Dodawanie poleceń do title'a
Poziom trudności: Średnio-zaawansowany
Autor: tracersgta :D Kopyrajt 2k13
Na prośbę pewnego użytkownika forum chcę pokazać w jaki bardzo łatwy sposób można dodać komendy do menu głównego. Jak wiemy standardowo w title mamy 3 opcje: Nowa Gra, Wczytaj Grę i Wyjście. Powiedzmy, że chcemy dodać... achievementy. Po pierwsze musimy się wyposażyć w skrypt na te acziki i możemy zaczynać (oczywiście możemy dodać co nam się żywnie podoba, to tylko przykład i w odpowiednich momentach nakieruję co zmienić na swoje upodobanie).
Krok 1
Wchodzimy w listę skryptów i znajdujemy skrypt Window_TitleCommand i otwieramy go.
Krok 2
Szukamy linijek odpowiadających za tworzenie komend. Standardowo to linijki od 35 do 37:
Krok 3
Robimy linijkę odpowiadającą za tworzenie nowej komendy. Wybieramy miejsce gdzie nasza komenda (w moim przypadku achievementy) ma się pojawiać. Ja wybrałem miejsce między wczytaniem gry a wyjściem. Kopiuję linijkę np. nowej gry aby móc ją edytować.
Powstanie mi takie coś:
add_command(Vocab::new_game, :new_game)
add_command(Vocab::continue, :continue, continue_enabled)
add_command(Vocab::new_game, :new_game)
add_command(Vocab::shutdown, :shutdown)
Krok 4
Edytuję ją na swoje upodobanie. Usuwam
Odpowiada to za odwołanie do wyświetlanej nazwy w menu. Ja nie będę robić odwołania, tylko wprost wyrażę nazwę linijki. Zastępuję więc to nazwą jaką chcę, np. Acziki, więc umieszczam to w CUDZYSŁOWIE! Piszę więc
zamiast wcześniejszego kodu.
Krok 5
Tworzę nazwę komendy, która będzie TYLKO w skrypcie. Aktualnie jest to
Tutaj możemy zmienić to na cokolwiek, ale musi to być nieużywana funkcja. Ja zmieniłem to na
Yay! Skończyliśmy konfigurację Window_TitleCommand. U mnie wygląda to tak:
Krok 6
Przechodzimy do skryptu Scene_Title.
Krok 7
Znajdujemy linijki odpowiadające za tworzenie komend. Domyślnie to linijki od 93 do 95:
Krok 8
Podobnie jak wcześnie przekopiowywujemy przykład nowej gry w odpowiednie miejsce, u mnie jest to między wczytaniem gry a wyjściem i edytujemy. Zamieniamy
na naszą nazwę komendy, ja zmieniam to na
Krok 9
Podobnie dalej... Zmieniamy
na naszą nazwę komendy, ale tylko dalszą część, tak aby
pozostało. U mnie będzie
Jak to wygląda po zmianach:
Krok 10
Już prawie koniec! Zjeżdżamy trochę niżej i znajdujemy linijki odpowiadające za funkcje tych przycisków:
Krok 11
Kopiujemy cały sektor nowej gry w odpowiednie miejsce, u mnie znowu między wczytaniem gry a wyjściem:
Linijki podkreślona na
szaro usuwamy!
Linijkę podkreśloną na
zielono możemy edytować dowolnie, aby na się nie myliła sekcja, ale to nie jest konieczne. Na początku MUSI znajdować się znak #.
Linijkę podkreśloną na
niebiesko edytujemy.
Krok 12
W tej linijce zmieniamy
na
Krok 13
Rzeczą ostateczną jest zmiana wczytanego poziomu. To zależy od tego co chcemy wywołać. Może to być dowolna scena. Ja przywołuję
, bo mój skrypt używa takiej nazwy sceny. Znajduje się to w nawiasie i to edytujemy jak chcemy. Jeżeli wywołamy nieistniejącą scenę wywali nam błąd :/
Krok 14
Cieszymy się!
Proszę o oceny i pozdrawiam :)