8 Bit Quest [Zręcznościówka/ARCADE] [2009]
Aktualny czas: 14-03-25, 00:49 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Odpowiedz 
[2k3] 8 Bit Quest [Zręcznościówka/ARCADE] [2009]
X-Tech Offline


Liczba postów: 876
Dołączył: 03-05-13

Pomógł: 23



Post: #1
8 Bit Quest [Zręcznościówka/ARCADE] [2009]

Arcadowa Gra. (Jest całkiem długa i ma system zapisu co poziom) Jest również nieliniowa i daje super moce co pozwala przechodzić etapy na różne sposoby. Zrobiłem ją w 2009 przyznaję pod fora po zagraniu w parę gier, które siliły się na zręcznościowe w rmie (chciałem zrobić coś bardziej nesowego i arcadowego), a więc jakość wyższa niż w grach do szuflady, które kiedyś robiłem dla siebie - co akurat jest dobre, bo odbiło się na jakości gry - ale gra nie jest fabularną grą tylko gierką zręcznościową w stylu arcade na nesa co dla fanów zręcznościówek ze starych konsol może być wyjątkowo dobre.

Fabuły tu prawie nie ma, a scenki które są są tylko usprawiedliwieniem dla gierki.

[Obrazek: 8b1.PNG]

[Obrazek: 8b2.PNG]

[Obrazek: 8b4.PNG]

[Obrazek: 8b3.PNG]



Głównym motywem przewodnim dla mnie było zrobienie rozgrywki do wielu z moich ulubionych utworków w formatach modułowych wykorzystania ścieżek - do czegoś grywalnego i dopasować te utwory do etapów gry. W sumie się udało.


Cała ta gierka to rozwinięta nieco idea zbieractwa z gier pokroju Pacman, Mappy, Milk&Nuts i innych tego typu rzeczy z nesa.
Wzbogaciłem ją o wiele rzeczy, których nie ma w tego rodzaju grach.



Fabuła:
To nie jest gra fabularna, ale scenki fabularne z humorem są na początku i końcu gry. (Da się pominąć rzecz jasna)
W zamian za lepsze życie więzienne bohater ma wykonać pewne zadanie dla króla - choć jest to nieco bardziej rozbudowane.


Mechanika/Skrypty:


Cały system gry, skypty i dodatkowe grafiki zrobiłem sam.



*Gra polega na zbieraniu przedmiotów z plansz (w większości trzeba zebrać wszystko i uciekać przed przeciwnikami) Kiedy zgarniemy broń możemy czasowo eliminować hordy wrogów.

*Eliminacja wrogów daje punkty podobnie jak zbieranie przedmiotów.
Im więcej i szybciej zbieramy przedmioty tym więcej garniemy punktów za etap.

*Podział gry na etapy połączone jedną mapą, oraz podział etapów na kilka rodzajów ze względu na cel przewodni tych etapów - NIE TYLKO musimy zbierać przedmioty, ale mamy też inne arcadowe zadania.

*W grze są do zdobycia sekrety i bonusy wbudowywane na stałe w postać.

*W grze występuje licznik punktów.

*Poziom etapów i ich trudność rośnie stopniowo tak jak ilość punktów, które można zdobyć.

*W grze stworzyłem sklep, a do całej gry liczne umiejętności, które można dokupować za zdobyte pieniądze.

*System spowalniania czasu jak w filmie matrix. Wystarczy wcisnąć 0, a czas gry spadnie 2x natomiast bohater będzie nadal całkiem szybki.

*System Skilli odpalanych na guziki.

*System czasu i liczenia czasu.

*Zdolność wślizgu.

*Zdolność ataku.

*Zdolność skakania.

*Zdolność teleportowania.

*Zdolność zamrażania.

*Zdolność wyłączania wszystkich pułapek na mapie na chwilę.

*System zapisu.



Grafika:

Grafika stworzona przez DE
Grafika stworzona przez X-Tech

Muzyka:

Modułowa i energiczna. Coś wyjątkowego.


Tłumaczenie:

Pantera



Co gra oferuje:

Arcadowy/Konsolowy klimat rozgrywki.
Super szybką i dynamiczną rozgrywkę.
Wysoką grywalność.
Modułową, energiczną muzykę.
Rosnący poziom trudności i satysfakcję z każdego etapu.
Możliwość zdobycia sekretów.
Możliwość kupowania limitowanych zdolności.
Możliwość pobicia rekordów.
Trzy rodzaje etapów.

Power Mode - szalone rozszerzenie, którego nie jestem autorem.






Jeśli ukończycie grę możecie zapisać grę i zrobić screenshota i pochwalić się wynikiem. Ciekawe kto z was będzie w to najlepszy.









