Niedziałające zdarzenie podpięte pod czar
Aktualny czas: 20-06-25, 19:04 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Wątek zamknięty 
[VX] Niedziałające zdarzenie podpięte pod czar
Allemov Offline
*


Liczba postów: 75
Dołączył: 29-07-13

Pomógł: 2



Post: #11
RE: Niedziałające zdarzenie podpięte pod czar

(05-11-14 22:11)Yoroiookami napisał(a):  To na pewno nie błąd naliczania, bo przed chwilą zrobiłem skill dodający +1 do zmiennej numer 1. Zdolności użyłem 6 razy, a po zakończeniu walki i sprawdzeniu zmiennej, wynosiła ona 6. :ehe: Wszystko się zgadza.
Podejrzewam, że gdzieś coś jest źle ustawione.

Proszę:
https://www.sendspace.com/file/gmqs53

Nie wiem w czym problem, ale w tym demie zrobiłem wszystko tak jak opisałeś. Tyle że zamiast 15 punktów, nauka skilla wymaga jedynie trzech zaklęć.
Daj mi znać czy w ogóle ci to pomogło i czy się nie pomyliłem z twoimi planami. smiles

Wygląda to zupełnie tak samo jak u mnie, wyjąwszy jedynie fakt, że u mnie dodawanie punktów zależne jest dodatkowo od warunku, że bohater ma założony Amulet Magicznego Echa.

Niemniej w demie to wszystko działa, a u mnie nie. Nie mogę się temu nadziwić.

Czyżby winny temu był któryś ze skryptów?

Paski hp przeciwników? Brak okna wyboru 'atak / ucieczka'? Tło podczas walki? Thomas Edison? Strzały znikające po użyciu łuku?

:-|
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-11-14 00:20 przez Allemov.)
06-11-14 00:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 985
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 137



Post: #12
RE: Niedziałające zdarzenie podpięte pod czar

(06-11-14 00:19)Allemov napisał(a):  
(05-11-14 22:11)Yoroiookami napisał(a):  To na pewno nie błąd naliczania, bo przed chwilą zrobiłem skill dodający +1 do zmiennej numer 1. Zdolności użyłem 6 razy, a po zakończeniu walki i sprawdzeniu zmiennej, wynosiła ona 6. :ehe: Wszystko się zgadza.
Podejrzewam, że gdzieś coś jest źle ustawione.

Proszę:
https://www.sendspace.com/file/gmqs53

Nie wiem w czym problem, ale w tym demie zrobiłem wszystko tak jak opisałeś. Tyle że zamiast 15 punktów, nauka skilla wymaga jedynie trzech zaklęć.
Daj mi znać czy w ogóle ci to pomogło i czy się nie pomyliłem z twoimi planami. smiles

Wygląda to zupełnie tak samo jak u mnie, wyjąwszy jedynie fakt, że u mnie dodawanie punktów zależne jest dodatkowo od warunku, że bohater ma założony Amulet Magicznego Echa.

Niemniej w demie to wszystko działa, a u mnie nie. Nie mogę się temu nadziwić.

Czyżby winny temu był któryś ze skryptów?

Paski hp przeciwników? Brak okna wyboru 'atak / ucieczka'? Tło podczas walki? Thomas Edison? Strzały znikające po użyciu łuku?

:-|
Wrzuć skrypty do mojego projektu i się upewnij. Możliwe, że jest jakiś drobny szczegół który się nie zgadza. :co: Sam nie wiem.

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
06-11-14 00:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a): Allemov
Allemov Offline
*


Liczba postów: 75
Dołączył: 29-07-13

Pomógł: 2



Post: #13
RE: Niedziałające zdarzenie podpięte pod czar

Yoroiookami napisał(a):Wrzuć skrypty do mojego projektu i się upewnij. Możliwe, że jest jakiś drobny szczegół który się nie zgadza. Sam nie wiem.

Wpadłem wreszcie na różnicę między projektem który mi wysłałeś, a grą.

Zdarzenie inicjujące walkę.

Jako że w Upadku Wielkich walczymy o dostęp do danego kawałka mapy wydarzenia walki są na autostarcie, a po walce zmienia się przełącznik własny A na ON. Drugą zakładkę natomiast aktywuje ów przełącznik A i usuwa ona zdarzenie - również będąc na autostarcie.

Okazało się, że to właśnie ten drugi autostart uruchamiający się zaraz po walce powodował te błędy. Wystarczyło zmienić w drugiej zakładce sposób uruchamiania się zdarzenia, co w zasadzie i tak nie ma najmniejszego znaczenia bo druga zakładka nadal spełnia funkcję niedopuszczania do ponownej walki, a przecież tylko o to w niej chodzi.

