Bellum ma swoje przebłyski geniuszu, dlatego zamierzam grać dalej - do końca, jeżeli mi się uda. Niestety te przebłyski są nieco przyćmione tym okropnym ABS'em, od którego boli mnie już palec lewej łapy. Świetnie że każdego przeciwnika można pokonać nieco inaczej, ale ABS i tak jest drętwy i niedopracowany. Połowa ataków magicznych chybia, nawet jeżeli stoję naprzeciwko. Nie wiem też kiedy udaje mi się trafić bronią białą. Jeżeli wskaźnikiem trafienia miał być podskakujący charset przeciwnika, to podejrzewam że trafiam mniej więcej raz na dwadzieścia prób. Stojąc bezpośrednio przed wrogiem.
Ogólnie to słabo zobaczyć po przeciwnikach, czy ich zraniliśmy. Nie mają pasków HP, a przy uderzeniach w większości nie reagują. Wyjątkiem była walka z bossem, gdzie przynajmniej magia miała jasną i widoczną animację trafienia. Trafiałem mniej więcej raz na dziesięć prób, stojąc bezpośrednio przed przeciwnikiem. Czyli trochę lepiej niż w przypadku miecza czy młota.
Przedmioty regenerujące HP i MP nie były dobrze przemyślane. Działąją zdecydowanie za słabo i zmuszają gracza
(jeżeli nie ma złota) do chodzenia w kółko przez kilkanaście minut.
Moim jedynym wyborem
(do tej pory) był Pas Odnowy odnawiający 2MP co 5 sekund, albo Pas Regeneracji odnawiający 3HP co 5 sekund. Gdzie najtańszy czar kosztuje 10MP.
Inaczej mówiąc - nosząc Pas Odnowy, musiałbym stać jak głupi z odpaloną grą przez 25 sekund żeby uleczyć się za 20HP. A mając założony Pas Regeneracji przez 25 sekund, odzyskałbym 15HP. W takim wypadku, czy Pas Regeneracji nie jest przypadkiem kompletnie bezużyteczny?
Gra strasznie mnie zaciekawiła swoim klimatem i fabułą, ale obawiam się że bez poprawienia systemu walki, niewiele osób zagra w ten projekt. Dlatego bardzo cię proszę, Daklo, żebyś spędził nad tym systemem jeszcze kilka tygodni. Dopracuj go.
Jeżeli chcesz trudną grę, możesz ją mieć, ale system walki musi być dopracowany. Przykładem czegoś bardziej uczciwego jest nawet Dark Dawn. Tam jasno widać w co uderzamy i za ile. Wolałbym też inną animację uderzenia, bo obecna wygląda jakbym dziukał przeciwników w pięty.
Co do zagadki z pianinem, być może jestem 'ułomem' i nie jest to gra dla mnie, ale to na tym utknąłem. Zasady wykorzystania "\" i "/" w piosenkach są niejasne, bo w książce nie jest sprecyzowane z której strony liter powinny być, czego dotyczą.
W przypadku gdy mam:
Czy oznacza to osłabienie G, czy osłabienie C? W książce nic na ten temat nie jest napisane. Dla pewności sprawdzę jeszcze w poradniku.
Ogólnie w projekt grało mi się przyjemnie i ubolewam nad tym, że niewiele osób zaszło zbyt daleko. Na początku było ciężko, ale trochę się przyzwyczaiłem. Szczególnie spodobał mi się cały wątek z Alchemikiem i walka z bossem, który zmieniał formy. Bardzo pomysłowe i barwne. Gdyby system walki był lepszy, jestem pewien że więcej osób by to doceniło. Ale jeżeli nie planujesz go poprawiać, proszę cię chociaż o jakiś update pozwalający na 'farmienie' eliksirów, czy zdobycie ich w inny sposób. Gdybym nie znalazł buga zwiększającego HP w nieskończoność, nie zaszedłbym tak daleko.
(Jeżeli zapytamy typka w barze o opowiedzenie jego historyjki, możemy poprosić go o podszkolenie nieskończoną liczbę razy)