Ultima Forum

Pełna wersja: Zdarzeniówka (jak zrobić) kontra skrypt
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Zmiana wyglądu postaci po założeniu ubioru + mruganie oczami podczas chodzenia kontra "Visual Equipment" Rataime
1a. Generujemy (tworzymy) postać gołą (możemy dorzucić jakieś majty)
1b. Generujemy postać w zbroji lub szacie albo w łachmanach (u mnie w niebieskiej szacie)
1c. Robimy zbroje w bazie danych (u mnie szata maga)
2.Wchodzimy w typowe zdarzenia i tworzymy 2 zdarzenia (może być więcej) domyślnie"bez ubrania" i "szata maga" ustawiamy na równoległe.
W szata maga ustawiamy warunek (1 rubryka) jeśli bohater trzyma --->szata maga to zmień grafike bohatera (3 rubryka) na tą z podpunktu 1b oraz ustawiamy przełącznik nazwijmy go hmm "szata maga" na ON
Jeśli warunek nie zostanie spełniony ustawiamy "szata maga" na OFF
W "bez ubrania" ustawiamy warunek ---> jeśli przełącznik szata maga jest OFF to zmiana grafiki bohatera na tego z punktu 1a
UWAGA: Jeśli mamy więcej zbroi robimy tak jak z "szata maga" tylko musimy dodać do warunku "bez ubrania" następny warunek o treści np. jeśli zboja najemnika jest OFF i dopiero grafika bez ubrania
Dodatek mruganie podczas chodzenia:
Wchodzimy w Chara naszej postaci np. w Gimpie i tam gdzie mamy pierwszy krok (w którąkolwiek stronę) malujemy górną i dolną powiekę na czarno.
W drugim kroku bohatera pomniejszamy oko kolorem skóry o górną i dolną powiekę krańcowe malujemy na czarno
W trzecim kroku powtarzamy krok pierwszy
Stojącego ludzika zostawiamy z otwartymi oczami
[Obrazek: noxzm0.png]
UWAGA Bardzo słaby efekt w VX lepszy w XP
Plusy i minusy(w porównaniu do skryptu)
Plusy:
-Nie trzeba wycinać zbroi i mieczy
-Jeśli korzystamy z generatorów o różnej wielkości bohatera nie sprawia to problemów że zbroja nie pasuje
-W razie błędów czy niezrozumienia można naprawić (w mojej opinii) łatwiej niż w skrypcie
-Można się pochwalić że zrobiono na zdarzeniach mrgreen
-Nie trzeba dawać credit's
Minusy:
-Nie można dodawać broni i tarczy
-Jeśli mamy przezroczyste menu to widać że dopiero po wyjściu z niego postać "przebiera się" i może na chwile się zaciąć.

Jeśli użyje się tego sposobu MOŻNA dodać mnie do credits'ów aczkolwiek/jednakże nie nalegam mimo to byłbym wdzięczny
Nie można dodawać broni i tarczy?! Przecież wystarczy zrobić kilka warunków i kilka grafik więcej.
Faktycznie teraz na to sobie uświadomiłem już poprawiam
Ale wtedy trzeba będzie wybrać jak ma zmieniać się grafika - czy ze względu na ubiór czy broń itp. No chyba że chce komuś robić się DUŻO grafik i DUŻO takowych warunków XD
Dlatego zdecydowanie lepszy jest skrypt. Zdarzeniówka jest dla tych którym chce się robić dużo własnych grafik i tracić przy tym dużo czasu. Można użyć oczywiście tylko zbroi bez tarcz i mieczy.
Albo dla tych co nie mają wyboru (2k3)
Dokładnie :P
Proszę o przeniesienie do działu skrypty zdarzeniowe. Niedługo wezmę się za nowe porównania. Podajcie propozycje.
Przyznam rację że w tym wypadku dużo lepiej działa skrypt. Nie ma jednak idealnego, każdy musi go dostosować po swojemu. Gdy zrobiłem ten mechanizm na zdarzeniach, to faktycznie nic to nie ułatwiło. 4 bronie + 4 zbroje + 4 tarcze - to już daje nam 64 kombinacje graficzne do narysowania. Dodajmy do tego buty, rękawice, majtki, skarpetki, whatever. Wszystko po 4 sztuki. 4*4*4*4*4*4*4 = "wpizdu". Nie do narysowania biorąc pod uwagę wszystkie możliwe kombinacje i ilość przedmiotów większą niż to randomowe 4.
Z drugiej strony skrypt również nie zapewnił mi do końca tego co potrzebowałem. Tekstury źle się nakładały, brakowało niektórych opcji.
Najoptymalniejszym rozwiązaniem okazał się rewrite skryptu z dopisaniem własnych elementów i usunięciem niepotrzebnych, i połączenie tego z skromnym udziałem zdarzeń.
Swoją drogą, dobre zestawienie Adrapnikram biggrin
Oj, znam ten ból, choć z drugiej strony też i frajdę, kiedy tworzyło się każdy możliwy charset postaci w Komnacie. W moim przypadku na szczęście nie było tragedii. Nie pamiętam - 8 lub 12 różnych postaci, więc nie było źle ;)
Przekierowanie