd. Ucieczka i ciągłe ukrywanie się nic nie pomogą. Przed śmiercią nie można tak po prostu uciec. Okazuje się, że klątwa może zniknąć wtedy, gdy przeklęty artefakt zostanie zniszczony w Pradawnej Kuźni Imsha. W tym celu Kruk uda się do Mroźnych Krain – na daleką północ Quervik… Bohater nie jest w najlepszej formie. Czy wróci jego odwaga i pewność siebie? Czy wystarczy mu sił i zdolności, aby podnieść się i wygrać walkę o własne życie?

Mechanika:
Gra oparta jest na wielu patentach z pierwszej części. Jednakże niektóre z nich zostały wyraźnie zmodyfikowane. Walka rozgrywa się w czasie rzeczywistym. Dostępne są 2 rodzaje ataku (szybki i silny). Do klawiszy-skrótów przyporządkujemy mikstury i czary. Dodatkowo występują tzw. Akcje, czyli specjalne ataki bohatera. Ponownie, co poziom możemy ulepszać statystyki. Natraficie na zagadki oraz mini gry (także kilka nowych). Bohater może skakać… Warto też wspomnieć, że mamy możliwość zmiany ekwipunku naszego Kruka.
Sterować będziemy przede wszystkim Enialisem. Zdarzą się jednak momenty, w których dołączą towarzysze. Postacie poboczne nie posiadają czarów, akcji, czy też zmiany ekwipunku. Świat jest większy niż w pierwszej części.
Uprzedzam, że zdecydowałem się zrezygnować z zadań pobocznych. Dlaczego? Bo jestem śmierdzącym leniem? Może trochę... Ale głównie chodzi o to, że zadania typu: "zabij 10 goblinów", "przynieś 5 ziół" są nudne i niczego nie wnoszą do rozgrywki. Początkowo były bardziej rozbudowane zadania poboczne, bardziej ambitne, z kolei z tych zrezygnowałem, dlatego że główny wątek strasznie się rozmywał. Mam nadzieję, że zrozumiecie.

Screeny:
Spoiler: (Otwórz)
Linki:
>KRUK 2: AKT I_V1.1
>VX_RTP

Czytaj!!!
Spoiler: (Otwórz)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-12-16 11:43 przez INRE.)
21-08-16 15:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Dakla Offline
*


Liczba postów: 109
Dołączył: 23-12-15

Pomógł: 5



Post: #2
RE: Kruk 2: Akt I

A niech mnie! Myślałem, że druga część nigdy nie wyjdzie, a tu taka miła niespodzianka!
Pierwsze z wrażenia z gry pozytywne, oprócz tego, że z goblina atakującego sztyletami dostałem maczugę . Rozumiem, że nie mogłeś dać bohaterowi nic... mocnego, lecz jakiś gobliński scyzoryk nie zaszkodziłby.

Wielka pochwała należy się, za możliwość ataku jako członek drużyny, i to, że HP się regeneruje.
21-08-16 23:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 884
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 104



Post: #3
RE: Kruk 2: Akt I

Nie lubię INQofego tilesetu, ale chyba jakoś przeżyję. Szczególnie, że zrobiłeś z niego całkiem ładne mapki. :ehe: Nie grałem w twoje Kruki, czas chyba nadrobić. :zmienny:

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
21-08-16 23:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
INRE Offline
*


Liczba postów: 46
Dołączył: 02-05-13

Pomógł: 7



Post: #4
RE: Kruk 2: Akt I

Cytat:A niech mnie! Myślałem, że druga część nigdy nie wyjdzie, a tu taka miła niespodzianka!
Chyba nikt już nie wierzył, że wyjdzie, przez moment chyba sam zwątpiłem :P

Cytat:Nie grałem w twoje Kruki, czas chyba nadrobić.
Nadrabiaj, chętnie przeczytam opinię. ;)
23-08-16 14:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Griffith Offline
*


Liczba postów: 1
Dołączył: 25-08-16

Pomógł: 0



Post: #5
RE: Kruk 2: Akt I

Już pobieram :)
Fabuła jest dobra. Mechanika "Kruka" była świetna, a tutaj wygląda na jeszcze bardziej dopracowaną :D. Mapping z tilesetami Inq jest świetny, mimo że bardziej wolałem mapki z tilesetami z XP, takie jakie są w pierwszej części. Innymi słowy, powodzenia w pracy nad przyszłymi aktami :D.

A tak swoją drogą, kiedy wrócisz do Zakonu Rubinowego Smoka? Gra wyglądała naprawdę świetnie :D.

A dream... It's something you do for yourself, not for others.
25-08-16 12:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
INRE Offline
*


Liczba postów: 46
Dołączył: 02-05-13

Pomógł: 7



Post: #6
RE: Kruk 2: Akt I

Griffith
Nieraz dłubię trochę przy zakonie. Jeśli się kiedyś ukaże, będzie to zupełnie inna gra niż to co można było zobaczyć w demie i zapowiedzi.
25-08-16 13:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 884
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 104



Post: #7
RE: Kruk 2: Akt I

Wersja skrócona:
Spoiler: (Otwórz)
Wersja dłuższa, tak zwany 'bitching'.
Spoiler: (Otwórz)

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-16 18:21 przez Yoroiookami.)
15-09-16 18:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
INRE Offline
*


Liczba postów: 46
Dołączył: 02-05-13

Pomógł: 7



Post: #8
RE: Kruk 2: Akt I

Cytat:Myślę, że byłoby ciekawiej gdybyś użył innego systemu walki.
Niestety turowe systemy nie bardzo pasują do tej gry. W kolejnych aktach postaram się trochę lepiej dopracować system.

