Dziennik Misji
Aktualny czas: 20-06-25, 21:39 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Odpowiedz 
[VXAce] Dziennik Misji
aragorn7015 Offline
*


Liczba postów: 13
Dołączył: 03-05-13

Pomógł: 2



Post: #1
Dziennik Misji

Witam. W tym poradniku napisze jak używać skryptu Quest Journal (Dziennik)
1. Aby stworzyć nowy quest musicie przejść do linii 836 skryptu.
Macie tam 3 przykładowe questy (Możecie je usunąć lub zostawić).
Nieco wyżej musicie znaleźć takie coś

Spoiler: (Otwórz)
Jest to podstawa pod zrobienie każdego questa, wpisujecie tu cele, nazwę misji,
nagrody i tak dalej. Żeby stworzyć nowy quest kopiujecie ten kod i wklejacie go pod questami przykładowymi (chyba, że je usunęliście). Po wklejeniu usuwamy # i zaczynamy robić nasz quest. Całość ma wyglądać tak:

Spoiler: (Otwórz)

Teraz pokrótce wszystko wytłumacze...
1) when quest_id - po prostu id waszego questa, nie może się zdublować z innym questem, więc najlepiej robić po kolei, musi być to liczba np. when 4
2) q:name = "???????" - nazwa naszego questa, np. q:name = Zbieranie owoców
3) q[:icon_index] = 0 - ikonka przedmiotu wyświetlającego się obok nazwy naszego questa
4) q[:level] = 0 -
5) q[:banner] = "" - Wygląd naszego questa, nazwa pliku, który musimy umieścić w graphics, radzę nie zmieniać
6) g[:banner_hue = 0 - lepiej nie zmieniać
7) q[:objectives][0] = "" - Cele naszej misji, będą wyświetlane w naszym menu. Krótki opis tego co jakaś osoba ma zrobić.
8) q[:objectives][1] = "" - Można ich zrobić ile się chce.
9) q[:objectives][2] = "" - Następny cel, można je usunąć, ale musi zostać przynajmniej jeden.
10) q[:objectives][n] = "" - to samo co wcześniej, to jest tylko wzór dla następnych celów, n musi być zastąpione liczbą.
11) q[:prime_objectives] = [0, 1, 2, n] - czyli główne cele misji, które muszą być ukończone, aby misja się powiodła. Można na przykład usunąć cel 1, wtedy będzie on tylko opcjonalny(będzie można go zrobić, ale nie trzeba by quest się powiódł)
12) q[:custom_categories] = [] - Można tak zmienić kategorię zadanie, czyli to co się wyświetla w lewym górnym rogu. Podstawowe kategorie to "aktualne", "zakończone", "wszystkie" i nieudane. Można je zmienić lub dodać nowe w linijce 371
13) q[:client] = "" - Inię zleceniodawcy (chyba nie trzeba bardziej tłumaczyć...)
14) q[:location] = "" - Lokacja gdzie zostało to zlecone, lub gdzie ma zostać wykonana ta misja, twój wybór
15) q[:rewards] = [] - czyli nagrody za misję...
16) q[:common_event_id] = 0 - Pozwala ci na wywołanie typowego zdarzenia po zakończeniu questa
17) q[:layout] = false - Lepiej tego nie ruszać jeśli się na tym nie znasz
U mnie quest wygląda tak:


Spoiler: (Otwórz)
2. Misja w skrypcie już zrobiona, więc zabierzmy się za zrobienie jej na mapie w RPG Makerze...
1) Najpierw dodajemy NPC'a lub jakiś list czy coś takiego, który będzie aktywował naszego questa. Zróbmy jakąś podstawową rozmowę, i gdy gracz wybierze, że chce rozpocząć tego questa robimy coś takiego. Klikamy nowe polecenie zdarzenia i przechodzimy do 3 zakładki i tam klikamy na skrypt, wpisujemy tam taką komendę:
reveal_objective(4, 0)
Te 4 w tym kodzie to id questa, a 0 to id celu, ta komenda ma za zadanie pokazać nam w menu zadanie 4, cel zerowy, wzór jest taki
reveal_objective(id_questa, id_celu), proszę pamiętać o tym aby po objective nie dać spacji!, następnie dajemy przełącznik własny A na ON i tworzymy nową stronę, u mnie to wygląda tak:
Spoiler: (Otwórz)
Teraz na ziemi gdzieś dajemy teksturę pierścienia (ja niestety nie miałem, więc dałem skrzynkę) i teraz znowu w poleceniu zdarzenia dajemy skrypt i wpisujemy:
complete_objective(4, 0)
i drugie w następnym poleceniu
reveal_objective(4, 1)
Pierwsza komenda uznaje nasz pierwszy cel za zakończony i dodaje drugi. Teraz tylko przełącznik własny i robimy nową stronę, gdzie dajemy albo otwartą skrzynkę, albo nic jeśli mieliśmy strukturę pierścienia. U mnie to wygląda tak:
Spoiler: (Otwórz)
Teraz znowu wracamy do naszego zleceniodawcy. Dodajemy u niego na drugiej stronie, warunek: Pierścień rodowy jest w posiadaniu, czy jak tam sobie wybierzecie, i wtedy dodajecie jakąś tam rozmowę i skrypt:
complete_objective(4, 1)
U mnie to wygląda tak:
Spoiler: (Otwórz)
Gratulację! Zrobiliście własnego questa :D Jeśli o czymś zapomniałem to dopiszę to jutro. Mogłem to zrobić w dużo krótszej wersji, ale jeśli ktoś to przeczyta dokładnie, nawet ktoś bardzo zielony powinien umieć to zrobić.


Jeśli chcesz ten tutorial gdzieś udostępnić, musisz podać autora (czyli mnie) oraz stronę na której znajduje się orginał.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-05-15 17:59 przez aragorn7015.)
17-05-15 17:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a): Kensei , Keibi
RGR7 Offline
*


Liczba postów: 42
Dołączył: 05-04-15

Pomógł: 3



Post: #2
RE: Dziennik Misji

Udany poradnik, wszystko prosto i przejrzyście wytłumaczone
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-05-15 19:45 przez RGR7.)
17-05-15 19:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Kensei Offline
*


Liczba postów: 15
Dołączył: 22-01-14

Pomógł: 0



Post: #3
RE: Dziennik Misji

Jeśli w końcu zabiorę się za moją gre, to zdecydowanie z tego skorzystam. Dobry przejrzysty poradnik :)

Shamo AMV
18-05-15 05:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
arturretke Offline
*


Liczba postów: 5
Dołączył: 26-06-15

Pomógł: 0



Post: #4
RE: Dziennik Misji

Mam kłopot: skrypt gryzie mi się trochę z tym menu:
http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=9831
a bardzo chciałbym je zostawić.

Gra nie wywala błędu, zadania się wypełniają itd. tylko sam opis zadania i celów nie widnieje w menu.
Dodam, że nieco je modyfikowałem, bo pozmieniałem nazwy, ale to chyba nie powinno być problemem.

Wgrałem jeszcze raz pierwotną wersję skryptu z linku(przed modyfikacjami), ale też nie działa.
W mojej grze nie chcę punktów EXP, umiejętności, więc te rubryki mi niepotrzebne, poza tym klasyczne menu mi się nie podoba, ale ten dziennik zadań jest równie ważny, a z niczego nie chciałbym rezygnować.

Podpowiedziałbyś, jak zrobić, żeby wszystko śmigało jak należy?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-06-15 01:39 przez arturretke.)
28-06-15 01:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.