Kowalstwo
Aktualny czas: 20-06-25, 23:40 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Odpowiedz 
[XP] Kowalstwo
thieffer119 Offline


Liczba postów: 31
Dołączył: 03-05-13

Pomógł: 0



Post: #1
Kowalstwo

UWAGA!
Tutorial wykonany przez użytkownika Lord Voldemort. Skopiowany ze starego forum. Dla mnie jest bardzo przydatny, mam nadzieję żę innym też się przyda.
Link do tematu: http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=6880

Tut:
Zacznijmy od stworzenia mapki. Zróbcie na niej jakieś miejsce, przy którym będziemy kuć. Zróbmy zdarzenie kowal. Ma on nam dać materiał na miecz, czyli np. Kawał metalu. W bazie danych, w zakładce Item tworzymy taki przedmiot i zmieniamy, aby był nieużywalny. To samo robimy z drugim itemem: młotem kowalskim. On może leżeć na ziemi.

Teraz bierzmy się za kucie. Normalnie to powinno to być proste, ale my bierzemy bardziej skomplikowany sposób: na początek ustawiamy Label "Materiały", dalej Conditional branch, żeby sprawdzał czy posiadamy młot. W else dokładamy komunikat "Nie masz czym kuć!" W Conditional branch dokładamy komunikat ilu kawałków metalu chcemy użyć. Ja ustawiłem 3, 4 lub 5. (3 - sztylet, 4 - miecz, 5 - miecz dwuręczny). Zróbmy sobię zmienną 0001. Nazwijmy ją Metal. Dajemy Show Choices 3, 4 i 5, when cancel - branch. Teraz w pierwszą odpowiedź (3) dajemy set 0001 = 3. W 4 dajemy 0001 = 4, a w ostatniej 5. W końcowy branch dajemy Jump to Label "Materiały". Teraz odejmujemy 1 od zmiennej Metal. Change Item Kawał Metalu decrease 0001. Conditional na posiadanie kawałka metalu. W branch dajemy Change Item Kawał Metalu decrease 1, a potem zmienna Metal +1. W else komunikat "Nie masz materiałów!", Change Item Kawał Metalu increase 0001 i Metal =0.

Na razie stworzyliśmy sam początek, który sprawdza czy mamy materiały. Teraz kucie właściwe: Label "Kucie", loop a w niej, zmienna 0002 (nazwijmy ją Uderzenia) +1, zmienna 0003 (nazwijmy Los) Random 1~2 i Conditional branch zmienna los = 1. W conditional dajemy zmienna 0004 (nazwijmy ją Udane) +1 Poza tym branchem kolejny conditional zmienna 0002 (Uderzenia) = 100, break loop. Pod całą loop dajemy komunikat "Skończyłeś kuć". Co my tak właściwie zrobiliśmy? Dzięki temu ustalamy później procentowe szanse na powodzenie kucia. Polega to na tym, że każde "uderzenie" udaje się lub nie. Każde udane daje nam 1% powodzenia. Uderzenia są powtarzane aż dojdą do stu.

I teraz końcówka: Label "Koniec", conditional branch, zmienna Udane (0004) mniejsza od 15, komunikat "Straciłeś metal i nic nie wykułeś". W else kolejny conditional, jeżeli Udane mniejsze od 25 "Nie udało ci się nic wykuć. Odzyskałeś jednak metal." i pod spód Change Item, incerase 0001. I teraz potrzebujemy 9 itemów: sztylet, miecz, miecz dwuręczny, każdy w trzech rodzajach (np. zwykły, ulepszony, doskonały). W else conditional branch, zmienna Udane mniejsza niż 55, conditionale na zmienną Metal i do każdej "Wykułeś item Miecz zwykły" itp. oraz oczywiście change weapon incerase Miecz zwykły itp. W else kolejny conditional, Udane mniejsze niż 75, conditionale na Metal itd. Procedurę już znacie. To samo z ostatnimi itemami, conditional mniej lub równe 100. Dzięki temu szansa, że wykujemy Legendarny, pradawny tasak opętanego złodzieja koni z Thermanii jest równa 100%-75%, Uderzenia-Udane. Inaczej mówiąc, na item zwykły trzeba co najmniej 35 udanych, na lepszy 55 a na superowy 75. Na koniec zerujemy WSZYSTKIE zmienne (set 0).
Oczywiście możecie pozmieniać wartości, np. zamiast 100 uderzeń 250, a zamiast 75 uderzeń na doskonały item 100.
04-05-13 13:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
LoLeK Offline
*


Liczba postów: 40
Dołączył: 27-07-13

Pomógł: 0



Post: #2
RE: Kowalstwo

Fajny tutorial, trochę skomplikowany, ale da się zrozumieć
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-08-13 20:07 przez LoLeK.)
16-08-13 18:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.