Efekt pochodni
Aktualny czas: 20-06-25, 18:16 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Wątek zamknięty 
[VXAce] Efekt pochodni
ReetzO Offline
*


Liczba postów: 101
Dołączył: 03-05-14

Pomógł: 1



Post: #1
Efekt pochodni

Ponieważ skrypt Khasa jest bardzo niefunkcjonalny i dostaję przy nim białej gorączki jestem ciekawy, czy da się stworzyć efekt pochodni (światła podążającego za bohaterem, a dokładniej wokół niego) na zdarzeniach. Jeśli nie to będę zmuszony zadać parę pytań tym od skryptów :d
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-14 21:52 przez ReetzO.)
12-10-14 20:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 985
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 137



Post: #2
RE: Efekt pochodni

Oczywiście smiles obrazy w VX Ace zawsze podążają za bohaterem. Połowa pracy za tobą. Wystarczy że znajdziesz/zrobisz odpowiedni obrazek światła i dobrze ustawisz wyświetlanie go na mapie i tyle.

Na przykład ten obrazek ustawiony na "sub" powinien działać.
http://rpgmaker.net/media/content/users/...hlight.png

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-14 20:59 przez Yoroiookami.)
12-10-14 20:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
X-Tech Offline


Liczba postów: 876
Dołączył: 03-05-13

Pomógł: 23



Post: #3
RE: Efekt pochodni

Banalne. Bierzesz obrazek ognia. Dajesz mu półprzeźroczystość i przesuwasz równoległym zdarzeniem wg. sceny x i y bez siedzenia w jakiś skryptach ruby wielkości książki.

5 linijek na zdarzeniach.

Jak ktoś chce coś na zdarzeniach podpowiem. Potrafię zrobić praktycznie wszystko co się da w środowisku rm na eventach - RZECZY, które totalne freaki tworzą w formie skryptów wielkości książki ja zamieniam w parę linjek na zdarzeniach w parę sekund/minut. Na Ruby i rgss już też sporo ogarniam, ale prędzej się wolę pierdyknąć w łeb niż robić na tym swoje systemy do gier XD
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-14 21:06 przez X-Tech.)
12-10-14 21:02
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
ReetzO Offline
*


Liczba postów: 101
Dołączył: 03-05-14

Pomógł: 1



Post: #4
RE: Efekt pochodni

@Yoro
Mapy 17x13 (20x15 w moim przypadku przez większą rozdzielczość) stoją w miejscu, bo ekran nie musi się poruszać, byśmy widzieli bohatera. Jeśli zrozumiałem o co ci chodzi to niestety tak się nie da (albo jestem głupi).

@X-Tech
Jednak jestem głupi. Kompletnie nie rozumiem o co ci chodzi xD
Prawdopodobnie to coś ze zmiennymi i sprawdzaniem położenia bohatera względem zmiennych (czy coś takiego) tak? Jeśli to to, to ja do teraz nie mam pojęcia o co w tym chodzi xD
12-10-14 21:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 985
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 137



Post: #5
RE: Efekt pochodni

Mój błąd :roll: zrób tak jak X-Tech radzi. Trochę więcej roboty, ale działa.

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
12-10-14 21:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
X-Tech Offline


Liczba postów: 876
Dołączył: 03-05-13

Pomógł: 23



Post: #6
RE: Efekt pochodni

Troche wiecej ? 5 linjek vs 5000 ? xd

scena x i y to są koordynaty położenia eventów na mapie przekazywane do zmiennych. Te koordynaty są w pikselach i mówią o położeniu w pikselach eventów na ekranie (odległości od górnego lewego rogu) Musisz mieć 2 zmienne ze zdarzeń. Akcja zmienna i ustaw pierwsza jako scena x bohatera druga jako scena y bohatera.W zdarzenie równoległe. Trzeba jeszcze wcześniej wybrać obrazek wyświetl a następnie przesuwaj go wg. tych zmiennnych w zdarzeniu równoległym. Nie można jednak w kółko rysować od nowa obrazka,ale można go przesuwać w kółko komenda przesuwaj obrazek. scena x i y automatycznie odczytuje koordynaty. 5 linijek. Ja zamieniam kody, które ludzie napierniczają w ruby i rgss w parę linijek na eventach....Jak ktoś chce to serio niech pyta. Zamiast chorego skryptu ruby przeważnie istnieje rozwiązanie 100x krótsze i prostsze, które wam zrobię na poczekaniu w parę sekund/minut.

O co chodzi z tym górnym lewym rogiem.

Oś ekranu pionowa to odwrócona oś oy natomiast ośc ekranu pozioma to normalna oś ox
lewy górny róg to współrzedne 0,0 - x,y
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-14 21:17 przez X-Tech.)
12-10-14 21:10
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
ReetzO Offline
*


Liczba postów: 101
Dołączył: 03-05-14

Pomógł: 1



Post: #7
RE: Efekt pochodni

Jestem cholernym cepem, bo próbuję i nie udaje się :/
Czy mógłbym prosić o jakieś screeny? Nie musi być dzisiaj.
12-10-14 21:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
X-Tech Offline


Liczba postów: 876
Dołączył: 03-05-13

Pomógł: 23



Post: #8
RE: Efekt pochodni

any questions ? xd


[Obrazek: hQMqFog.png]

radze zmieniac co mape zmienna zaskoczyło ? na 0 (na kazdej mapie na ktorej ten system ma zaskoczyc trzeba zmienic zmienna "zaskoczylo?" na 0)





błądzik: tam ma być move picture 30 - nie picture 1 !!









.........
sry bo to napisałem w 10 sekund poza tym ok. Zmieniasz tylko move picture (na obrazku jest 1) na move picture 30 i smiga
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-14 21:46 przez X-Tech.)
12-10-14 21:39
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a): ReetzO
Wątek zamknięty 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.