W związku, że robię swój projekt w VX ACE w 100% sam od zera na zdarzeniach postanowiłem się podzielić szalonym bonusem.
Oto lista script calls czyli możliwych użyć dodatkowych komend, które są zawarte w VX ACE (funkcji).
Te funkcje to składowe RGSS, a więc korzystacie dosłownie z RGSS, ale co najlepsze przez zwykłe zdarzenia bez wchodzenia do edytora skryptów. Tu nie kujecie RUBY. Nie musicie. Nie kujecie RGSS.
Te całe script calls to lista wywołań różnych szalonych i przydatnych funkcji z RGSS za pomocą zwykłych zdarzeń (eventów) za pomocą zdarzenia script.
Co to są te całe SCRIPT CALLS ?
To w większości większe możliwości na wykorzystanie zdarzeń, ale także znajomości języka Ruby (do wyboru do koloru - ja preferuję zdarzenia 10x szybciej jak dla mnie i prościej)- to, to co niektórzy zwą RGSS jest tutaj posegregowane w formie listy - Jest tu większość nazw funkcji z RGSS, które wywołać można prosto za pomocą zdarzenia script i kopiując dany fragment i podstawiając za niego wartości (zmiennych i przełączników z gry bądź utworzonych w ruby)
W tej całej liście script calls są opisy do każdego script callsa, żeby było wiadomo, który co robi.
Podstawowe pozwalają na bardzo swobodne wywoływanie komend zdarzeniowych jakimi chcecie
wartościami, a te dodatkowe Miscellanous TO JEST totalna jazda bez trzymanki i je polecam najbardziej.
Jeśli chcecie korzystać ze zmiennych gry lub switchy gry jako argumenty stosujecie tutaj
przykład:
$game_variables[10] dziesiąta zmienna gry
$game_switches[10] dziesiąty switch gry
Ruby nie jest konieczne do korzystania z tych przywilejów RGSS i to jest tutaj piękne. Jeśli ktoś wam powie inaczej to wciska wam kity. To niesamowite, ale da się prosto korzystać z tych bajerów za pomocą zwykłych zmiennych i przełączników gry.
przykład:
To gówienko sprawia, że bohater o id ileś tam może zwiększyć mp o ileś tam. Wstawiacie zdarzenie script i wklejacie to:
$game_actors[id].mp += value
Teraz chcemy zwiększyć np: mp postaci która jest piątą na liście waszych stworzonych postaci o 20 mp. No to jazda robicie tak:
$game_actors[5].mp += 20
lub chcecie to zrobić za pomocą waszych zmiennych z gry, które wcześniej już mają ustawioną przez was wartość.
Zapis wygląda tak:
$game_actors[$game_variables[10]].mp += $game_variables[10]
Co się tu dzieje ? Proste.Postać, która jest tą jaką ma wartość zmienna nr dziesięć dostanie tyle mp ile ma zmienna nr 10. Proste ?
Wyobraźcie sobie jak porąbane rzeczy możecie na tym zdziałać.
Tych komend są CAŁE tony poniżej. Więc jeśli wam czegoś za mało na zdarzeniach no to tutaj będziecie mieć wszystkiego aż za dużo XD
Ja korzystam z tych bajerów ewentualnie po prostu grzebiąc w tym całym labiryncie RGSS, ale z tą listą jest 10 x szybciej wszystko znaleźć. Choć nie jest to potrzebne do robienia arcydzieł w rpgmaker, bo starczą same zdarzenia to i tak skrajnym maniakom i wariatom może się przydać. (m.innymi do pisania popapranych skryptów Ruby, ale i skryptów zdarzeniowych - ale jak napisałem to tylko taki bonus i bez tego można robić zaawansowane rzeczy na samych zdarzeniach)
Najbardziej polecam zakładkę Miscellanous. W tej zakładce jest tona komend, których nie ma na liście zdarzeń, a dają wiele ciekawych informacji np: czy dany klocek tileseta jest blokujący i inne cuda. Polecam to bardzo !
Oto lista:
http://forums.rpgmakerweb.com/index.php?...for-vxace/