Cześć wszystkim!
Po dłuuugiej przerwie wróciłem do projektu gry. Po zrobieniu wersji beta 0.12 zacząłem rozbudowywać ją dalej i znowu wrócił problem, z którym borykałem się wcześniej. Mowa tutaj o balansie walki. Po wielu próbach udało mi się dopasować statystyki przeciwników, aby walka nie była ani zbyt łatwa, ani zbyt trudna.
Problem w tym, że po zdobyciu 2-3 poziomów drużyna była niepokonana. Przeciwnicy byli ,,na jednego hita", podczas gdy nie zadawali oni żadnych obrażeń. Postanowiłem dokładniej się tym zająć.
Cała mechanika została opisana
TUTAJ przez użytkownika przemusiek25, dlatego nie będę tego powielał. Zrobiłem za to prosty kalkulator. Za jego pomocą po wpisaniu statystyk postaci i przeciwnika pokaże on jakie obrażenia zada drużyna przeciwnikowi oraz jakie obrażenia otrzymają poszczególne osoby z drużyny. Obliczone jest też ile tur zajmie drużynie pokonanie przeciwnika.
Dlatego chciałbym się z Wami podzielić tą ,,aplikacją":
KALKULATOR WALKI.
Oto krótki opis:
- plik został zablokowany hasłem, aby zablokować komórki, które nie powinny być edytowane (żeby przypadkiem nie skasować formuł/obliczeń);
- do edycji służą ciemniejsze komórki;
- w górnej części wyświetlane są postacie wraz z początkowym HP, pokazane zostało ile HP zostanie po 1 turze oraz ile tur zajmie drużynie pokonanie przeciwnika. Są tutaj pokazane najmniejsze, średnie oraz największe możliwe wartości;
- w tabeli ,,Przeciwnik" podajemy statystyki przeciwnika, możemy też zmienić jego imię;
- w dolnej części znajdują się statystyki 4 postaci z drużyny. Zaznaczając ptaszek przy imieniu aktywujemy obecność postaci w drużynie. Następnie wybieramy, czy ma być to atak fizyczny czy czar (z listy rozwijanej), oraz czy w przypadku czaru ma być ignorowana obrona czy nie (też z listy rozwijanej);
- następnie podajemy statystyki postaci, czaru którego możemy użyć oraz zsumowane bonusy ekwipunku;
- na samym dole wyświetlane są minimalne, średnie oraz maksymalne możliwe otrzymane i zadane obrażenia przez każdą z postaci z drużyny.
Wersja te jest dostępna dla wszystkich. Dla siebie planuję przygotować wersję uwzględniającą rozwój postaci w zależności od poziomu, oraz dodać bazę dostępnego ekwipunku. Ale wiadomo - u każdego to wygląda inaczej ;) Nie uwzględniłem kilku przeciwników, ponieważ będzie tutaj bardzo dużo różnych wariantów.
Mam nadzieję, że kalkulator Wam pomoże ;)