27-05-17, 08:46
Chwila, po pierwsze: jakie rozwiązanie? Ja podałem tylko dwie linijki kodu, które nie mają nic wspólnego z rozwiązaniem. Co ja chciałem zrobić:
Na pewno dla rubowego laika lepiej wsadzić pod Main skrypt z konfiguracją, niż grzebać po kodzie, by pozyskać dane do zdarzeniówki...
(ale co ja będę dyskutował)
- Z klasy Game_Enemy zdobyć, z funkcji
make_action zdobyć ostatni skill dla dowolnej akcji przeciwnika (czy to item, czy to użycie skilla bezpośr.) i wpisać do zmiennej globalnej $enemy_last_skill[id], gdzie id to numer przeciwnika; - W Scene_Battle w funkcji execute_action_skill sprawdzić, czy numer skilla odpowiada temu z konfiguracji, ustawić warunek, spełnienie (warunku) oznacza losowanie skilla z zmiennej $enemy_last_skill, z której zostaną usunięte wartości nil, 0 oraz 1 (by usunąć błędy/brak nauki), nauczenie umiejętności oraz zapis jej numeru do jakiejś zmiennej.
- W tej samej klasie, tylko w funkcji display_exp_and_gold usunąć nabytą umiejętność, której numer był w zmiennej.
- Złożyć to do kupy w jakiś skrypt.
Na pewno dla rubowego laika lepiej wsadzić pod Main skrypt z konfiguracją, niż grzebać po kodzie, by pozyskać dane do zdarzeniówki...
(ale co ja będę dyskutował)