Niedziałające zdarzenie podpięte pod czar
Aktualny czas: 20-06-25, 19:14 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Wątek zamknięty 
[VX] Niedziałające zdarzenie podpięte pod czar
Allemov Offline
*


Liczba postów: 75
Dołączył: 29-07-13

Pomógł: 2



Post: #1
Niedziałające zdarzenie podpięte pod czar

Witam!

Choć wydawało mi się, że wszystko jest bliskie dopięcia na ostatni guzik, wykryłem całkiem poważny błąd w grze.

Występuje bowiem w niej amulet który ładuje się poprzez rzucanie (podczas walki) dowolnych zaklęć i który po naładowaniu (po rzuceniu 15 zaklęć) udostępnia nam jednorazowe zaklęcie za 0 many. Wydawało się że wszystko działa jak trzeba, do czasu kiedy odkryłem, że gdy wspomnianym specjalnym zaklęciem zabijemy ostatniego przeciwnika - nie znika ono z księgi zaklęć.

Wnioski są następujące: jeżeli rzucane zaklęcie zabije ostatniego przeciwnika - podpięte do niego zdarzenie nie zostaje wykonane. Czyli raz że trzeba rzucić więcej zaklęć niż 15 aby amulet się naładował - a dwa, że możemy używać amuletu w nieskończoność pod warunkiem, że mamy pewność, że zabije on ostatniego przeciwnika.

I teraz pytanie: Dlaczego zdarzenia nie wykonują się tuż przed końcem walki? Co zrobić, aby się aktywowały?

Poza tym wyjątkiem - amulet działa - wolałbym więc go nie usuwać z gry. Tak samo jak amuletów regenerujących manę po rzuceniu określonego zaklęcia których dotyczy identyczny problem.

Pozdrawiam!
Ryszard 'Allemov'
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-14 19:35 przez Allemov.)
05-11-14 19:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Mateusz SSJ8 Offline
*


Liczba postów: 511
Dołączył: 10-05-13

Pomógł: 40



Post: #2
RE: Niedziałające zdarzenie podpięte pod czar

Lepiej w pierwszej kolejności w skryptach napisz na nowo cały silnik takiego zachowania. Bo zdarzenia, jak widziałeś, nie zawsze są najlepszym rozwiązaniem. Aż nie rozumiem, dlaczego X-Tech pieje o wyższości zdarzeń nad skryptami. Tu widać, że nazdarzeniach nic nie osiągniesz. Więc zaplanuj jeszcze raz. Od nowa. Ale tym razem Ruby.

Nienawidzony i nienawidzący. Przez nienawiść tego drugiego obaj będą martwi.
05-11-14 20:30
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 985
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 137



Post: #3
RE: Niedziałające zdarzenie podpięte pod czar

Może po prostu ustaw reset amuletu na każdej mapie w zdarzeniu równoległym? smiles Powinno rozwiązać problem, choć być może nie do końca zrozumiałem.

A rozwiązania Mateusza mnie zadziwiają :roll: dosłownie każda jego rada to "zrób to w ruby". Podejrzewam, że jeżeli ktoś zna ruby, to nie musi zaglądać do działu Wsparcia. :taktak:

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-14 20:41 przez Yoroiookami.)
05-11-14 20:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Czytaj Nol Fejs Offline
*


Liczba postów: 8
Dołączył: 01-11-14

Pomógł: 1



Post: #4
RE: Niedziałające zdarzenie podpięte pod czar

(05-11-14 20:30)Mateusz SSJ8 napisał(a):  Aż nie rozumiem, dlaczego X-Tech pieje o wyższości zdarzeń nad skryptami. Tu widać, że nazdarzeniach nic nie osiągniesz. Więc zaplanuj jeszcze raz. Od nowa. Ale tym razem Ruby.

X-Tech "pieje" i X-Tech ma racje. Tak samo jak ma racje, mówiąc o wyższości 2000/2003 nad nowymi makerami.

Yoroiookami napisał(a):A rozwiązania Mateusza mnie zadziwiają :roll: dosłownie każda jego rada to "zrób to w ruby". Podejrzewam, że jeżeli ktoś zna ruby, to nie musi zaglądać do działu Wsparcia. :taktak:
Jaki dziwny jest ten świat

Mów co tam sobie chcesz, ja i tak mam swoje zdanie, a ludzi wklejających gotowce nazywam debilami. :b
~Czytaj Noł Fejs

Mój projekt:
Spoiler: (Otwórz)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-14 20:51 przez Czytaj Nol Fejs.)
05-11-14 20:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Allemov Offline
*


Liczba postów: 75
Dołączył: 29-07-13

Pomógł: 2



Post: #5
RE: Niedziałające zdarzenie podpięte pod czar

(05-11-14 20:38)Yoroiookami napisał(a):  Może po prostu ustaw reset amuletu na każdej mapie w zdarzeniu równoległym? smiles Powinno rozwiązać problem, choć być może nie do końca zrozumiałem.

