~ Resolution Changer by B.N.F ~
Krótki opis:
Względnie prosty skrypt na zmianę rozdzielczości jak i rozmiaru okna gry, niezależnie od siebie. Oznacza to że pozwala na przeskalowanie rozdzielczości gry, tak by pasowała do rozmiaru okna. Możliwe jest zarówno przeskalowanie w dół jak i górę, na co niestety nie pozwala domyślna zmiana rozdzielczości w ustawieniach RM MZ.
Najkrócej rzecz ujmując, skrypt pozwala na stworzenie gry w okienku o rozmiarach np Full HD (1920x1080), ale np o rozdzielczości gry 896x504. dzięki czemu postacie są nadal duże i widoczny jest tylko nieznaczna część mapy. Kiedy przy domyślnych ustawieniach rozdzielczości na np 1920x1080 w samym programie, uzyskuje się maluteńkie postaci i ogromną przestrzeń mapy widoczną przez cały czas. Ciekawe porównanie w screenach poniżej.
Autor:
B.N.F
Tłumaczenie:
(B.N.F ?) Plugin domyślnie jest po polsku
Skrypt:
//=============================================================================
// RPG Maker MZ - Resolution Changer by B.N.F
//=============================================================================
/*:
* @target MZ
* @plugindesc Możliwość zmiany rozdzielczości i okna gry
* @author B.N.F
*
* @param OknoX
* @desc Wpisz dowolną szerokość okna gry w pixelach
* @default 816
*
* @param OknoY
* @desc Wpisz dowolną wysokość okna gry w pixelach
* @default 624
*
* @param RozdzielczoscX
* @desc Wpisz dowolną szerokość rozdzielczości gry w pixelach
* @default 816
*
* @param RozdzielczoscY
* @desc Wpisz dowolną wysokość rozdzielczości gry w pixelach
* @default 624
*
* @help --------------------------------------------
* INFORMACJA
* --------------------------------------------
*
* Ten prosty plugin pozwala zmienić rozmiar okna oraz rozdzielczość gry.
*
* Nie zapewnia żadnych komend do użytku.
*/
(function () {
var parameters = PluginManager.parameters('BNF-Resolution');
var SzerokoscOkna = Number(parameters['OknoX']);
var WysokoscOkna = Number(parameters['OknoY']);
var SzerokoscGry = Number(parameters['RozdzielczoscX']);
var WysokoscGry = Number(parameters['RozdzielczoscY']);
Scene_Boot.prototype.adjustWindow = function() {
if (Utils.isNwjs()) {
const xDelta = SzerokoscOkna - window.innerWidth;
const yDelta = WysokoscOkna - window.innerHeight;
window.moveBy(-xDelta / 2, -yDelta / 2);
window.resizeBy(xDelta, yDelta);
}};
Scene_Boot.prototype.resizeScreen = function() {
const screenWidth = SzerokoscGry;
const screenHeight = WysokoscGry;
Graphics.resize(screenWidth, screenHeight);
this.adjustBoxSize();
this.adjustWindow();
};
})();
Screeny:
Dodatkowe informacje:
Skrypt nie będzie kompatybilny z żadnym innym skryptem na zmianę rozdzielczości czy wielkości okna gry (W chwili pisania tego postu, o ile mi wiadomo żaden taki skrypt nie istnieje) w celu prawidłowego działania zalecane jest ustawienie skryptu jako pierwszego w kolejności.
Skrypt nie jest kompatybilny z RM MV