Zarówno do XP jak i do VX istnieje taki skrypt na menu obrazkowe. I w tym filmiku Demonicskyers takiego skryptu używa.
Niestety w tym skrypcie który podałem, autor żąda żeby wysłać mu powiadomienie o wydaniu dema/pełnej wersji gry jeżeli użyje się jego skryptu. Co moim zdaniem jest kompletną głupotą. I raczej nie warte zachodu.
Także zamiast tego, polecam ci użyć tego skryptu na pominięcie ekranu tytułowego:
#==============================================================================
# Skip Title Screen JV Master Script
#------------------------------------------------------------------------------
# Skip Title Screen, going to first game map.
#==============================================================================
#==============================================================================
# Scene Title
#==============================================================================
class Scene_Title < Scene_Base
def start
SceneManager.clear
Graphics.freeze
DataManager.setup_new_game
$game_map.autoplay
SceneManager.goto(Scene_Map)
end
def terminate
SceneManager.snapshot_for_background
Graphics.fadeout(Graphics.frame_rate)
end
end
#==============================================================================
Umieszczasz nad "Main" w Edytorze Skryptów w swojej grze.
I na mapie startowej ustawiasz trzy obrazki, które się zmieniają zależnie od tego co gracz kliknie. Będzie to takie Menu na zdarzeniach, ale funkcjonuje dobrze.
Rozmiar obrazków powinien wynosić 544x416 pikseli.
Trochę to skomplikowane, gdy ktoś jest nowy. Zrobiłem więc demo:
https://mega.nz/#!8w1ihLjR!cI7pu48WkQrHw...1wiuaPWw64
Możesz się na nim wzorować lub po prostu tworzyć w nim swój projekt. Wystarczy, że podmienisz swoje obrazki na inne.