A rozwiązania Mateusza mnie zadziwiają :roll: dosłownie każda jego rada to "zrób to w ruby". Podejrzewam, że jeżeli ktoś zna ruby, to nie musi zaglądać do działu Wsparcia. :taktak:
Nie sposób się nie zgodzić - gdybym znał ruby pisałbym skrypty zamiast zapytań tutaj. :)

Niemniej obawiam się, że jednak nie do końca zrozumiałeś. Gdy amulet został aktywowany, gracz miał móc go użyć jeden raz, ale kiedy tylko chce. Czyli albo w tej walce, albo w następnej, albo za 10 walk.

Całkowite zmienienie jego funkcjonalności na taką, w której amulet ładowałby się szybciej, ale rozładowywał po każdej walce - jest jakimś rozwiązaniem awaryjnym - niemniej jednak, zupełnie innym niż to które sobie początkowo założyłem. :-?
05-11-14 20:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 985
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 137



Post: #6
RE: Niedziałające zdarzenie podpięte pod czar

(05-11-14 20:58)Allemov napisał(a):  
(05-11-14 20:38)Yoroiookami napisał(a):  Może po prostu ustaw reset amuletu na każdej mapie w zdarzeniu równoległym? smiles Powinno rozwiązać problem, choć być może nie do końca zrozumiałem.

A rozwiązania Mateusza mnie zadziwiają :roll: dosłownie każda jego rada to "zrób to w ruby". Podejrzewam, że jeżeli ktoś zna ruby, to nie musi zaglądać do działu Wsparcia. :taktak:
Nie sposób się nie zgodzić - gdybym znał ruby pisałbym skrypty zamiast zapytań tutaj. :)

Niemniej obawiam się, że jednak nie do końca zrozumiałeś. Gdy amulet został aktywowany, gracz miał móc go użyć jeden raz, ale kiedy tylko chce. Czyli albo w tej walce, albo w następnej, albo za 10 walk.

Całkowite zmienienie jego funkcjonalności na taką, w której amulet ładowałby się szybciej, ale rozładowywał po każdej walce - jest jakimś rozwiązaniem awaryjnym - niemniej jednak, zupełnie innym niż to które sobie początkowo założyłem. :-?

Mhm. A mógłbyś to lepiej opisać? Bo skoro źle zrozumiałem, to opisanie tego krok po kroku na pewno by pomogło. smiles

Zawsze mógłbyś ustawić, że kiedy zmienna "ładunek" = 10, czy tam 15, bohater otrzymuje przedmiot "Naładowany Amulet" który ma jedno użycie(jak potion). A po walce niezależnie od tego czy użyty czy nie "usuń przedmiot" i tyle. smiles
Pod warunkiem że zadziała i że to miałeś na myśli. :ehe:

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
05-11-14 21:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Allemov Offline
*


Liczba postów: 75
Dołączył: 29-07-13

Pomógł: 2



Post: #7
RE: Niedziałające zdarzenie podpięte pod czar

(05-11-14 21:12)Yoroiookami napisał(a):  Mhm. A mógłbyś to lepiej opisać? Bo skoro źle zrozumiałem, to opisanie tego krok po kroku na pewno by pomogło. smiles

Zawsze mógłbyś ustawić, że kiedy zmienna "ładunek" = 10, czy tam 15, bohater otrzymuje przedmiot "Naładowany Amulet" który ma jedno użycie(jak potion). A po walce niezależnie od tego czy użyty czy nie "usuń przedmiot" i tyle. smiles
Pod warunkiem że zadziała i że to miałeś na myśli. :ehe:

A więc opiszę to od a do z.

Każde z 15 podstawowych zaklęć, których bohater może się podczas gry nauczyć raz i na zawsze, ma dodane zdarzenie o treści:

Zmienna: Ładowanie Amuletu +1
Jeśli zmienna Ładowanie Amuletu wynosi 15 lub więcej dodaj postaci zaklęcie 'Echo Magii'.

Natomiast 'Echo Magii', które tak swoją drogą ma opis 'echo piętnastu uprzednio rzuconych zaklęć' ma dodane zdarzenie:

Zmienna: Ładowanie Amuletu - ustaw na 0
Odbierz postaci zaklęcie 'Echo Magii'.

