Soul.
Możesz też sam napisać skrypt na absorbcję. Nikt cię nie zmusza, żebyś używał gotowych skryptów (przy których różne kwiatki wyskakują).
Wszystkie Ataki, jakie w Bazie Danych zdefiniujesz, mają klasę "RPG::Skill".
Mogę ci z tym pomóc, ale potrzebne ci będą:
+program "Notepad++"
+ten skrypt
module RPG
def self.local(filename)
requireFile.expand_path('./' + "/#{filename}")
end
local('root/skill')
local('root/def')
end
1. W folderze głównym gry utwórz folder "root"
2. Otwórz "Notepad++" i daj w nim 2 pliki.
3. W pierwszym zdefiniuj klasę "RPG::Skill", determinując w niej wszystko, co chciałbyś użyć, po czym zapisz w folderze "root" jako plik skryptu Ruby o nazwie "def".
4. W drugim pliku wprowadź skrypt
$data_skills = []
size=x #ile ataków chcesz w swojej grze?
if size >= 1
id = 1
$data_skills[id] = RPG::Skill.new(id)
...
#tu wprowadź parametry ataku, a wielokropki usuń.
...
end
. Przekopiuj warunek tyle razy, ile ataków chcesz mieć w swojej grze. Jeden warunek dalej od pierwszych dwóch to id w nim o 1 większe. Zapisz w folderze "root" gry jako plik Ruby o nazwie "skill".
5. W edytorze skryptów znajdź linijkę w "Scene_Title" definiującą wartość "$data_skills" i usuń ją.
6. W edytorze skryptów utwórz pusty skrypt, nazwij go jakoś i wklej do niego ten skrypt, co ci podałem przed punktami.
7. Jeśli w trakcie testu wyskoczy ci jakiś kwiatek, po prostu przeczytaj zawartość okna, po czym wejdź do Edytora skryptów, gdzie już ci zaznaczyło problematyczną linijkę. Jeśli linijka ma numer 0, sprawdź "def" i "skill".
Na początek zdefiniuj klasę "RPG::Skill".