Wiadomość na poziomie
Aktualny czas: 20-06-25, 18:53 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Wątek zamknięty 
[XP] Wiadomość na poziomie
Ann120 Offline
*


Liczba postów: 57
Dołączył: 24-10-14

Pomógł: 2



Post: #1
Wiadomość na poziomie

Mam pytanie jak zrobić tak że jak awansuje na kolejny poziom to wyświetla się wiadomość.
01-01-15 01:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Mateusz SSJ8 Offline
*


Liczba postów: 511
Dołączył: 10-05-13

Pomógł: 40



Post: #2
RE: Wiadomość na poziomie

Zależy od tego, czy skrypt jest standardowym RGSS, czy napisany na wzór nowszego RPG Makera.

Standardowo musisz w "Game_Actor" odnaleźć "def exp=(exp)" i przed "end" zamykającym tę funkcję wprowadzić:
$game_temp.message_text = "#{@name} osiągn(ął/ęła) poziom #{@level}."
if $game_temp.in_battle == true
$game_system.battle_interpreter.message_waiting = true
$game_temp.message_proc = Proc.new { $game_system.battle_interpreter.message_waiting = false }
else
$game_system.map_interpreter.message_waiting = true
$game_temp.message_proc = Proc.new { $game_system.map_interpreter.message_waiting = false }
end

Jeśli jednak masz niestandardowe adresy potrzebnych zmiennych, to musisz się z nim zapoznać.

Nienawidzony i nienawidzący. Przez nienawiść tego drugiego obaj będą martwi.
01-01-15 09:46
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a): Ann120
Ann120 Offline
*


Liczba postów: 57
Dołączył: 24-10-14

Pomógł: 2



Post: #3
RE: Wiadomość na poziomie

Czy mógłbyś napisać mi w którel linijce to jest bo jak w skrypcie jest kilka takich fraz
03-01-15 00:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Dr Man Offline
*


Liczba postów: 58
Dołączył: 30-05-14

Pomógł: 10



Post: #4
RE: Wiadomość na poziomie

Łap sytem na zdarzeniach, który wyświetla wiadomość przy zdobyciu poziomu.
Po co się bawić w skrypty dla takich prostych rzeczy.
Budowa systemu jest tak prosta jak budowa cepa, myślę że sobie z nim poradzisz.

Spoiler: (Otwórz)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-01-15 02:01 przez Dr Man.)
03-01-15 02:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a): Ann120
X-Tech Offline


Liczba postów: 876
Dołączył: 03-05-13

Pomógł: 23



Post: #5
RE: Wiadomość na poziomie

Może być choć wiadomo, że to można zrobić w pięciu linijkach na zdarzeniach, ale to jak zrobiłeś DrMan działa wystarczy skopiować to 99 razy xd
03-01-15 03:28
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Mateusz SSJ8 Offline
*


Liczba postów: 511
Dołączył: 10-05-13

Pomógł: 40



Post: #6
RE: Wiadomość na poziomie

Na zdarzeniach to nie bardzo przejdzie, DrMan.

Wyobraź sobie, że w grze jest 20 postaci bohaterów i wszyscy zaczynają na pierwszym poziomie. W RPG Makerze XP maksymalny poziom postaci to 99. Oznacza to, że jedna postać awansuje 98 razy. Ile jest 98 razy 20? To już lepiej napisać wyświetlanie tej jednej zakichanej wiadomości o tym jednym zakichanym awansie tego jednego zakichanego bohatera w skrypcie. Może to być męczące, ale trwa bardzo krótko. Robisz dla tylko jednego konkretnego bohatera, uważając, żeby można było w jego miejsce podstawić innego (tak samo poziom) i działa ci przy wszystkich. Poza tym skrypt zajmie tylko 10 linijek.

W algorytmie zdarzenia musiałbyś przed walką zapisać w jednej zmiennej obecny poziom jednego bohatera (w przypadku 20 postaci oznacza to 20 zmiennych). Następnie po wywołaniu walki zapisać obecny poziom tego jednego bohatera w jednej drugiej zmiennej (w przypadku 20 postaci oznacza to drugie 20 zmiennych), a następnie 20 razy następujący fragment algorytmu:
Cytat:Warunek: Zmienna [Bohater1 poziom przed] < Zmienna [Bohater1 poziom po]
Wiadomość: \n[bohater1ID] osiągnął poziom \v[bohater1poziompoID].
Koniec Warunku
zmieniając zmienne, numer bohatera w bazie danych i ID zmiennej z poziomem po walce za każdym razem.

Poza tym algorytm nie działa w każdej walce. A skrypt owszem.



@Ann120
"end" musi być tam samo wcięte, jak "def exp=(exp)", między którym i "end" zawiera się cała definicja funkcji. Warto też upewnić się, że wiadomość nie wyskoczy, choć awans nie nastąpił.

Nienawidzony i nienawidzący. Przez nienawiść tego drugiego obaj będą martwi.
03-01-15 10:30
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Ayene Offline
*


Liczba postów: 758
Dołączył: 09-04-13

Pomógł: 112



Post: #7
RE: Wiadomość na poziomie

Jeśli nadal nie wiesz jak to zrobić, to zapytam... wystarczy Ci sam tekst "Awans", czy ze wskazaniem, która postać awansowała? I gdzie miałby się ten tekst wyświetlić? Na mapie? Podczas walki?

[Obrazek: aye_furniture_pres.png]
04-01-15 04:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Wątek zamknięty 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.