Pomocy!
Aktualny czas: 21-10-18, 00:33 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Odpowiedz 
[VXAce] Pomocy!
miki158 Offline
*


Liczba postów: 15
Dołączył: 25-12-17

Pomógł: 0



Post: #1
wykrzyknik Pomocy!

Więc tak! Stworzyłem skrzynke,która ma na celu tworzenie przedmiotow itd.Chcialem wiec stworzyć lóżko i np.potrzebuje 5×drewna oraz 3x skóry po tym jak to posiadam powinno na mapie zrobic sie łożko ale nie wychodzi nwm co robie zle bo ustawilem by przełacznik uruchamial sie gdy posiadam daną liczbe zasobow ale gdy ją mam nic sie nie dzieje poprostu wyskakuje,że nie posiadasz danej liczy drewna i skóry.Proszę o pomoc.(Sorry za ortografieplacz)
25-07-18 21:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Online
*


Liczba postów: 877
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 104



Post: #2
RE: Pomocy!

A mógłbyś wrzucić tu screenshot tego zdarzenia skrzynki? :co:

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
25-07-18 23:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
miki158 Offline
*


Liczba postów: 15
Dołączył: 25-12-17

Pomógł: 0



Post: #3
RE: Pomocy!

https://imgur.com/HeIX4VE tu screen skrzynki
https://imgur.com/OSQ8Ocj tu zmienna drewno
https://imgur.com/OSogy6p przedmiot który mial za zadanie naliczać zmienna
https://imgur.com/z458yH9 i to ma sie pokazywać gdy skrzynka zatwierdzi dana ilość zasobów
https://imgur.com/JrC4Wme i to powinno sie pokazac po kliknięciu na zdarzenie
wcześniej robiłem by w skali możn a bylo kilofem wykuć jaskinie i wszystko wyszło a to nie chce wyjść..proszę o pomoc
26-07-18 14:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Online
*


Liczba postów: 877
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 104



Post: #4
RE: Pomocy!

Oprócz tego że trochę niepotrzebnie zagmatwane... :ehe:
Twoje zdarzenie "drewno" przypisuje 1 do zmiennej ilości drewna, zamiast sprawdzać ile drewna ma gracz.

Jeżeli skrzynka jest na mapie na której można dodawać przedmioty, to nawet nie potrzebujesz typowego zdarzenia.

Zrobiłem tak i działa:
[Obrazek: seCTDhq.png]
[Obrazek: HqmPoUV.png]
[Obrazek: DNO8N1g.png]

Jakby cuś było niejasne, to mów. :ahoy:

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
26-07-18 16:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
miki158 Offline
*


Liczba postów: 15
Dołączył: 25-12-17

Pomógł: 0



Post: #5
RE: Pomocy!

rozumiem ale chciałbym by np.dany przedmiot 1 drewno=1 zmienna drewno itd w tym problem jest w moim pomyśle bo jak dodałem ze otrzymuje z npc zmienna drewno=5 to zadziałało a jak zwykły przedmiot to nie działa....
Wiec chodzi mi o to by przedmiot dawał zmienna a cos mi nie wychodzi przez to typowe zdarzenie...
https://imgur.com/OSQ8Ocj
https://imgur.com/OSogy6p
o te dwa ss mi chodzi i jak zrobić by to działało zalezy mi na tym bo przyda mi sie to do budowy innych rzeczy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-07-18 18:42 przez miki158.)
26-07-18 18:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Dakla Offline
*


Liczba postów: 107
Dołączył: 23-12-15

Pomógł: 5



Post: #6
RE: Pomocy!

Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale z tego co udało mi się wywnioskować, to chcesz, by dany przedmiot ( w tym przypadku drewno) zwiększał ci zmienną w zależności od liczby posiadanych przedmiotów. I wtedy jeśli posiadasz określoną zmienną, to możesz zrobić dany przedmiot.

Ja bym zrobił to tak:
1) w typowym zdarzeniu ustaw równoległe zdarzenie, a następnie ustaw przełącznik (najlepiej jakiś, który włącza się na początku gry).
2) użyj opcji zmień zmienną i ustaw na przedmiot drewno (dzięki temu w zmiennej zostanie zapisana liczba kawałków drewna)
3) w zdarzeniu łóżka ustaw warunek, że zmienna równa się np: 5
4) następnie w tym samym zdarzeniu w listach komend ustaw główny przełącznik A na on
5) w kolejnej karcie zdarzenia ustaw grafikę łóżka

Jeśli coś niezrozumiałe/nie o to chodziło to pisz.
26-07-18 20:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Online
*


Liczba postów: 877
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 104



Post: #7
RE: Pomocy!

Średnio zrozumiałem co masz na myśli. Chcesz żeby po kliknięciu na drewno, zwiększałaby się zmienna Drewno?
[Obrazek: z4OJNvt.png]

:ehe: Musiałbyś to lepiej opisać, bo serio nie wiem o co chodzi.

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
26-07-18 20:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
AlmostNoRuby Offline
*


Liczba postów: 162
Dołączył: 22-09-16

Pomógł: 29



Post: #8
RE: Pomocy!

Pora wbić na temat!
To tak: masz dwie zmienne: ilość drewna i ilość skóry (czy czego tam).
Tak powinien wyglądać event zbierania drewna (bazowo):
Spoiler: (Otwórz)
Jeżeli chcesz zebrać drewno za pomocą czegoś, np. siekierki, robisz taki event:
Spoiler: (Otwórz)
Jeżeli chcesz postawić gdzieś zdarzenie, które sprawdza ilość drewna (i innych zasobów), na dobry początek wystarczy wiadomość:
Masz \v[xxx] drewna i \v[yyy] skór.
Gdzie w miejscu [xxx] i [yyy] oczywiście numery zmiennych, w których przechowujesz ilość tych przedmiotów.
Później będzie można pomyśleć o jakimś innym menu które tam pokazuje ilość - ale jak piszę - na dobry początek i to wystarczy.
Możesz to przechowywać jako itemy ofc, ale to dość ogranicza - mianowicie możesz mieć tylko 99 szt. zasobu, a tak nawet do 9999999 szt. (o ile odpowiednią ilość dziewiątek napisałem).
Co do samego craftingu, Yoroi to wytłumaczył, mi się nie chce. 8-)

[Obrazek: 4869108.gif]
Aktualnie pracujemy nad Cosmos Setback
Możesz coś powiem przed premierą, ale znając moje lenistwo... :P
Tutaj możesz sprawdzać na bieżąco stan prac.

27-07-18 09:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
miki158 Offline
*


Liczba postów: 15
Dołączył: 25-12-17

Pomógł: 0



Post: #9
RE: Pomocy!

To wszystko mak chodzin mi o to by 1przedmiot drewno=1 zmienna drewno bo tak jakby gdy dodaje to typowe zdarzenie to to nie działa i 1 przedmiot drewno nie jest rowne 1 zmiennej drewno tylko tyle potrzebuje bo to wszystko z lozkiem zrobilem ale dziala gdy dodaje tylko zmienna 5 a nie 5 drewna przedmiot
27-07-18 10:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Online
*


Liczba postów: 877
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 104



Post: #10
RE: Pomocy!

[Obrazek: HqmPoUV.png]

Zrób tak jak tutaj jest zaznaczone na czerwono i będzie działać, bo po prostu nie może nie działać. Zmienna jest przypisana do drewna, a pozwala ci wybudować łóżko tylko kiedy masz jego wystarczającą ilość. Nie wiem w czym problem. :ehe:

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
27-07-18 13:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.