Tytuł: Rycerz Śmierci: Zew Krwi
Wersja RM: 2003
Kilka słów ogólnych:
Kiedyś tworzyłem projekt o nazwie "Death Knight". Czasem nadchodzi moment, w którym chce się wrócić do dawnych projektów, tyle, że ze zmienioną fabułą, lepszą jakością i ogólnymi zmianami. Człowiek ma inspiracje, gdy tu nagle mówi sobie: "Przecież usunąłem ten projekt jakiś czas temu". Bywa, ale chęci tworzenia tego i dobrnięcia, a przy okazji stworzenia z czegoś starego, czegoś zupełnie nowego były silniejsze. Zacząłem tworzyć projekt od początku, z lekko zmodyfikowaną fabułą, innymi lokacjami oraz lepszą jakością samej rozgrywki. Przejdźmy do rzeczy...
Fabuła cz.1:
Nieznany rok, nieznane królestwo, nieznana kraina. Dzień jak co dzień. Wszystko żyje własnym życiem, gdy nagle roznosi się wieść o śmierci króla. Wolą króla było, by władzę po nim objął szlachcic Lord Igor. Niestety w dzień przed koronacją Igor zostaje brutalnie zamordowany, a całe morderstwo zostało zatuszowane tym, że Igor nie chciał być królem i uciekł dzień wcześniej z królestwa. Nowym władcą zostaje Sir Victor, który maczał palce w śmierci owego szlachcica. Rządy Victora trwają już 5 lat. Przez ten czas królestwo, jak i cała kraina chyli się ku upadkowi. Ludność głoduje, a do tego wywiązało się wiele konfliktów z innymi mocarstwami. Nie mogąc patrzeć na bieg rzeczy: Nekromanta Morterius postanawia przyzwać z krainy zmarłych tego, który miał być władcą. Samego Lorda Igora.
Fabuła cz.2:
Lord Igor prowadzony przez Doglika (małego demona, sługę Morteriusa) dociera do wieży starego nekromanty. Chęć zabicia tego, który obudził go z wiecznego snu, szybko zamienia się w chęć ocalenia krainy. Igor dowiaduje się wszystkiego co działo się kiedy leżał w grobowcu. Nekromanta zleca mu zadanie ocalenia królestwa, jak i całej krainy. Morterius wyjaśnia, że Victor powołał do służby 5 generałów oraz siebie samego. Łącznie 6 ludzi. Pycha, chciwość i plugastwo spowodowały iż ludzie, którzy mieli chronić to miejsce stali się jego zgubą. Aby ocalić krainę wszystkich 6 generałów z Victorem na czele musi umrzeć. Jeżeli wszyscy z nich umrą to królestwo powstanie na nowo. Igor kierowany chęcią zemsty za swoją śmierć jak i chęć ocalenia miejsca, którym sam miał rządzić sprawiają, że rusza na własną krucjatę. Jego zadanie: Zabić wszystkich odpowiedzialnych za obecną sytuacje.
Rozgrywka:
Gra posiada własny battle system, który jest dość prosty w obsłudze. Inaczej jednak wygląda walka z bossami. Tutaj dość często występują różne sekwencje np: Trzeba zadać X obrażeń, wtedy nasz wróg ucieka na most. Teraz unikając strzałów musimy zniszczyć pale go podtrzymujące. Po udanej akcji most się zawala a nasz wróg spada w przepaść.
Niektóre walki będą jednak znacznie bardziej rozbudowane niż owy przykład i będą się składać nawet z 4-5 różnych sekwencji.
Poza walką pamiętajmy iż nasz bohater jest martwy, a w takim razie musi unikać wielu czynników. Między innymi: Wody (w, której spala sie natychmiast), Ognia (który powoduje bardzo poważne obrażenia), Święconych rzeczy (które sprawiają iż nie może się zbliżyć do pewnych miejsc/postaci a próba ataku kończy się źle dla nas samych).
Bycie nieumarłym ma też dobre strony. Jesteśmy znacznie silniejsi niż ludzie i dlatego Igor potrafi przesuwać różne ciężkie przedmioty, niszczyć dość masywne struktury oraz wyważać niektóre rodzaje drzwi.
Dzięki zabitym ludziom, możemy również dostać EXP, który przekłada się na poziom, który z kolei przekłada się na ilość naszych punktów życia. Po zabiciu delikwenta trzeba podejść do zwłok i wcisnąć akcje, a wtedy nasz bohater wchłonie dusze zabitego delikwenta.
Czym jest ta gra? Można by powiedzieć, że jest przygodówką, a także grą akcji, jednak nie zabraknie w niej również momentów zręcznościowych jak i logicznych.
Screeny:
LINK do pełnej wersji (dowolny):
http://www59.zippyshare.com/v/13257520/file.html
https://www.box.com/s/x8px8fcm1j558rwx9g3e