Bronie:
Typ broni:
Ta opcja pozwala na zmianę typu broni, niżej wypisze listę typów broni jakie są w Blizz ABS
Cytat:-Sword (Obrażenia z bliska)
-Spear (Obrażenia wywołane tylko z przodu)
-Flail (Broń dystansowa nie uszkodzi wroga gdy jest blisko)
-Boomerang (Pocisk wraca do właściciela)
-Bow (Pocisk nie wraca, broń nie korzysta ze strzał)
-Bow & Arrow (Pocisk nie wraca, broń korzysta ze strzał)
-Shuriken (Nie wraca do właściciela użycie działą podobnie jak w przypadku strzał tylko po zaatakowaniu broń znika)
Combo:
Dodanie tej opcji spowoduje wykonanie combo, combo definiujemy w zakładce "Combos"
Combo - Gra wykonuje za nas czynności takie jak atak, skok czy obrona w odpowiedniej kolejności zdefiniowanej wcześniej w zakładce "Combos"
Range:
Range to zasięg naszej broni, liczony jest w kwadratach.
Penalty:
Penalty to czas po jakim znowu możemy użyć broni.
Charging:
Charging to co się stanie podczas ładowania broni, mamy cztery opcje
Cytat:1.No Charge (Brak ładowania broni)
2.Freeze on Charge (Brak ruchu na czas ładowania broni)
3.Move on Charge (Poruszanie na czas ładowania broni)
4.Trigger after Charge(Przełącznik podczas ładowania)
Projectile speed:
Ustala prędkość pocisku
Knockback:
Odrzut
Can Consume:
Pociski z jakich może korzystać broń
Umiejętności:
Skill Type:
Są to typu umiejętności, poniżej lista z opisem.
Cytat:-Shooting/Thrusting (Umiejętność typu pocisk np. magiczny pocisk, trafia w pierwszy napotkany cel)
-Homing/Super Homing (Zaklęcie naprowadzające)
-Direct/Shockwave (Natychmiastowo uderza w przeciwnika, bez użycia grafiki na mapie)
-Beam/Full Screen (Trafia we wszystkich na mapie, razem z graczem i sojusznikami, taki skill ostateczny ;D )
-Trap (Unieruchamia potwora ustawienie czasu unieruchomienia znajduje się na dole okienka skills po nazwą "Trap Time"
-Timed (Ustawia pułapkę która jest uruchamiana po pewnym czasie)
-Summon (Umiejętność przywołująca potwora lub zwierzaka)
Explode Type:
Ustawienie wybuchy(Skill obszarowy)
Cytat:-Contact Only (Po zetknięciu się z wrogiem)
-End Only (Po użyciu umiejętności(na końcu))
-Contact or End (Na początku lub na końcu ataku)
Przedmioty:
![[Obrazek: items.png?async&rand=0.03769611078314483]](http://dc536.4shared.com/img/jOMeLYGEce/s7/147fe96bf30/items.png?async&rand=0.03769611078314483)
Nie będę tego opisywał dlatego że to jest to samo co w zakładce Skills,
jedyna różnica jest taka że przypisujemy ustawienia przedmiotom nie umiejętnościom.
Wrogowie:
Enemy Type:
Attack Type - Jest to typ ataku jakim posługuje się dany potwór, typy opisałem na samym początku w zakładce "Bronie"
Combo:
Combo działa tak samo jak w przypadku broni, jedyna różnica jest taka że to potwór wykonuje dany Combo nie broń.
Range:
Range to zasięg ataku potwora, liczony jest w kwadratach.
Penalty:
Penalty to czas po jakim znowu może atakować.
Charging:
Charging to co się stanie podczas podczas czekania na następny atak
Cytat:1.No Charge (Brak czekania)
2.Freeze on Charge (Brak ruchu podczas czekania na następny atak)
3.Move on Charge (Poruszanie podczas czekania na następny atak)
4.Trigger after Charge(Przełącznik podczas czekania na następny atak)
Projectile Speed:
Prędkość pocisku
Knockback:
Odrzut
Unique AI Delay Time:
Pozwala na ustalenie czasu reakcji (Jak szybko wróg ma podejmować decyzje Atak, obronę lub ucieczkę.
im mniejsza wartość tym wróg jest inteligentniejszy)
The Unique Perception Range:
Pozwala na ustawienie zasięgu wzroku (Liczone w kwadratach)
i zasięg słuchu (Liczone w procentach)
Destruction Animation:
Ustawienie animacji jaka ma pokazać się po śmierci potwora
Respawn Animation:
Animacja która wyświetli się podczas respawnu moba.
