Rycerska Opowieść
Aktualny czas: 23-09-19, 15:49 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Odpowiedz 
[VX] Rycerska Opowieść
WuadcaKasztanuw Offline
*


Liczba postów: 1
Dołączył: 02-09-19

Pomógł: 0



Post: #1
Rycerska Opowieść

Tytuł: Rycerska Opowieść

Wersja RM Czysty RM VX, bez kombinowania w skryptach

Opis:
RPG, fantasy z nieskomplikowanym systemem turowym. Akcja dzieje się w niemalże najzwyczajniejszej w świecie wiosce, w rozległej krainie Trawelii, gdzie na dalekich krańcach świata, waleczni rycerze przeżywają pełne emocji przygody. To jednak dzieje się daleko od miejsca akcji, gdzie co najwyżej można spotkać kilka złośliwych, gadających zwierząt i parę przygłupich gnomów.
Bohaterem gry jest młody Feelan Koei, piętnastoletni chłopiec, który jest znudzony monotonnym życiem, dlatego postanawia wyruszyć w podróż, godną prawdziwego rycerza. Jako, że jednak chłopaczek nie jest żadnym wybrańcem, nie posiada żadnych szczególnych mocy, to jego szanse, na zwrócenie uwagi przeznaczenia są dość marne, dlatego Feelan postanawia sam je ukształtować i nie czekając na to, aż ono samo go kopnie do wielkich czynów, zabiera się do przygotowań w podróż. Tak więc głównym czynnikiem pchającym fabułę jest przede wszystkim sam bohater.

*Jeśli chodzi o wykorzystaną w grze grafikę, to z przykrością muszę przyznać, że to co nie jest standardową grafiką z RM, jest wyrwanym z internetów zbiorem przypadkowych grafik, których autorów niestety wymienić nie jestem w stanie... Ale jestem im niezmiernie wdzięczny! Mając ponad 600 MB zebranych w ten sposób materiałów, uzbierało się tego tyle, że uporządkowanie tego wprowadziło lekki bałagan... (Dopiero się uczę, więc nie miejcie mi tego za złe!) Gra jednak zajmuje zaledwie 120MB, więc niech powyższa liczba nie będzie przerażającą! Tytuły wykorzystanych w grze utworów muzycznych również zmieniłem, dla większego porządku, ale postarałem się je umieścić w napisach końcowych, więc liczę na to, że swoim dziełem, żadnego innego autora nie urażę.*

Kilka Screenshotów:
Spoiler: (Otwórz)
Szacowany czas pracy:
Pierwszy etap gry jest skończony, a jego stworzenie zajęło prawie dwa tygodnie ciągłej pracy (z przerwami na jedzenie, spanie i tego typu sprawy...). Powstanie kolejnych części zależy być może od tego, czy gra się sprawdzi... Jest to pierwsza, którą stworzyłem, więc nie wiem jeszcze, czy dalej zajmować się tym, czy może lepiej wziąć się za coś innego. W razie czego, zostawiam tu wersję demonstracyjną i życzę miłej gry!

Linki do pobrania:
https://www.sendspace.com/file/gwp6i9

http://www.mediafire.com/file/smopbuskbp...7.exe/file
02-09-19 20:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 924
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 112



Post: #2
RE: Rycerska Opowieść

Widać początki czegoś fajnego. :klaszcze:
Jak na jeden z pierwszych twoich projektów (tak przynajmniej zakładam) to jest naprawdę dobrze. Mapping jest taki sobie, ale ma swój urok, a widać że ci zależy na projekcie. Życzę powodzenia w dalszej pracy. :ahoy:

Kilka rzeczy które mi się wyjątkowo spodobały:
- Mogę mieć dziewczynę 2D!
- Mogę trochę pofarmić, kiedy jestem zbyt słaby albo potrzebuję złota.
- Wiele postaci ma wyraźny charakter.
- Niektóre z dialogów są bardzo zabawne.


Kilka rzeczy, które powinny być poprawione:
- Niektóre zadania są widoczne zanim je poznałem - dostałem możliwość przerobienia grzybków na maść przed tym jak je zebrałem i przyniosłem je gnomom. Przydałby się jakiś przełącznik.
- Jeżeli zostaniemy zatruci podczas walki, to zatrucie trwa i trwa i trwa. Jeden pechowy atak z zatruciem odebrał mi przynajmniej 200HP (zmarnowałem przedmiot leczący), a zatrucie nas nie zabija. Może to celowe, ni wim.
- Młot jest kompletną stratą pieniążków, bo chybia częściej niż trafia, nawet w najsłabszych przeciwników. :ehe:

To na tyle, naprawdę dobrze ci idzie. :lartarin:

