24-08-17, 15:00
24-08-17, 15:16
Skrypt wywołujesz używając polecenia "Script" na trzeciej stronie zdarzeń.
"$scene = Scene_MonsterBook.new" wywołuje okienko bestiariusza, można je przypisać do jakiegoś przycisku. Na przykład "Q", czyli w programie "L"
![[Obrazek: 972613d4f5.png]](http://puu.sh/xinGh/972613d4f5.png)
Skrypt dopisuje do listy każdego stwora, którego napotkasz. To wszystko. Nic skomplikowanego.
A wygląd pozostanie taki, bo zależny jest od tego jak wygląda twoje okienko wiadomości.
Jeżeli chcesz niestadardowy bestiariusz, musisz go zaprojektować na zdarzeniach, od zera.
"$scene = Scene_MonsterBook.new" wywołuje okienko bestiariusza, można je przypisać do jakiegoś przycisku. Na przykład "Q", czyli w programie "L"
![[Obrazek: 972613d4f5.png]](http://puu.sh/xinGh/972613d4f5.png)
Skrypt dopisuje do listy każdego stwora, którego napotkasz. To wszystko. Nic skomplikowanego.

A wygląd pozostanie taki, bo zależny jest od tego jak wygląda twoje okienko wiadomości.
Jeżeli chcesz niestadardowy bestiariusz, musisz go zaprojektować na zdarzeniach, od zera.
24-08-17, 18:17
Okienko wiadomości? a konkretniej ?
24-08-17, 18:30
Konkretniej, windowskin. Ja ci mogę powiedzieć coś więcej, ale boje się, że nie zrozumiesz :P.
24-08-17, 18:44
Jak byś mógł powiedziec więcej to poproszę :)
24-08-17, 19:17
Chciałem się trochę wymądrzać :P
Do rzeczy: mogę zmienić windowskin konkretnie dla tego bestariusza, albo zamiast okienek dodać jakieś tło które będzie obrazkiem 640x480 (np. jakiegoś papieru, czy coś)
Do rzeczy: mogę zmienić windowskin konkretnie dla tego bestariusza, albo zamiast okienek dodać jakieś tło które będzie obrazkiem 640x480 (np. jakiegoś papieru, czy coś)