Co sądzicie o Rpg Maker VX ACE ?
Aktualny czas: 09-02-23, 11:58 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Odpowiedz 
Co sądzicie o Rpg Maker VX ACE ?
X-Tech Offline


Liczba postów: 876
Dołączył: 03-05-13

Pomógł: 23



Post: #21
RE: Co sądzicie o Rpg Maker VX ACE ?

No fakt. VX ACE ma swój styl map. To jest styl map jak w rpg na nesa, ale z większą rozdzielczością, albo to się lubi, albo nie. Po zmianie grafik da się jednak uzyskać inne efekty, ale dla mnie ten nesowy styl jest OK póki autor wie, że jest nesowy i w taki sposób robi gierkę.
04-09-14 23:13
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Altan Offline
*


Liczba postów: 88
Dołączył: 16-07-14

Pomógł: 1



Post: #22
RE: Co sądzicie o Rpg Maker VX ACE ?

VX jest fajniejszy pod względem wydajności, ale grafiki mi nie odpowiadają. Np. ludzie o wysokości jednej kratki >:(

Nudzi mi się... ;__;
05-09-14 12:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
X-Tech Offline


Liczba postów: 876
Dołączył: 03-05-13

Pomógł: 23



Post: #23
RE: Co sądzicie o Rpg Maker VX ACE ?

(05-09-14 12:14)Altan napisał(a):  VX jest fajniejszy pod względem wydajności, ale grafiki mi nie odpowiadają. Np. ludzie o wysokości jednej kratki >:(

Przejrzałem trochę tych gier po forach i stwierdzam, że podstawowa grafika w vx ace ma NIEMAL zero klimatu. Nie wiem jak to się dzieje, ale jak ogląda się wybrane grafiki na rtp z makera 2k to choć ma jakiś klimat i przeważnie wygląda zróżnicowanie, a kiedy oglądam screeny z gier na rtp z makera vx ace ma to dla mnie zero klimatu i na każdym screenie wygląda tak samo. Dlaczego ? Bo ludzie nie dopasowują klimatu swoich fabuł i rozgrywki do tego japońskiego stylu rodem z nes jrpg 8bit (!) Przeważnie w tych mixach z gothiciem, albo w tych pseudo grach zrobionych do porażek RMA - zero spójności i klimatu (!)

Nie rozumiem, ale to jakaś bieda. Bardzo często też w projektach, które ogarniam nawet z dodatkami graficznymi nie czuć od tego klimatu (vx ace), ale mam wrażenie jakbym oglądał jakąś flashówkę. Trudno jest zrobić spójność fabularną i rozgrywki z grafiką vx ace większość przypadków (w zasadzie nietrudno wystarczy iść po linii fantasy i dawać dużo abstrakcyjnych pomysłów), w których będą się zgrywać to tylko cukierkowate fantasy w stylu z japoni (final fantasy), a jeśli inaczej to autor musi mieć naprawdę oryginalny pomysł na fabułę i grę i grafiki, aby stworzyć klimat w vx ace.

Jak dla mnie grafika w vx ace ma zero klimatu i bywa odrzucająca jeśli autorzy robią na niej gry na serio i opierają się na klimatach nie będących szalonym fantasy opartymi na fantasy z Japonii (Czyli w 99% przypadków na naszych forach zero klimatu). Gry na vx ace rtp powinny być fantasy - własne z rozgrywką i klimatami rodem z japońskich jrpg lub wariacjami na ich temat - własnymi - wtedy to faktycznie może mieć klimat. Przede wszystkim należy pamiętać, że ta grafa z vx ace jest jak grafa w jrpg na 8bitowego nesa, ale ze zwiększoną rozdziałką. Tutaj trzeba myśleć w szalony i abstrakcyjny sposób robiąc na każdym kroku nierealne rzeczy inaczej w grach będzie totalnie nudno i nieklimatycznie. W VX Ace musi być dużo szaleństwa w postaciach dużo szaleństwa w rozgrywce - nierealnych abstrakcyjnych pomysłów i przede wszystkim to powinna być wariacja na temat japońskich jrpg wtedy to ma klimat (!) W innych wypadkach to całe RTP nie pasuje i śmierdzi (!)