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
04-09-19 12:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Crashykk Offline
*


Liczba postów: 357
Dołączył: 30-04-13

Pomógł: 32



Post: #3
RE: Rycerska Opowieść

Pograłem chwilę w twój projekt. Tak jak myślałem wnioskując po screenach mapping jest tutaj dość "nietypowy". No trochę kuleje, a szkoda, bo gra ma bardzo ciekawy klimat. Muzyka dość Finalowa, że się tak wyrażę, ale pasuje do wizji przygody, na którą bohater chce się wybrać. Dialogi są ciekawie napisane, czego przyznam się nie spodziewałem. Bohater ma swoje motywacje i brnie ku nim nawet, gdy jego bliscy się nie zgadzają z podejściem. (Przynajmniej dla mnie) Czuć, ze Feelan nie pasuje do tego otoczenia.
Widać, że ktoś stara się przekazać swoją wizję twórczą, a nie robi grę tylko dlatego, że chce zrobić grę. Jest tutaj duży potencjał, ale nie obyło się bez rzeczy, które mi nie pasowały.

Bardzo słabo nakreślony jest cel naszej podróży. Gdybym nie kliknął na skrzynkę w pokoju Feelana nie wiedziałbym nawet co zrobić. Postarałbym się wstawić jakąś krótką scenkę, zamiast tej skrzynki, gdzie bohater mówi do siebie np co dzisiaj musi przygotować. Łatwiej by to pozwoliło graczowi połapać się w świecie.

Gdy już wiemy jaki jest nasz cel musimy uzbierać pieniądze/materiały itd, aby móc zdobyć dla siebie oręż i tu zaczyna się problem. Każda walka z potworami powodowała, że musiałem biegać do swojego pokoju, aby się przespać. Praktycznie nigdy nie byłem na tyle odważny, aby zawalczyć 2 razy, bo przeciwników jest zbyt dużo w grupie, co powoduje, że spotkanie z 3 wilkami jest praktycznie równoznaczne z naszą śmiercią. Feelan nie dysponuje żadnymi umiejętnościami (przynajmniej jak na razie), więc całość opierała się o naciskanie enter.

Walka, biegiem do domu, zapisać, walka, biegiem do domu, zapisać i tak w kółko. Dałbym jakieś itemy leczące z przeciwników, co jakiś czas, bądź chociaż zwiększył ilość expa/golda, aby móc wzmocnić naszego bohatera, bo w obecnej wersji grind jest niemiłosierny.
Jak przy itemach już jesteśmy to dodałbym w opisie nieco bardziej szczegółowe informacje. "Czy może być coś lepszego" jako opis ciastka nie mówi mi nic, dlatego nawet nie wiedziałem, że jest to item leczący. To samo z marchewką czy typowym ziemniakiem.
Poprawiłbym to na np "Czy może być coś lepszego? Leczy ileś tam HP".

Warzywek u staruszki nawet nie kupowałem, bo nie wiem co one robią, a szkoda mi pieniędzy, które i tak ciężko zarobić.

W spoilerze opisuję rozgrywkę pod kątem przechodzenia projektu, więc jeżeli ktoś chce doświadczyć sam tego to powinien ominąć ten fragment.
Spoiler: (Otwórz)
Czy jakikolwiek item potrafi uleczyć zatrucie? Kupiłem (chyba) wszystkie warzywka od staruszki i żadne nie chce tego cholerstwa zdjąć.

Z takich małych błędów, które napotkałem to:
- owca biegająca z prędkością światła w naszej posiadłości (no chyba, że tak miało być),
- Muzyki/fanfary wygranej walki jest zbyt długa i nawet po walce gra dalej. Udało mi się doprowadzić nawet do tego, że fanfary grały jeszcze w następnej walce.
- wkurzające jest też jak chcesz kupić coś od kowala, a ten sobie odejdzie od stolika i musisz czekać, aż wróci xd
- Kupiłem sobie młotek, bo był najmocniejszy, a chciałem jednak jakiś DMG robić przeciwnikom. Ku mojemu zdziwieniu na 7 ataków trafiłem 2! Tylko 2! Powinieneś poprawić "miss" rate w tej broni.

I mała rzecz, która uważam moim zdaniem trochę uroku by grze dodała. Jak wchodzimy na mapkę, gdzie są walki (prawo od miasta) muzyka robi się groźna, ale sama mapka posiada taki sam klimat jak miasto. Ściemniłbym trochę ekran, (tak jak w dalszych lokacjach) albo nałożył chociaż jakąś mgłę. Nadałoby to fajny efekt.

Na razie to tyle.

Ponieważ, gdyż, bo tak. ~ CrashuR
04-09-19 19:36
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.