Ultima Forum

Pełna wersja: Ustawienia Ekwipunku i Umiejętności
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Mógł by mi ktoś wytłumaczyć w jaki sposób działają statystyki w ekwipunku i w umiejętnościach, co do czego jest wliczane podczas ataku a co zwiększa np. unik czy większą celność, w jaki sposób to obliczać.

Co do umiejętności to kompletnie nie wiem jak jak je konfigurować
co jest ważne przy DMG, do czego służy oszacowany wynik i niezgodność czy magia, choć co do pierwszego to się domyślam, za pomoc bardzo dziękuję.
Większość rzeczy możesz sprawdzić, klikając prawym na nich nazwach w bazie danych i wybierając "What's that?".

Co do obliczania obrażeń, według działu "Help" w RPG Maker XP:
A - battler atakujący
B - battler otrzymujący atak

Zwykłe ataki:
Siła ataku = siła ataku A - (obrona fizyczna B / 2)

Skille:
Jeżeli moc skilli jest pozytywna:
Moc = moc skilla
+ (siła ataku A × siła ataku skilla F / 100)
- (obrona fizyczna B × obrona fizyczna skilla F / 200)
- (obrona magiczna B × obrona magiczna skilla F / 200)
Jeżeli moc skilli jest negatywna:
Moc = moc skilla
Rate(Wysokość) = 20
+ (siła A × siła skilla F / 100)
+ (zręczność A × zręczność skilla F / 100)
+ (prędkość A × prędkość skilla F / 100)
+ (inteligencja A × inteligencja skilla F / 100)
Variance = Odchył skilla(Losowość obrażeń)

Ataki krytyczne(Działają tylko przy zwykłych atakach)
Szansa na atak krytyczny = 4 × dexterity(zręczność) A / agility(prędkość) B

Kolorki tak, by było łatwiej zrozumieć.
(10-07-14 13:39)Yoroiookami napisał(a): [ -> ]Większość rzeczy możesz sprawdzić, klikając prawym na nich nazwach w bazie danych i wybierając "What's that?".

Co do obliczania obrażeń, według działu "Help" w RPG Maker XP:
A - battler atakujący
B - battler otrzymujący atak

Zwykłe ataki:
Siła ataku = siła ataku A - (obrona fizyczna B / 2)

Skille:
Jeżeli moc skilli jest pozytywna:
Moc = moc skilla
+ (siła ataku A × siła ataku skilla F / 100)
- (obrona fizyczna B × obrona fizyczna skilla F / 200)
- (obrona magiczna B × obrona magiczna skilla F / 200)
Jeżeli moc skilli jest negatywna:
Moc = moc skilla
Rate(Wysokość) = 20
+ (siła A × siła skilla F / 100)
+ (zręczność A × zręczność skilla F / 100)
+ (prędkość A × prędkość skilla F / 100)
+ (inteligencja A × inteligencja skilla F / 100)
Variance = Odchył skilla(Losowość obrażeń)

aki krytyczne(Działają tylko przy zwykłych atakach)
Szansa na atak krytyczny = 4 × dexterity(zręczność) A / agility(prędkość) B

Kolorki tak, by było łatwiej zrozumieć.

NIC NIE ROZUMIEM xD ALE EXTRA
(10-07-14 19:27)KacpiPL napisał(a): [ -> ]NIC NIE ROZUMIEM xD ALE EXTRA
Nie rozumiesz podstaw matmy? :co: To tylko odejmowanie, dodawanie, mnożenie i dzielenie.

SKILL
[Obrazek: fz3z1c.jpg]
Powiedzmy, że to postać atakująca ma siłę ataku = 200, a postać otrzymująca obrażenia ma obronę fizyczną = 60, obronę magiczną = 40.

Ten skill liczy się tak:
ZADANE OBRAŻENIA = (200 x 100 / 100) - (60 x 100 / 200) - (40 x 0 / 200)
ZADANE OBRAŻENIA = 200 - 3
ZADANE OBRAŻENIA = 197

Według tego, co podałem. :ehe: No chyba, że gdzieś się pomyliłem. Nie jestem mistrzem matmy.
Mogłem się pomylić, bo i nigdy w XP się w to nie bawiłem. Wystarczy trochę potestować. :roll:
Dziękuję za wyjaśnienia, jeszcze nigdzie nie widziałem żeby ktoś tak kolorowa to opisał :D naprawdę mi pomogłeś, a co do KacpiPL to nie chcę być nie miły ale to są chyba jak do tej pory najjaśniej wytłumaczone statystyki jakie widziałem.
:p wiem
(10-07-14 19:33)Yoroiookami napisał(a): [ -> ]Ten skill liczy się tak:
ZADANE OBRAŻENIA = (200 x 100 / 100) - (60 x 100 / 200) - (40 x 0 / 200)
ZADANE OBRAŻENIA = 200 - 3
ZADANE OBRAŻENIA = 197

Według tego, co podałem. :ehe: No chyba, że gdzieś się pomyliłem. Nie jestem mistrzem matmy.
No ja tak trochę jestem dobry

ZADANE OBRAŻENIA = (200 x 100 / 100) - (60 x 100 / 200) - (40 x 0 / 200)= 200 - 30 - 0,2<--- to jest (prawdopodobnie) nie istotne = 170
ZADANE OBRAŻENIA = 200 - 30
ZADANE OBRAŻENIA = 170

Tadaa! Warto również zaznaczyć że postać atakując przy takim rozkładzie statystyk nie będzie zabierała zawsze równiutko 170

P.S. Jak moc skilli jest pozytywna to znaczy że wartość jest dodatnia a jak negatywna to wartość ujemna:co:?
Wiadomo że nie otrzymasz zawsze takiego samego wyniku przy obrażeniach bo jest rozbieżność, przykładowo 105-115 ;)
(11-07-14 08:10)Adrapnikram napisał(a): [ -> ]
(10-07-14 19:33)Yoroiookami napisał(a): [ -> ]Ten skill liczy się tak:
ZADANE OBRAŻENIA = (200 x 100 / 100) - (60 x 100 / 200) - (40 x 0 / 200)
ZADANE OBRAŻENIA = 200 - 3
ZADANE OBRAŻENIA = 197

Według tego, co podałem. :ehe: No chyba, że gdzieś się pomyliłem. Nie jestem mistrzem matmy.
No ja tak trochę jestem dobry

ZADANE OBRAŻENIA = (200 x 100 / 100) - (60 x 100 / 200) - (40 x 0 / 200)= 200 - 30 - 0,2<--- to jest (prawdopodobnie) nie istotne = 170
ZADANE OBRAŻENIA = 200 - 30
ZADANE OBRAŻENIA = 170

Tadaa! Warto również zaznaczyć że postać atakując przy takim rozkładzie statystyk nie będzie zabierała zawsze równiutko 170

P.S. Jak moc skilli jest pozytywna to znaczy że wartość jest dodatnia a jak negatywna to wartość ujemna:co:?

Źle pomnożyłem :lol2: o zerze zapomniałem. A skąd ci się wzięło 0,2? :co:
Co do mocy skilli - to tak myślę.
Ty źle pomnożyłeś a ja zera chyba nie zauważyłem stąd błąd
Przekierowanie