Sprawdzenie użytego przedmiotu
Aktualny czas: 26-07-17, 04:31 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Odpowiedz 
[VXAce] Sprawdzenie użytego przedmiotu
Yotta Offline
*


Liczba postów: 152
Dołączył: 22-12-13

Pomógł: 3



Post: #1
Sprawdzenie użytego przedmiotu

Aloha! Potrzebny mi script call czy jak to się zwie, dzięki któremu mogę sprawdzić, którego przedmiotu użyłem i dzięki temu wykonać dalsze instrukcje. Przykład: gdybym użył napoju z kaktusa, chciałbym, aby jego użycie spowodowało sekwencję zdarzeń, np. jakieś dzikie pląsy. Mam ciekawy pomysł na implementację do turowej walki zdarzeniowej i bez tego ani rusz.

Kto pyta, nie błądzi. Kto nie błądzi, ten znajdzie drogę. Kto znajdzie drogę, ten odnajdzie własne szczęście.
Spoiler: (Otwórz)
17-07-17 22:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 751
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 87



Post: #2
RE: Sprawdzenie użytego przedmiotu

Nie znam skryptu, ale napoje mogłyby nakładać stany. smiles
A potem warunek opierasz o to, jakie stany ma dana postać.

[Obrazek: bhixcw.jpg]
[Obrazek: tumblr_static_eyes.gif]
18-07-17 00:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a): Yotta
Dakla Offline
*


Liczba postów: 90
Dołączył: 23-12-15

Pomógł: 1



Post: #3
RE: Sprawdzenie użytego przedmiotu

Nie wiem dokładnie o co chodzi, ale przedmiot może zawierać typowe zdarzenie z przełącznikiem który w ,,troops" (nie wiem czy nazwy są tak samo jak w XP) w kartach zdarzenia ma warunek przełącznika i dalej polecenia.
18-07-17 00:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Yotta Offline
*


Liczba postów: 152
Dołączył: 22-12-13

Pomógł: 3



Post: #4
RE: Sprawdzenie użytego przedmiotu

Może najlepiej wyjaśnię dokładnie. Pamięta ktoś mój EBS? Skakanie do przodu i do tyłu z wyświetlaniem animacji? Marzy mi się nowa wersja. Tym razem pomysł jest taki: umiejętności jako przedmioty. Wtedy wybór ataku dokonuje się za pomocą okna inwentarza, a do wykonania polecenia potrzebne mi właśnie sprawdzenie przedmiotu. Podstawowe warunki nie przewidują "Bohater X używa Y", a taki dodatek znacznie upraszcza życie.
EDIT: niesamowite, myśląc o umiejkach, zapomniałem o nich. Zmiana: jak mogę sprawdzić użytą umiejętność? Tak samo potrzebuję tego do warunku.

Kto pyta, nie błądzi. Kto nie błądzi, ten znajdzie drogę. Kto znajdzie drogę, ten odnajdzie własne szczęście.
Spoiler: (Otwórz)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-07-17 14:41 przez Yotta.)
18-07-17 12:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 751
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 87



Post: #5
RE: Sprawdzenie użytego przedmiotu

Możesz na przykład ustawić, że umiejętności dodają stany, a potem sprawdzać te stany...

[Obrazek: bhixcw.jpg]
[Obrazek: tumblr_static_eyes.gif]
18-07-17 15:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Yotta Offline
*


Liczba postów: 152
Dołączył: 22-12-13

Pomógł: 3



Post: #6
RE: Sprawdzenie użytego przedmiotu

A dałbyś radę to zobrazować? Próbowałem i jakoś nie pykło :l

Kto pyta, nie błądzi. Kto nie błądzi, ten znajdzie drogę. Kto znajdzie drogę, ten odnajdzie własne szczęście.
Spoiler: (Otwórz)
18-07-17 17:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
AlmostNoRuby Offline
*


Liczba postów: 112
Dołączył: 22-09-16

Pomógł: 20



Post: #7
RE: Sprawdzenie użytego przedmiotu

To chyba wygląda jakoś tak:
ITEM lub SKILL narzuca STAN.
Sprawdzasz, czy BOHATER ma dany STAN:
-> Jeżeli MA, wykonujesz AKCJĘ a potem usuwasz STAN.
-> Jeżeli NIE MA, nie wykonujesz AKCJI.

[Obrazek: 4869108.gif]
[a]nr team working:
big map technology for RPGVX - 2000x2000 maps! :D
Cosmos Setback can be wait :D
18-07-17 18:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 751
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 87



Post: #8
RE: Sprawdzenie użytego przedmiotu

Dokładnie jak AlmostNoRuby opisał. :L
[Obrazek: 622b14c90f.png]

[Obrazek: bhixcw.jpg]
[Obrazek: tumblr_static_eyes.gif]
18-07-17 19:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Yotta Offline
*


Liczba postów: 152
Dołączył: 22-12-13

Pomógł: 3



Post: #9
RE: Sprawdzenie użytego przedmiotu

Hmm. Mam tylko jedno pytanie. Jak obejść ponowne wyświetlenie okna ekwipunku/umiejek, jeśli używam komendy SceneManager.call? Co prawda nie przerywa to działania zdarzeń, ale trochę denerwuje.

Kto pyta, nie błądzi. Kto nie błądzi, ten znajdzie drogę. Kto znajdzie drogę, ten odnajdzie własne szczęście.
Spoiler: (Otwórz)
19-07-17 09:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 751
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 87



Post: #10
RE: Sprawdzenie użytego przedmiotu

Postaw przełącznik lub użyj komendy czekania? Nie jestem pewien co masz na myśli. :zmienny:

[Obrazek: bhixcw.jpg]
[Obrazek: tumblr_static_eyes.gif]
19-07-17 12:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.