Cytat:Teraz zamiast tego, mamy chodzić po mapie i klikać w losowe miejsca, z nadzieją że odkryjemy tajemne przejście. W lochu błądziłem chyba przez dziesięć minut, zanim odkryłem że mogę ścianę rozbić ogniem.
No to właśnie nie ma typowego macania ścian za pomocą klawisza interakcji. razz
Trochę inne podejście, nie każdemu pasuje. Ważne, że w końcu znalazłeś.

Cytat:Wszystkie prócz jednego BGM, które zaczęło mi działać na nerwy po jednym czasie.
Kolejna osoba narzeka na pojedyncze kawałki XD
Można wiedzieć który Ci nie odpowiadał? :D

Cytat:Najbardziej mnie rozwaliła (dosłownie też) walka z Undine (czy jak to tam przetłumaczyłeś),
Ondyna - nie tłumaczyłem, dla mnie Ondyna to Ondyna po prostu razz
Co do tej walki, to jedyne rady jakie mam...
1. Przede wszystkim unikanie ataków, jesteś szybszy niż przeciwnicy, do dyspozycji masz bieg do uciekania i klawisz skoku do przeskakiwania przeszkód.
2. Energia się odnawia i mana też. Więc jeśli nie masz mikstur, musisz się więcej nabiegać i naskakać. (Ryby odnawiają życię i manę też jak coś)
3. Nie masz kasy? możesz sprzedać ryby, stary ekwipunek, przeszukiwać skrzynki i niektóre szafki.
17-09-16 14:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 884
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 104



Post: #9
RE: Kruk 2: Akt I

Cytat:No to właśnie nie ma typowego macania ścian za pomocą klawisza interakcji. razz
Trochę inne podejście, nie każdemu pasuje. Ważne, że w końcu znalazłeś.
Bardziej mi chodzi o to, że cała zagadka polegała na odpaleniu gry w pełnym oknie, bo na tym tilesecie w takiej ciemności niestety nic nie widać. Niby moja wina, skoro gra sama odpala się na pełnym ekranie, ale ja po prostu tak wolę grać w większość gier. :ehe:
Wolałbym coś bardziej na logikę niż coś w stylu "ciekawe czy ta gra pozwala mi na coś takiego?".

Cytat:Kolejna osoba narzeka na pojedyncze kawałki XD
Można wiedzieć który Ci nie odpowiadał? :D
Najbardziej podoba mi się BGM na tej mapie z Ondyną. Wskazać na wkurzające BGM niestety nie mam jak, bo utknąłem na wyspie i chyba nie mogę podróżować. A bez przesłuchania trudno mi powiedzieć...
*Facepalm*
To ja sobie przesłucham muzyki z folderu BGM...
Na liście znielubianych utworów pojawia się Loszek, oraz inne utwory które przeciągają jeden dźwięk w nieskończoność i występują często w grze. Mimo przesłuchania muzyczki, trudno mi wskazać. Pamiętam, że w pewnym momencie tak długo się nasłuchałem jednej z BGM że zaczęła mnie wkurzać jej monotonność. :-?

Cytat:Ondyna - nie tłumaczyłem, dla mnie Ondyna to Ondyna po prostu razz
Co do tej walki, to jedyne rady jakie mam...
1. Przede wszystkim unikanie ataków, jesteś szybszy niż przeciwnicy, do dyspozycji masz bieg do uciekania i klawisz skoku do przeskakiwania przeszkód.
2. Energia się odnawia i mana też. Więc jeśli nie masz mikstur, musisz się więcej nabiegać i naskakać. (Ryby odnawiają życię i manę też jak coś)
3. Nie masz kasy? możesz sprzedać ryby, stary ekwipunek, przeszukiwać skrzynki i niektóre szafki.
Myślałem, że nazwy czterech żywiołaków (Gnome, Salamander, Sylph, Undine) wziąłeś ze 'starej alchemii'. Ale teraz wygooglowałem i najwyraźniej takie jest rzeczywiście polskie tłumaczenie. :ehe:
1. Szczerze nie wiem jak ktokolwiek może unikać czegokolwiek na takiej ciasnej mapce z trzema przeciwnikami podczas gdy błyskawice strzelają na lewo i prawo i nic nie widać. Naprawdę podziwiam każdego, komu się udało. Szczególnie że magia nie przechodzi przez zablokowane tile, a przeciwnik już tak. :lol2:
2. Doceniam odnawialność HP i MP. Naprawdę doceniam. Przydało mi się niejednokrotnie. Tylko że problemem jest ta mapa. Na niej ani sobie nie pobiegasz, ani nie użyjesz magii bez obrywania. Takie już moje zdanie. smiles
3. Nie mam kasy. Łowiłem we wszystkich miejscach i sprzedałem wszystkie niepotrzebne rzeczy. Znalazłem (tak myślę) wszystkie skrzynie. Nie mam już żadnego sposobu na zarobek. Jestem w stanie zapłacić za jednego potionka, który raczej nie wystarczy. :lol2:
Pozostaje mi oszukiwać. :zmienny:

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-09-16 16:02 przez Yoroiookami.)
17-09-16 16:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 884
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 104



Post: #10
RE: Kruk 2: Akt I

Przeszedłem Kruczka kolejnego. Gra jest bombowa. :klaszcze: Szkoda, że tak szybko się Kruk skończył, jak już się wszystko rozkręcało. W sumie połowa gry to cutscenki. :ehe: Przynajmniej mogę się cieszyć, że kiedyś dostaniemy drugą połowę gry. smiles Trzymam kciuki za akt drugi!

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-09-16 19:10 przez Yoroiookami.)
18-09-16 19:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.