Jak dla mnie styl grafiki VX ACE nie będzie pasował nigdzie niż do olschoolowych jrpg i przygodówek w stylu nesowych jrpg 8bitowych prosto z Japonii...W innych wypadkach to będzie nieklimatyczny syf.
Gry w VX ACE nie mogą być robione na serio i nie mogą być w innym stylu niż japoński inaczej będą totalnie śmierdzieć.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-09-14 13:44 przez X-Tech.)
10-09-14 13:25
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Deuce Offline
*


Liczba postów: 312
Dołączył: 11-05-13

Pomógł: 34



Post: #24
RE: Co sądzicie o Rpg Maker VX ACE ?

Dobrze napisane, vx i ace niestety ale mają beznadziejną kolorystykę i dziecinny wygląd, jedynie
klimatycznie wyglądają elementy w takim stylu jak tworzy Ayene, mają to coś czego brakuje w standardzie vx i ace.
Wracając do rm2k to przeglądając materiały graficzne można doznać euforii, nawet standardowy RTP ma swój klimat jak na ilość możliwych do wykorzystania kolorów to rm2k jest naprawdę wspaniały.
Zastanawia mnie to jak do tego doszło że RMXP posiadał więcej barw czyli lepsze możliwości na stworzenie ciekawej grafiki, a otrzymał tak beznadziejne RTP z którego nikt nie ma zamiaru korzystać.

[Obrazek: 240x4ye.jpg]
10-09-14 13:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
X-Tech Offline


Liczba postów: 876
Dołączył: 03-05-13

Pomógł: 23



Post: #25
RE: Co sądzicie o Rpg Maker VX ACE ?

wiadomosc do usuniecia
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-10-14 18:16 przez X-Tech.)
10-09-14 13:49
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
X-Tech Offline


Liczba postów: 876
Dołączył: 03-05-13

Pomógł: 23



Post: #26
RE: Co sądzicie o Rpg Maker VX ACE ?

Tworze, tworzę od wczoraj łącznie już siedze ze 4-6 godzin nad swoim projektem.. VX ACE jest dobry. Wystarczy, że olać te wszystkie gotowe skrypty Ruby, olać to całe RTP i zacząć tworzyć na pustym projekcie i da się być twórcą. (Wiadomo jak ktoś chce gotowce to i tak użyje, ale nie o to tu chodzi. Okazuje się, że jeśli się chce da się tworzyć swobodnie na zdarzeniach w VX ACE) Wystarczy parę grafik i garść pomysłów i klimat się buduje całkiem szybko.



Wczoraj zacząłem robić w VX ACE podstawę zręcznościowy abs na zdarzeniach do swojej gry i ku mojemu zdziwieniu działa całkiem dobrze. Poza tym dzięki temu, że jest ruby (wystarczy znać parę komend ja akurat znam większość ruby także...) można robić dodatkowe ciekawe obliczenia (ja używam tylko do zmiany zmiennej przez adres zmiennej - co było w 2k3 ale przez ruby prosta rzecz- więcej nic nie trzeba znać).












Obecnie jestem na etapie kończenia podstawy do mojej gry- czyli wrogów i podstawowych ataków JEST to zrobione w 100% na zdarzeniach i nieźle śmiga. Może niedługo zapowiedź. Po prostu solidny jest ten program i jaram się. Tworzenie idzie szybko. Tak tworzenie. Jakiekolwiek pomysły tworzę szybko na zdarzeniach, a więc tworzę nowe rzeczy całkiem na luzie i praktycznie nic mnie tu nie ogranicza. Program Jest OK pomijając co najwyżej - niezły edytor map naprawdę program wymiata.


Co do grafy kwestia gustu, ale ja mam to szczęście, że mam specyficzne pomysły przy których mogę napisać, że jaram się grafiką vx ace i pasują do moich konceptów w 100%, ale oczywiście używam 0 rtp.
Ogólnie polecam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-10-14 19:33 przez X-Tech.)
06-10-14 18:20
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.