Demo 1.0
Aktualny czas: 20-06-25, 22:11 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Wątek zamknięty 
[XP] Demo 1.0
Adrapnikram Offline
*


Liczba postów: 571
Dołączył: 04-10-13

Pomógł: 45



Post: #1
Demo 1.0

Zdarzeniowy Skrypt - Zdarzeniówka "Demo"

Poradnik do robienia skryptów na RPG Makerze przy pomocy zdarzeń. Poradnik oraz demo są robione dla wersji polskiej RPG Makera XP. Jest to wersja 1.0 o nazwie Demo. A, jeszcze coś. To tutek dla ludzi już trochę ogarniętych po programie. Nie będę pisał np. "jak ustawić warunek zmienna != 3". Będę starał się dodawać kolejne wersje a w nich po ok. 5 nowych skryptów. Piszcie propozycje :-S
Jeśli materiały zawarte w tym tutku lub demie pomogły ci bardzo proszę daj 'pomógł'.
UWAGA: ABY SKRYPTY DZIAŁAŁY POPRAWNIE NALEŻY USTAWIĆ PRZEŁĄCZNIK 001: Start NA ON


Coś na rozgrzewkę "Bieganie w 8 stron"


Spoiler: (Otwórz)


1. Message Box
Spoiler: (Otwórz)
2. Efekt światła
Spoiler: (Otwórz)
3. Cutscenki
Spoiler: (Otwórz)
4. Zdolności za uzbrojenie
Spoiler: (Otwórz)
5. Umiejętność z książki
Spoiler: (Otwórz)
6.Wygląd za ubranie
Spoiler: (Otwórz)
7. Efekt światła (upgrade)
Spoiler: (Otwórz)
8. Kradzież
Spoiler: (Otwórz)
9. Skrzynia z wytrychem
Spoiler: (Otwórz)
10. Drzewko umiejętności

Spoiler: (Otwórz)

Jak na ten czas to wszystko w przyszłości dodam:
- Menu na zdarzeniach (Jest w Demie)
- Zaawansowaną pogodę
- Zaawansowaną skrzynię
- Może jakieś minigry

LINK DO DEMO 1.0 https://www.sendspace.com/file/1tdb0p
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-14 11:26 przez Adrapnikram.)
13-10-14 01:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a): takikaki012 , Ayene , kanumerki , Gorn5 , Avaron , RGR7
Szymkim213 Offline
*


Liczba postów: 75
Dołączył: 18-03-14

Pomógł: 4



Post: #2
RE: Demo 1.0

nie no te zdarzenia są zaj*biste!
Nawet mogły się znaleść na twierdzy.
Tylko że by przydały się w vx niż w xp ale można to samo też zrobić i w vx.
Dobra robota. :D
13-10-14 06:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 985
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 137



Post: #3
RE: Demo 1.0

Całkiem fajne demko, na pewno się niektórym przyda. :klaszcze:

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
13-10-14 07:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
takikaki012 Offline
*


Liczba postów: 207
Dołączył: 16-06-14

Pomógł: 12



Post: #4
RE: Demo 1.0

Mój system kradzieży działał na podobnej zasadzie, ale był mniej rozbudowany. Leci pomógł!

Dawniej KacpiPL ;)
===========================
[Obrazek: IWRYpyK.jpg]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-10-14 07:52 przez takikaki012.)
13-10-14 07:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
X-Tech Offline


Liczba postów: 876
Dołączył: 03-05-13

Pomógł: 23



Post: #5
RE: Demo 1.0

No SUPER. Zdarzeniówki są inspirujące i mogą i wiele nauczyć.
Dla każdej myślącej osoby bezcenne. Choć ja potrafię na zdarzeniach wszystko takie zdarzeniówki mogą szybko nauczyć moim zdaniem obsługi zdarzeń i zasady ich działania, a przy okazji dać pomysły na gry.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-10-14 13:12 przez X-Tech.)
13-10-14 13:03
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Adrapnikram Offline
*


Liczba postów: 571
Dołączył: 04-10-13

Pomógł: 45



Post: #6
RE: Demo 1.0

Cieszę się myślałem, że będzie gorzej.
Jutro mam dzień wolny od szkoły więc porobie screeny z tego dema i je zamieszczę. Postaram się również zabrać za coś bardziej zaawansowanego czyli objaśnić jak działa te menu i dorobić ABS. Jak macie jakieś (zwariowane) pomysły na skrypt na zdarzeniach, którego nie potraficie zrobić albo jeśli chcielibyście aby znalazł się w 'Demie' to wyślijcie mi je na skrzynkę.
Co do tych zdarzeniówkach na twierdzy. Chyba niektóre tam są. Mam pytanie. Co trzeba zrobić aby materiał trafił na twierdzę. Trzeba wysłać do Reptila czy wystarczy do jednego ze 'zwiadowców'.
13-10-14 20:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Dragon Kamillo Offline
*


Liczba postów: 330
Dołączył: 28-04-13

Pomógł: 24



Post: #7
RE: Demo 1.0

Najlepiej walić do reptila. Ale żeby skrypt dostał się na twierdzę musi zostać odpowiednio opracowany i zaakceptowany. Popatrz jak wyglądają podobne skrypty na twierdzy. Nie wiem tylko czy nie będziesz musiał podzielić tego dema na poszczególne skrypty.
13-10-14 20:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Adrapnikram Offline
*


Liczba postów: 571
Dołączył: 04-10-13

Pomógł: 45



Post: #8
RE: Demo 1.0

Dzięki. W takim razie podpatrze jak to tam wygląda ale to później.
13-10-14 20:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Adrapnikram Offline
*


Liczba postów: 571
Dołączył: 04-10-13

Pomógł: 45



Post: #9
RE: Demo 1.0

Zostały dodane zdjęcia i opis jak zrobić własne drzewko umiejętności.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-10-14 00:26 przez Adrapnikram.)
14-10-14 00:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
ReetzO Offline
*


Liczba postów: 101
Dołączył: 03-05-14

Pomógł: 1



Post: #10
RE: Demo 1.0

Świetna robota z tym demem :)
Jestem zaskoczony drzewkiem umiejętności, które jest na prawdę dobre :O
14-10-14 11:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Wątek zamknięty 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.