Zmiana sterowania:
![[Obrazek: controls.png?async&rand=0.6802044718060642]](http://dc536.4shared.com/img/yZ6cMxWUba/s7/147fe96d2b8/controls.png?async&rand=0.6802044718060642)
Custom Controls - Pozwala na samodzielne ustawienie klawiszy
Disable RMXP Default Control - Wyłącza domyślne ustawienia sterowania które mamy przy zwykłym projekcie
Add Key - Dodaje klawisz
Remove Key - Usuwa klawisz
Reset Control - Ustawia klawisze to początkowego stanu
Basic Configuration:
Disable ABS Controls:
Pozwala na ustawienie kiedy ABS ma być wyłączony
Cytat:Never - ABS jest cały czas aktywny
in maps without enemies - Na mapach gdzie niema wrogów
when all enemies dead - Wyłącza ABS gdy wszyscy przeciwnicy n mapie nie żyją
when no enemies within ABSEAL range - Wyłacza ABS jeżeli nie ma wrogów w polu ABSEL
Item Drop:
Ustawia dźwięk jaki jest odgrywany podczas upadku dropu z potwora
Gold Drop:
Można dostosować dźwięk i grafikę złota wypadającego z przeciwnika
Drop Remain Time:
Ile czasu drop będzie leżał na ziemi
Event Execution Lock:
Czas po jakim zdarzenia mogą być wykonane ponownie
Animated Actors:
Animowany sprite bohatera, gdy się porusza, stoi, biegnie lub skrada
Caterpillar:
Jeżeli opcja jest aktywna wtedy wszyscy bohaterowie w drużynie będą pokazani na mapie
Maximum Caterpillar Groups:
Maksymalna ilość osób w gąsienicy
Corpses:
Grafika zwłok
Recover HP / SP on Level Up:
Przywracanie HP i Many po wejściu na wyższy poziom
Full Defend:
Jeżeli ta opcja jest aktywna to podczas obrony obrażenia są redukowane do 0
Direct Hotkeys:
Pozwala na szybsze przypisanie przedmiotów i skilli do paska Hotkey
Auto Gameover:
Automatyczny koniec gry po pokonaniu wszystkich członków drużyny,
tą opcję można włączyć lub wyłączyć podczas gry poleceniem:
$game_system.auto_gameover = true/false
Drop Ammo:
Jeżeli ta opcja jest aktywna to podczas nietrafienia np. z łuku strzałą wbija się w przeszkodę dzięki czemu możemy ją podnieść
Pre-Menu Color Tint:
Ustawienie koloru okienka wyświetlanego przed wejściem do menu
Movement:
Move Speeds:
Ustawienie prędkości ruchu naszego bohatera
Cytat:-Normal Speed; Prędkość podczas normalnego chodzenia
-Running Speed; Prędkość podczas biegania
-Sneaking Speed; Prędkość podczas skradania
-Jumping Range; Zasięg skoku
8-way Movement:
Pozwala na poruszanie się w ośmiu kierunkach
można włączyć i wyłączyć ta opcję podczas gry za pomocą polecenia
$game_system._8_way = true/false
No Jump Terrain Tags:
Tagi w tilesets po których nie można skakać
Allow Jump Terrain Tags:
Tagi w tilesets po których można skakać
Intelligent Passability:
Tworzy dodatkowy zestaw danych w folderze Data o nazwie Map_Data.abs
dzięki czemu wczytuje szybciej mapy na których już byliśmy.
ABSEAL Autokill:
Coś w stylu zasięgu widzenia, dzięki czemu nie wczytuje wszystkiego na mapie tylko to co obecnie widzimy.
ABSEAL Factor:
Ilość kratek od gracz która ma być aktualizowana (Widziana)
rekomendowane od 1-8
Maps where ABSEAL is disabled:
Mapy na których ABSEAL jest wyłączony
Game Info:
HUD, Minimap, Hotkeys:
W tej zakładce można ustawić pozycje HUD, Minimap, Hotkeys i jakie informacje ma wyświetlać.
Jeżeli chcesz wyłączyć lub włączyć HUD użyj polecenia
$game_system.hud = true/false
Enemy Behavior:
Default Enemy AI Setup:
Opcja ta pozwala na ustawienie domyślnego AI dla przeciwnika
AI Delay Time:
Opóźnienie
View Range:
Zasięg widzenia
Hearing Range Ratio:
Zasięg słuchu wroga
Respawn Time:
Czas respawnu przeciwnika
czas respawnu można też zmienić za pomocą polecenia
$game_system.respawn_time = POSSIBLE_VALUE
Wall Terrain Tags:
Ustawiamy Tagi z tilesets które odpowiadają za ściany, wrogowie nie widza przez ściany
No Enemy Terrain Tags:
Tagi z tilesets na których wrogowie nie mogą się spawnować
EXP Mode:
Ta opcja pozwala na ustawienie w jaki sposób grupa otrzymuje exp za zabicie wroga
Cytat:Shared - Każdy członek dostanie równą część expa
Bonus - Każdy członek dostaje równa część expa za wyjątkiem osoby która zabije potwora
Unshared - Tylko osoba która zabiła wroga otrzymuje exp
Knockback Mode:
Ta opcja pozwala na wybranie typu odrzutu
Cytat:None - Wyłącza odrzut
Backwards - Kiedy uderzy, cel odsunie się do tyłu
Face Source - Przy trafieniu cel odsuwa się od następnego ataku