aragorn7015

Liczba postów: 13
Dołączył: 03-05-13
Pomógł: 2

|
Dziennik Misji
Witam. W tym poradniku napisze jak używać skryptu Quest Journal (Dziennik)
1. Aby stworzyć nowy quest musicie przejść do linii 836 skryptu.
Macie tam 3 przykładowe questy (Możecie je usunąć lub zostawić).
Nieco wyżej musicie znaleźć takie coś
when quest_id
# q[:name] = "??????"
# q[:icon_index] = 0
# q[:level] = 0
# q[:description] = ""
# q[:banner] = ""
# q[:banner_hue] = 0
# q[:objectives][0] = ""
# q[:objectives][1] = ""
# q[:objectives][2] = ""
# q[:objectives][n] = ""
# q[:prime_objectives] = [0, 1, 2, n]
# q[:custom_categories] = []
# q[:client] = ""
# q[:location] = ""
# q[:rewards] = []
# q[:common_event_id] = 0
# q[:layout] = false
Jest to podstawa pod zrobienie każdego questa, wpisujecie tu cele, nazwę misji,
nagrody i tak dalej. Żeby stworzyć nowy quest kopiujecie ten kod i wklejacie go pod questami przykładowymi (chyba, że je usunęliście). Po wklejeniu usuwamy # i zaczynamy robić nasz quest. Całość ma wyglądać tak:
when quest_id
q[:name] = "??????"
q[:icon_index] = 0
q[:level] = 0
q[:description] = ""
q[:banner] = ""
q[:banner_hue] = 0
q[:objectives][0] = ""
q[:objectives][1] = ""
q[:objectives][2] = ""
q[:objectives][n] = ""
q[:prime_objectives] = [0, 1, 2, n]
q[:custom_categories] = []
q[:client] = ""
q[:location] = ""
q[:rewards] = []
q[:common_event_id] = 0
q[:layout] = false
Teraz pokrótce wszystko wytłumacze...
1) when quest_id - po prostu id waszego questa, nie może się zdublować z innym questem, więc najlepiej robić po kolei, musi być to liczba np. when 4
2) q:name = "???????" - nazwa naszego questa, np. q:name = Zbieranie owoców
3) q[:icon_index] = 0 - ikonka przedmiotu wyświetlającego się obok nazwy naszego questa
4) q[:level] = 0 -
5) q[:banner] = "" - Wygląd naszego questa, nazwa pliku, który musimy umieścić w graphics, radzę nie zmieniać
6) g[:banner_hue = 0 - lepiej nie zmieniać
7) q[:objectives][0] = "" - Cele naszej misji, będą wyświetlane w naszym menu. Krótki opis tego co jakaś osoba ma zrobić.
8) q[:objectives][1] = "" - Można ich zrobić ile się chce.
9) q[:objectives][2] = "" - Następny cel, można je usunąć, ale musi zostać przynajmniej jeden.
10) q[:objectives][n] = "" - to samo co wcześniej, to jest tylko wzór dla następnych celów, n musi być zastąpione liczbą.
11) q[:prime_objectives] = [0, 1, 2, n] - czyli główne cele misji, które muszą być ukończone, aby misja się powiodła. Można na przykład usunąć cel 1, wtedy będzie on tylko opcjonalny(będzie można go zrobić, ale nie trzeba by quest się powiódł)
12) q[:custom_categories] = [] - Można tak zmienić kategorię zadanie, czyli to co się wyświetla w lewym górnym rogu. Podstawowe kategorie to "aktualne", "zakończone", "wszystkie" i nieudane. Można je zmienić lub dodać nowe w linijce 371
13) q[:client] = "" - Inię zleceniodawcy (chyba nie trzeba bardziej tłumaczyć...)
14) q[:location] = "" - Lokacja gdzie zostało to zlecone, lub gdzie ma zostać wykonana ta misja, twój wybór
15) q[:rewards] = [] - czyli nagrody za misję...
16) q[:common_event_id] = 0 - Pozwala ci na wywołanie typowego zdarzenia po zakończeniu questa
17) q[:layout] = false - Lepiej tego nie ruszać jeśli się na tym nie znasz
U mnie quest wygląda tak:
when 4 # Quest 3 - Pierścień rodowy
q[:name] = "Pierścień rodowy"
q[:icon_index] = 144
q[:level] = 3
q[:description] = "Młody chłopak poprosił cię o pomoc w znalezieniu pierścienia"
q[:banner] = ""
q[:banner_hue] = 0
q[:objectives][0] = "Znajdź pierścień z szmaragdem"
q[:objectives][1] = "Porozmawiaj z chłopcem"
q[:prime_objectives] = [0, 1,]
q[:custom_categories] = []
q[:client] = "Patryk"
q[:location] = "Leśne Miasto"
q[:rewards] = [
[:gold, 100],
]
q[:common_event_id] = 0
q[:layout] = false
2. Misja w skrypcie już zrobiona, więc zabierzmy się za zrobienie jej na mapie w RPG Makerze...
1) Najpierw dodajemy NPC'a lub jakiś list czy coś takiego, który będzie aktywował naszego questa. Zróbmy jakąś podstawową rozmowę, i gdy gracz wybierze, że chce rozpocząć tego questa robimy coś takiego. Klikamy nowe polecenie zdarzenia i przechodzimy do 3 zakładki i tam klikamy na skrypt, wpisujemy tam taką komendę:
Te 4 w tym kodzie to id questa, a 0 to id celu, ta komenda ma za zadanie pokazać nam w menu zadanie 4, cel zerowy, wzór jest taki
reveal_objective(id_questa, id_celu), proszę pamiętać o tym aby po objective nie dać spacji!, następnie dajemy przełącznik własny A na ON i tworzymy nową stronę, u mnie to wygląda tak: Teraz na ziemi gdzieś dajemy teksturę pierścienia (ja niestety nie miałem, więc dałem skrzynkę) i teraz znowu w poleceniu zdarzenia dajemy skrypt i wpisujemy:
i drugie w następnym poleceniu
Pierwsza komenda uznaje nasz pierwszy cel za zakończony i dodaje drugi. Teraz tylko przełącznik własny i robimy nową stronę, gdzie dajemy albo otwartą skrzynkę, albo nic jeśli mieliśmy strukturę pierścienia. U mnie to wygląda tak: Teraz znowu wracamy do naszego zleceniodawcy. Dodajemy u niego na drugiej stronie, warunek: Pierścień rodowy jest w posiadaniu, czy jak tam sobie wybierzecie, i wtedy dodajecie jakąś tam rozmowę i skrypt:
U mnie to wygląda tak:
Gratulację! Zrobiliście własnego questa :D Jeśli o czymś zapomniałem to dopiszę to jutro. Mogłem to zrobić w dużo krótszej wersji, ale jeśli ktoś to przeczyta dokładnie, nawet ktoś bardzo zielony powinien umieć to zrobić.
Jeśli chcesz ten tutorial gdzieś udostępnić, musisz podać autora (czyli mnie) oraz stronę na której znajduje się orginał.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-05-15 17:59 przez aragorn7015.)
|
|