RE: Hasło
Nie za bardzo rozumiem po co takie hasło, ale spróbuje ci pomóc.
O ile hasło ma być liczbowe, to spokojnie można to zrobić na zdarzeniach. Nie wiem gdzie chcesz, aby gracz miał ustalać hasło, więc załóżmy, iż w save point'cie, na chwile przed zapisem.
W takim razie przed zdarzeniem zapisującym stan gry dodajesz event pobierający od gracza 4 cyfrowy kod (na 2000/2003 nazywał się on "przyjmij wartość", nie wiem jak jest na nowszych) i zapisujący go do jakiejś tam zmiennej.
Teraz na końcu zdarzenia otwierającego nową grę (intra) ustawiasz przełącznik (nie pamiętam, czy stan przełączników jest zapisywany, jak nie, to użyj zmiennej) "sprawdzać" na ON.
Potem dodajesz typowe zdarzenie (Autostart) warunek startu ustawiasz na przełącznik "sprawdzać", dodajesz etykietkę, po niej "przyjmij wartość", a następnie warunek porównujący podany szyfr do zapisanego przed zapisem. Jeżeli warunek zostanie spełniony usuwamy zdarzenie, jeżeli nie to skaczemy do naszej etykiety.
W ten sposób po uruchomieniu gry, musimy wpisać kod, inaczej wyskakujące okienko nie da nam grać.
Nie testowałem tego, napisałem cały post z głowy, ale wydaje mi się, że powinno działać poprawnie. Jeśli jednak zdarzeniówka zawiera jakieś drobne błędy, to bardzo przepraszam.
Można też dodać np. czarny obrazek, zasłaniający ekran podczas wpisywania hasła, czy coś w tym stylu. Jeżeli pomogłem, kliknij guziczek "pomógł".
Mów co tam sobie chcesz, ja i tak mam swoje zdanie, a ludzi wklejających gotowce nazywam debilami. :b
~Czytaj Noł Fejs
Mój projekt:
Maker: RPG Maker 2003. | RM 95
Projekt: N.A.L Project. | Crash
Gatunek: RPG - Cyber punk. | Platformówka - Sci - Fi.
Zamierzam używać wyłącznie autorskich grafik, jednak ich stworzenie zajmie mi masę czasu. Zapowiedzi pojawią się gdy gotowe będą wersje demo (myślę, że wyrobie się do lutego 2015 roku).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-12-14 23:24 przez Czytaj Nol Fejs.)
|