Mój pierwszy, dosyć poważny projekt. Pod koniec stycznia chciałbym przynajmniej połowę gry ukończyć, nie mam zamiaru robić niekończącej się opowieści, gdyż jest to swoisty test dla mnie. Mam zamiar dać to do oceny publicznej: na forum klasy szkolnej i tu, na Ultima Team. Stawiam przede wszystkim na fabułę gdyż mimo, że trochę Ruby znam to jednak wolę nie gmerać zbytnio w skryptach, wiem że nie wyjdzie mi to na zdrowie ;-) No to tak pokrótce:
Fabuła:
Saimon, żyje w małej wiosce daleko na wschodzie. On, jego rodzina i inni mieszkańcy nie mają pojęcia co się dzieje na świecie. Są bowiem odcięci od cywilizacji przez ogromną rzekę z nurtem tak silnym, że porwałaby cały galeon i roztrzaskała go o liczne głazy wystające tu i tam z jej powierzchni. Oprócz wioski rzeka otacza również mały las, starą kopalnię i jaskinię z tajemniczą komnatą zapieczętowaną przez potężne siły. Nikt nie wiem co jest w środku ani dlaczego jest zamknięta. Nikt z wioski nie wie także dlaczego żyją w odosobnieniu, jak się tu znaleźli. Wszystkie zapiski ich przodków z tych ziem już dawno przepadły.
Pewnego dnia każdego jak inny, Saimonowi udało się wejść do komnaty. To co tam zastał odmieniło go. Już nie był człowiekiem...
Tak wygląda mniej więcej prolog. Fabuła może wydawać się oklepana ale obiecuję, że wyciągnę z niej co tylko się da. Jeśli chodzi o mechanikę gry to będzie dużo zadań pobocznych, mój autorski system ulepszania broni, kilka ścieżek rozwoju dla głównego bohatera (które można będzie łączyć tworząc np. Wojownika z bardzo dobrymi zaklęciami ofensywnymi lub łucznika- nekromantę). System ulepszania broni będzie polegał na zadaniach pobocznych od specjalnych postaci niezależnych. Przykładowo: zdobyliśmy Ognisty kieł i chcemy go ulepszyć o poziom wyżej. NPC mówi nam, ze jest w stanie ulepszyć nasz oręż ale potrzebuje specjalnych przedmiotów. Daje nam namiary na delikwenta do ubicia lub przedmioty do zebrania. Po wykonanej misji wracamy do niego i dostajemy Ognisty kieł +1.
Mały spis używanych skryptów (jednak postanowiłem użyć paru):
Avatary podczas walki
Basic item quality colors
Bonus HP/MP z itemów
Dodatkowe łupy po walce
HP/MP przeciwników podczas walki
HUD na mapie
Kradzież przedmiotów
Noce i dnie
Regeneracja HP/MP co poziom
Rozszeżenie ekwipunku
Thomas Edison
Zwierzak
Leongon skill tree
[url]
Co do ścieżki dźwiękowej mam zamiar użyć muzyki z Wiedźmina, Final fantasy XII i paru innych ciekawych tytułów. Gra także będzie miała dużo nawiązań do dobrze znanych produkcji w charakterze easter egg' ów.
Screeny:
W miarę postępów (w projekcie uczestniczy kilka osób. W drużynie mam m. in. grafika z górnej półki, doświadczonego scenarzystę i bardzo ładną malarkę
) będę publikował materiały z gry. Krytyka zawsze mile widziana Kochani