Recenzja RPGMAKER.NET (4/5)
http://rpgmaker.net/games/2128/reviews/1449/

Recenzja GONIEC (5/5)
http://www.goniecrm.pl/recenzje/8bit.html







Download (wersja polska)
http://tsukuru.pl/index.php?link=gra&tit...-8bitquest

Download (wersja angielska)
http://rpgmaker.net/games/2128/






Jeśli ukończycie grę możecie zapisać grę i zrobić screenshota i pochwalić się wynikiem. Ciekawe kto z was będzie w to najlepszy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-10-14 15:19 przez X-Tech.)
08-10-14 21:26
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Dragon Kamillo Offline
*


Liczba postów: 330
Dołączył: 28-04-13

Pomógł: 24



Post: #2
RE: 8 Bit Quest [Zręcznościówka/ARCADE] [2009]

Dodam tylko, że gra ma pewne błędy, więc radzę zapisywać co planszę, by potem nie było żalu gdy gra nas wyrzuci do windowsa.

Po za tym OK, gierka jest super.
08-10-14 22:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
X-Tech Offline


Liczba postów: 876
Dołączył: 03-05-13

Pomógł: 23



Post: #3
RE: 8 Bit Quest [Zręcznościówka/ARCADE] [2009]

Cóż gra nie ma żadnych błędów. Problem jest gdzie indziej - Jedyny problem może wystąpić, ale występuje rzadko i tylko u niektórych to problem z power mode, który został tak napisany, że u nie każdego śmiga, ale to rzadko się zdarza.

Gierka jest skierowana do każdego fana gier zręcznościowych/nes/8bit/arcade itp.

Dzięki za odpowiedź. Ktoś jeszcze ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-10-14 00:32 przez X-Tech.)
09-10-14 00:08
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Reginald33 Offline


Liczba postów: 4
Dołączył: 04-01-15

Pomógł: 0



Post: #4
RE: 8 Bit Quest [Zręcznościówka/ARCADE] [2009]

Uwielbiam tą grę. Kocham tą grę. Daje jej 9/10 ponieważ czcionka dialogowa nie pasuje za bardzo. Wspaniały pomysł, świetne wykonanie ! Gratuluje autorowi, to się dopiero nazywa wyobraźnia! Jeśli ktoś ma jakieś negatywne uwagi, niech pocałuje mnię w d*e.
04-01-15 16:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Adrapnikram Offline
*


Liczba postów: 571
Dołączył: 04-10-13

Pomógł: 45



Post: #5
RE: 8 Bit Quest [Zręcznościówka/ARCADE] [2009]

Recenzja w gońcu to 5/6 a nie 5/5
i pozatym jest bardzo słuszna aż podłączyłem konsole żeby poczuć się tak jak wtedy gdy miałem 9 lat.
Czekam na kolejne zchizowe gry od cb.
A umnie występuje ten rzadki problem
05-01-15 16:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
X-Tech Offline


Liczba postów: 876
Dołączył: 03-05-13

Pomógł: 23



Post: #6
RE: 8 Bit Quest [Zręcznościówka/ARCADE] [2009]

Dobrze, że giera daje wam radochę właśnie po to powstała, aby dać klimaty rodem z automatowych/konsolowych tytułów.

Dokładnie o to tutaj chodzi o wrażenia bycia w tym całym systemie gierki rodem z gier na automaty i konsole typu nes i inne sprzęty od nintendo dzięki właśnie muzie/etapom i moim pomniejszym/większym pomysłom. Właśnie dla takich wrażeń giera istnieje. Spoko, że informujecie mnie o tym, że poczuliście właśnie ten klimat. Nie jest to jednak gra fabularna więc ogólnie tylko raczej wykorzystanie jednej z luk w rmie, które pasują na grę zręcznościową. Osobiście raczej nie radzę robić gier niefabularnych w rmie, bo trzeba raczej dokładnie znać program - sam rm jest programem do gier fabularnych i to raczej tworzenie w nim gier fabularnych sprzyja poznaniu programu do tego stopnia, że można wypatrzeć w nim pewne luki / możliwości dające pomysły na elementy zręcznościowe jednak do typowych zręcznościówek ten program nie służy i jest to raczej osobliwa kwestia - przypływ pomysłów wskutek poznania opcji programu tworząc gierki fabularne ( i inne szaleństwa) , a nie wybranie rma do zrobienia zręcznościówki. RM jest do gier fabularnych i osobiście nie radzę w nim robić zręcznościówek i innych takich bzdur raczej traktować je jako dodatek do fabularnych gier.

Dzięki za opinie. Jak ktoś pogra i ma coś do napisania to spoko.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-01-15 00:14 przez X-Tech.)
05-01-15 23:57
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.