System głodu/pragnienia/wytrzymałości na zdarzeniach
Aktualny czas: 20-06-25, 22:04 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Odpowiedz 
[Dowolny] System głodu/pragnienia/wytrzymałości na zdarzeniach
Antramx Offline
*


Liczba postów: 4
Dołączył: 27-08-15

Pomógł: 0



Post: #1
System głodu/pragnienia/wytrzymałości na zdarzeniach

Udało mi się opracować bardzo prosty system, który będzie odpowiadał za wskaźnik potrzeb, takich jak np. głód czy pragnienie.
Co prawda wszystko będzie działać bez dodatkowego skryptu, ale dla wygody polecam ten skrypt:
http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=4057

Zaczynamy!
Będziemy potrzebować tylko jednej zmiennej i przełącznika, ja nazwę je "Głód", a ich ID to 1.

  1. Zegar.
    • Tworzymy równoległe zdarzenie, które będzie odpowiadało za prędkość dodawania głodu do paska. Można zrobić też aktywację poprzez naciśnięcie przycisku, jeśli chcemy dać dla gracza opcję rozpoczęcia w dowolnym czasie.
    • Tworzymy pętlę
    • W niej umieszczamy funkcję "Czekaj" i ustawiamy czas, co jaki ma być dodawany jeden punkt głodu. (wartość podajemy w klatkach, a więc 60 to jedna sekunda) Ja ustawię 600 aby jeden punkt głodu był dodawany co 10 sekund - 60*10.
      [Obrazek: 3ZpKV4X.png]
    • Następnie wybieramy "Zmień zmienną" (w moim przypadku "0001: Głód")
      i ustawiamy tak, aby dodawało do wartości zmiennej +1.
      [Obrazek: Alo5XJa.png]
      Teraz co 10 sekund wartość zmiennej będzie podnosiła się o 1.
  2. Konfiguracja skryptu.
    • Jeśli twoja zmienna odpowiadająca za głód ma te same ID, którą ustawiłem ja to wystarczy, że przepiszesz ustawienia stąd:
      [Obrazek: iZxzlZh.png]
      Skrypt jest przetłumaczony więc myślę, że nikt nie będzie miał z nim problemów.
      Najważniejsze jest, aby zmienna wyświetlana w skrypcie odpowiadała zmiennej w zdarzeniu, a maksymalna wartość wyświetlana wynosiła 100 (co prawda może wynosić więcej, ale najlepiej jest ustawić "ładną" liczbę).
    • Aby wyświetlić pasek, należy włączyć przełącznik ustalony w konfiguracji skryptu, w moim przypadku jest to przełącznik 1.
      Tu też najlepiej ustawić równoległe zdarzenie.
      [Obrazek: 7MaW7wd.png]

  3. Rezultat w grze
    [Obrazek: dZKldux.png]
    Po 20 sekundach
    [Obrazek: Hv3O9YP.png]
  4. Tworzenie jedzenia lub innych przedmiotów, które będą zmniejszały poziom głodu.
    • Aby stworzyć przedmiot odpowiadający za zmniejszenie poziomu głodu otwieramy Bazę danych, przechodzimy do zakładki "Przedmioty" i tworzymy cokolwiek, ja dla realizmu stworzyłem szynkę. O ile nazwa i opis to dowolna kwestia, to reszta powinna być ustawiona tak jak na obrazku.
      [Obrazek: byQsy6j.png]
      Najważniejsze jest, aby ustawić statystyki na np. "Max HP" (inaczej przedmiot nie zadziała) i Typowe zdarzenie.
    • Aby ustawić typowe zdarzenie, musimy je najpierw stworzyć! W tym celu przechodzimy do zakładki "Typowe zdarzenia", tworzymy zdarzenie, które będzie zmieniało wartość zmiennej o -10. Wartość jest dowolna.
      [Obrazek: jxkVryv.png]
      [Obrazek: soiTYYU.png]
      Przed użyciem przedmiotu
      [Obrazek: VdMmEkr.png]
      I po użyciu
      [Obrazek: ml6tZhd.png]






Mam nadzieję, że pomogłem i w jakiś sposób komuś się to przyda.
Pozdrówka.

[Obrazek: Y3Huf4Z.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-15 19:00 przez Antramx.)
30-08-15 14:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Ann120 Offline
*


Liczba postów: 57
Dołączył: 24-10-14

Pomógł: 2



Post: #2
RE: System głodu/pragnienia/wytrzymałości na zdarzeniach

Super
31-08-15 18:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.