I te właśnie zdarzenia nie działają jeśli zaklęcie zabije ostatniego przeciwnika. Czyli albo nie dodaje +1 do ładowania, albo nie resetuje amuletu. :roll:
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-14 21:27 przez Allemov.)
05-11-14 21:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 985
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 137



Post: #8
RE: Niedziałające zdarzenie podpięte pod czar

Fajny pomysł z tym echem, bardzo ciekawy. mrgreen

Rozumiem, że wszystkie ładunki Amuletu powinny w nim zostawać po każdej walce. (Czyli gdy w jednej walce użyjemy trzech czarów, a w drugiej czterech, to po obu walkach będzie siedem ładunków) Nie rozumiem tylko, czemu moja propozycja była zła.
Ustaw na mapie w zdarzeniu równoległym, że jeżeli zmienna Ładowanie Amuletu = 15 lub więcej, zmienna Ładowanie Amuletu = 0, a zaklęcie "Echo Magii" zostaje usunięte. smiles Przecież będzie działało? Reset nastąpi tylko wtedy, kiedy powinien.

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
05-11-14 21:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Allemov Offline
*


Liczba postów: 75
Dołączył: 29-07-13

Pomógł: 2



Post: #9
RE: Niedziałające zdarzenie podpięte pod czar

(05-11-14 21:35)Yoroiookami napisał(a):  Fajny pomysł z tym echem, bardzo ciekawy. mrgreen

Rozumiem, że wszystkie ładunki Amuletu powinny w nim zostawać po każdej walce. (Czyli gdy w jednej walce użyjemy trzech czarów, a w drugiej czterech, to po obu walkach będzie siedem ładunków) Nie rozumiem tylko, czemu moja propozycja była zła.
Ustaw na mapie w zdarzeniu równoległym, że jeżeli zmienna Ładowanie Amuletu = 15 lub więcej, zmienna Ładowanie Amuletu = 0, a zaklęcie "Echo Magii" zostaje usunięte. smiles Przecież będzie działało? Reset nastąpi tylko wtedy, kiedy powinien.
Bo po zastosowaniu Twego pomysłu:
1) Jeśli bohater nie użyje Echa na które zbierał energię kilka walk - straci możliwość jego użycia pod koniec walki
2) Nadal będzie obecny błąd naliczania. Jeśli rzucimy najpierw 3 zaklęcia, a potem 4 to będziemy mieli razem 5 punktów, bo ostatnie w każdej walce nie doda punktu. :/

Cieszę się, że pomysł się podoba. :)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-14 21:56 przez Allemov.)
05-11-14 21:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 985
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 137



Post: #10
RE: Niedziałające zdarzenie podpięte pod czar

(05-11-14 21:55)Allemov napisał(a):  
(05-11-14 21:35)Yoroiookami napisał(a):  Fajny pomysł z tym echem, bardzo ciekawy. mrgreen

Rozumiem, że wszystkie ładunki Amuletu powinny w nim zostawać po każdej walce. (Czyli gdy w jednej walce użyjemy trzech czarów, a w drugiej czterech, to po obu walkach będzie siedem ładunków) Nie rozumiem tylko, czemu moja propozycja była zła.
Ustaw na mapie w zdarzeniu równoległym, że jeżeli zmienna Ładowanie Amuletu = 15 lub więcej, zmienna Ładowanie Amuletu = 0, a zaklęcie "Echo Magii" zostaje usunięte. smiles Przecież będzie działało? Reset nastąpi tylko wtedy, kiedy powinien.
Bo po zastosowaniu Twego pomysłu:
1) Jeśli bohater nie użyje Echa na które zbierał energię kilka walk - straci możliwość jego użycia pod koniec walki
2) Nadal będzie obecny błąd naliczania. Jeśli rzucimy najpierw 3 zaklęcia, a potem 4 to będziemy mieli razem 5 punktów, bo ostatnie w każdej walce nie doda punktu. :/

Cieszę się, że pomysł się podoba. :)

To na pewno nie błąd naliczania, bo przed chwilą zrobiłem skill dodający +1 do zmiennej numer 1. Zdolności użyłem 6 razy, a po zakończeniu walki i sprawdzeniu zmiennej, wynosiła ona 6. :ehe: Wszystko się zgadza.
Podejrzewam, że gdzieś coś jest źle ustawione.

Proszę:
https://www.sendspace.com/file/gmqs53

Nie wiem w czym problem, ale w tym demie zrobiłem wszystko tak jak opisałeś. Tyle że zamiast 15 punktów, nauka skilla wymaga jedynie trzech zaklęć.
Daj mi znać czy w ogóle ci to pomogło i czy się nie pomyliłem z twoimi planami. smiles

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-14 22:18 przez Yoroiookami.)
05-11-14 22:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Wątek zamknięty 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.