Czyli najciemniej pod latarnią. Szukałem błędów wielkich, a winnym jest błąd mały... powtórzony jakieś 100 czy 120 razy na każdej mapce na której toczy się walka. Ale będzie zabawa z edytowaniem tego wszystkiego. xD

W każdym razie dziękuję Yoroiookami, za chęć pomocy. :)
06-11-14 01:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Mateusz SSJ8 Offline
*


Liczba postów: 511
Dołączył: 10-05-13

Pomógł: 40



Post: #14
RE: Niedziałające zdarzenie podpięte pod czar

To można też zrobić inaczej. Na przykład w sposób z RPG Makera VX Ace. Tyle, że jeszcze lepiej.

1. Znajdź klasę, która ma zawierać wszystkie stałe które będą potrzebne, a więc:
+Stałą z atakami, które są czarami (atak, którego numer w Bazie Danych nie znajdzie się tutaj, nie jest czarem). Wystarczy klasa "Array"
+Stałą z atakami, które postać, jeśli normalnie ich nie zna, może się nauczyć na czas, kiedy będzie nosić ten element pancerza. Musi być klasa "Hash", gdzie kluczem jest numer pancerza w Bazie Danych, a przypisaną do tego klucza wartością jest obiekt klasy "Array" zawierający numery wszystkich zdefiniowanych w Bazie Danych ataków, które postać ma znać tylko, kiedy nosi ten element.
+Stała z informacjami o TP dostępnych podczas noszenia tego pancerza. Musi być klasa "Hash", gdzie kluczem jest jak przy atakach, a wartość będąca obiektem klasy "Array" zawiera wszystkie symbole udostępnione przez ten pancerz.
+Stała z informacjami o konsumpcji TP przez ten atak. Musi być klasa "Hash", gdzie kluczem jest numer ataku w Bazie Danych, a wartością musi być obiekt klasy "Hash" mający symbol TP jako klucz i liczbę całkowitą jakowartość.
+Stała z limitem możliwości "kiszenia" TP. Musi być klasa "Hash", gdzie kluczem jest symbol TP, a wartością dowolna liczba całkowita.
2. W klasie odpowiedzialnej za bohatera dodaj do "initialize" na końcu funkcji "@tp = {}"
3. W klasie z punktu 2 dodaj metodę zmiany TP po kluczu.
4. Upewnij się, że jeśli limit TP dla poszczególnego symbolu wynosi 0, to TP pod tym symbolem będzie rosnąć bez końca (dobre, jeśli bohater ma zbierać pewne TP bez jakichkolwiek ograniczeń).
5. Upewnij się, że po każdym razie, kiedy zaklęcie zostanie użyte, TP wzrośnie.

Przykład:
W grze przypominającej "Megamana" masz powiedzmy następująco w Ruby:
TP_LIMIT = { :party_cannon => 40, :sonic_rainboom => 20, :apple_bucker => 25, :gem_seeker => 30, :stare => 6, :magic => 30 }
TP_COST = { 2=> { :party_cannon => 1 }, 3 => { :sonic_rainboom => 1 }, 4=> { :apple_bucker => 1}, 5 => { :gem_seeker => 1}, 6 => { :stare => 1}, 7 => { :magic => 5} }
Ataki są następujące:
1 - Normalny
2 - Armata imprezowa
Wystrzeliwuje balon. Zwolnij strzał, aby nadmuchać. Żaden Pony Joe się przed tym nie obroni.
3 - Ponaddźwiękowe Bum
Wpada na przeciwnika i rani go. Podczas ataku sam nie jesteś podatny na ataki przeciwnika.
4 - Jabłko
Upuszczasz jabłko, które rani przeciwnika, jak w niego uderzy. Możesz je w niego kopnąć. Pomocne w starciu z Mettoolem.
5 - Diamenty
Otaczasz się tarczą z diamentów, którą możesz zaatakować do sześciu przeciwników.
6 - Spojrzenie
Przeciwnik nie ma już zamiaru z tobą walczyć.
7 - Magiczna Fala
3 magiczne pociski lecące cały czas razem.
Jak tu widzisz, ataku "Spojrzenie" możesz użyć tylko 6 razy (6 punktów, tracisz 1), podczas gdy atak "Magiczna Fala" może być przez ciebie użyty 6 razy (30 punktów, tracisz 5), ponieważ oryginalny użytkownik tego ataku używa tej taktyki (:magic) również do teleportowania się i strzelania normalnymi pociskami.

Nienawidzony i nienawidzący. Przez nienawiść tego drugiego obaj będą martwi.
06-11-14 13:08
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Wątek zamknięty 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.