Lista Script Calls (!) Raj dla Zdarzeniowców i Maniaków Ruby
Aktualny czas: 20-06-25, 23:45 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Odpowiedz 
[VX / VXAce] Lista Script Calls (!) Raj dla Zdarzeniowców i Maniaków Ruby
X-Tech Offline


Liczba postów: 876
Dołączył: 03-05-13

Pomógł: 23



Post: #1
Lista Script Calls (!) Raj dla Zdarzeniowców i Maniaków Ruby

W związku, że robię swój projekt w VX ACE w 100% sam od zera na zdarzeniach postanowiłem się podzielić szalonym bonusem.

Oto lista script calls czyli możliwych użyć dodatkowych komend, które są zawarte w VX ACE (funkcji).
Te funkcje to składowe RGSS, a więc korzystacie dosłownie z RGSS, ale co najlepsze przez zwykłe zdarzenia bez wchodzenia do edytora skryptów. Tu nie kujecie RUBY. Nie musicie. Nie kujecie RGSS.
Te całe script calls to lista wywołań różnych szalonych i przydatnych funkcji z RGSS za pomocą zwykłych zdarzeń (eventów) za pomocą zdarzenia script.


Co to są te całe SCRIPT CALLS ?
To w większości większe możliwości na wykorzystanie zdarzeń, ale także znajomości języka Ruby (do wyboru do koloru - ja preferuję zdarzenia 10x szybciej jak dla mnie i prościej)- to, to co niektórzy zwą RGSS jest tutaj posegregowane w formie listy - Jest tu większość nazw funkcji z RGSS, które wywołać można prosto za pomocą zdarzenia script i kopiując dany fragment i podstawiając za niego wartości (zmiennych i przełączników z gry bądź utworzonych w ruby)
W tej całej liście script calls są opisy do każdego script callsa, żeby było wiadomo, który co robi.
Podstawowe pozwalają na bardzo swobodne wywoływanie komend zdarzeniowych jakimi chcecie
wartościami, a te dodatkowe Miscellanous TO JEST totalna jazda bez trzymanki i je polecam najbardziej.


Jeśli chcecie korzystać ze zmiennych gry lub switchy gry jako argumenty stosujecie tutaj

przykład:

$game_variables[10] dziesiąta zmienna gry
$game_switches[10] dziesiąty switch gry

Ruby nie jest konieczne do korzystania z tych przywilejów RGSS i to jest tutaj piękne. Jeśli ktoś wam powie inaczej to wciska wam kity. To niesamowite, ale da się prosto korzystać z tych bajerów za pomocą zwykłych zmiennych i przełączników gry.


przykład:

To gówienko sprawia, że bohater o id ileś tam może zwiększyć mp o ileś tam. Wstawiacie zdarzenie script i wklejacie to:

$game_actors[id].mp += value

Teraz chcemy zwiększyć np: mp postaci która jest piątą na liście waszych stworzonych postaci o 20 mp. No to jazda robicie tak:


$game_actors[5].mp += 20

lub chcecie to zrobić za pomocą waszych zmiennych z gry, które wcześniej już mają ustawioną przez was wartość.
Zapis wygląda tak:


$game_actors[$game_variables[10]].mp += $game_variables[10]


Co się tu dzieje ? Proste.Postać, która jest tą jaką ma wartość zmienna nr dziesięć dostanie tyle mp ile ma zmienna nr 10. Proste ?

Wyobraźcie sobie jak porąbane rzeczy możecie na tym zdziałać.
Tych komend są CAŁE tony poniżej. Więc jeśli wam czegoś za mało na zdarzeniach no to tutaj będziecie mieć wszystkiego aż za dużo XD

Ja korzystam z tych bajerów ewentualnie po prostu grzebiąc w tym całym labiryncie RGSS, ale z tą listą jest 10 x szybciej wszystko znaleźć. Choć nie jest to potrzebne do robienia arcydzieł w rpgmaker, bo starczą same zdarzenia to i tak skrajnym maniakom i wariatom może się przydać. (m.innymi do pisania popapranych skryptów Ruby, ale i skryptów zdarzeniowych - ale jak napisałem to tylko taki bonus i bez tego można robić zaawansowane rzeczy na samych zdarzeniach)



Najbardziej polecam zakładkę Miscellanous. W tej zakładce jest tona komend, których nie ma na liście zdarzeń, a dają wiele ciekawych informacji np: czy dany klocek tileseta jest blokujący i inne cuda. Polecam to bardzo !


Oto lista:

http://forums.rpgmakerweb.com/index.php?...for-vxace/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-10-14 16:03 przez X-Tech.)
08-10-14 05:15
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a): Keibi
Kosmik123 Offline
*


Liczba postów: 36
Dołączył: 15-07-14

Pomógł: 2



Post: #2
RE: Lista Script Calls (!) Raj dla Zdarzeniowców i Maniaków Ruby

TAK! To jest właśnie to czego potrzeba było! Zawsze sobie marzyłem żeby powstał jeszcze jakiś kolejny RM, w którym klikając w dane akcje zdarzenia pojawiały się linijki ze skryptem odpowiadającym danej akcji. Mając to, mam już prawie 100% kontroli nad programem i grą.
08-10-14 10:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
X-Tech Offline


Liczba postów: 876
Dołączył: 03-05-13

Pomógł: 23



Post: #3
RE: Lista Script Calls (!) Raj dla Zdarzeniowców i Maniaków Ruby

No tak. To jest świetna rzecz. Jeśli ktoś chce wykorzystać do swoich pomysłów wartości zmiennych/przełączników lub stworzyć inne pomysły, które chce oprzeć na elementach, których nie da się sprawdzać typowymi zdarzeniami to jest właśnie świetne. O ile wszystkie event page 1,2,3 to zwykłe zdarzenia, ale ma się teraz nad nimi więcej kontroli to Miscellanous to już totalne szaleństwo.


Dam fajne przykłady:

$game_map.events[ID].moveto(x, y)

Tym można ze zdarzenia (nawet typowego) przez zmienną powiedzieć eventowi na mapie do jakiej ma pozycji iść w dodatku przez zmienną można powiedzieć, który to ma być event.




$game_player.moving?

To naprzykład daje odpowiedź czy gracz łazi czy nie. Odpowiedź to prawda lub fałsz czyli przełącznik na on lub off czyli true / false




$game_map.events[event_id].moving?


To sprawdza czy zdarzenie o podanym ID się porusza.


I wiele innych świetnych rzeczy....Sami sprawdźcie.



Choć te elementy można łatwo zastąpić własnymi sprytnymi skryptami zdarzeniowymi i Ruby to nie raz mogą się jednak przydać jako uproszczenie w pisaniu swoich skrypciorów zdarzeniowych i ruby
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-10-14 16:04 przez X-Tech.)
08-10-14 15:47
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
MrDawnok Offline
*


Liczba postów: 30
Dołączył: 03-05-13

Pomógł: 1



Post: #4
RE: Lista Script Calls (!) Raj dla Zdarzeniowców i Maniaków Ruby

Większość komend z tej listy wywołuje zwykłe zdarzenia z RM-a, jednak jest tu kilka naprawdę przydatnych rzeczy, a poza tym zabawę z zmiennymi można teraz ograniczyć do jednej komendy co skutecznie poprawia estetykę zdarzeń i pozwala łatwiej się odnaleźć w gąszczu zdarzeń, przynajmniej ja tak to widzę ^^
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-11-14 23:09 przez MrDawnok.)
18-11-14 23:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
X-Tech Offline


Liczba postów: 876
Dołączył: 03-05-13

Pomógł: 23



Post: #5
RE: Lista Script Calls (!) Raj dla Zdarzeniowców i Maniaków Ruby

Na odwrót. Zwykłe zdarzenia wywołują komendy z tej listy w pewnej części. Wywołanie ich z script calls daje więcej możliwości ich zmian.
18-11-14 23:32
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Maker Owiec Offline
*


Liczba postów: 40
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 2



Post: #6
RE: Lista Script Calls (!) Raj dla Zdarzeniowców i Maniaków Ruby

Przydatne i estetycznie napisane, podoba mi się. biggrin

Spoiler: (Otwórz)
21-11-14 16:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
spartanPAGE Offline
*


Liczba postów: 26
Dołączył: 02-05-13

Pomógł: 0



Post: #7
RE: Lista Script Calls (!) Raj dla Zdarzeniowców i Maniaków Ruby

Cytat:estetycznie napisane
Przydałoby się znaczniki formatujące kod.

>Nie< zamierzam robić gier w RMie.
07-02-15 15:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.