Zdarzenia w walce
Aktualny czas: 20-06-25, 23:26 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Wątek zamknięty 
[XP] Zdarzenia w walce
Kangero Offline
*


Liczba postów: 48
Dołączył: 01-07-13

Pomógł: 2



Post: #1
yyyy Zdarzenia w walce

Witam,
otóż mam mały problem - chcę zrobić efektowną walkę z bossem, ale mam pewien problem.
Otóż, mam w "grupach przeciwników" 4 moby - 3 z nich są ukryte. Kiedy widoczny przeciwnik zginie, pojawia się dwóch innych - kiedy one zginą pojawia się końcowy przeciwnik.
Mój problem zaczyna się w miejscu zabicia pierwszego przeciwnika - zamiast pojawienia się dwóch kolejnych, walka się kończy.

Oto screen przedstawiający ustawione zdarzenia w bazie danych: http://ifotos.pl/z/wxswars

Może, mi ktoś pomóc? :elf:

Chętnie pomogę w szukaniu bugów w projektach(jeśli będę miał na to czas).

:taniec:
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-02-15 11:26 przez Kangero.)
14-02-15 11:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 985
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 137



Post: #2
RE: Zdarzenia w walce

RPG Maker XP nie ma takiej opcji, a jeżeli jest, to trzeba się z nią męczyć, dlatego użyj tego skryptu. :ehe:
http://himeworks.com/2013/03/end-phase-triggers/

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
14-02-15 12:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Mateusz SSJ8 Offline
*


Liczba postów: 511
Dołączył: 10-05-13

Pomógł: 40



Post: #3
RE: Zdarzenia w walce

Można to zrobić bez skryptu. W samej walce.

Pierwsza strona:
1. Zaznacz w kondycjach, że tura 0 i zero powtórzeń.
2. Funkcję zdarzenia ustaw na rozpoczęcie walki.
3. W liście ustaw:
Cytat:Przełącznik:pierwszafala = on
Przełącznik:drugafala = on

Druga strona:
1. Zaznacz w kondycjach, że potwór (początkowy) ma 0 hp i przełącznik pierwszej fali jest włączony.
2. Funkcję zdarzenia ustaw na obrót funkcją.
3. Na listę walnij "Wywołaj skrypt" o parametrach
$game_troop.enemies[second_wave_first_monster_index].hidden = false
$game_troop.enemies[second_wave_second_monster_index].hidden = false
$game_switches[first_wave_switch_id] = false

Trzecia strona:
1. Zaznacz w kondycjach, że potwór z drugiej fali (dowolny) ma 0 hp i przełącznik drugiej fali jest włączony.
2. Funkcję zdarzenia ustaw na obrót funkcją.
3. W liście ustaw "Wywołaj skrypt o parametrach"
if $game_troop.enemies[second_wave_first_monster_index].hp <= 0 && $game_troop.enemies[second_wave_second_monster_index].hp <= 0
$game_troop.enemies[final_monster_index].hidden = false
$game_switches[second_wave_switch_id] = false
end


I na koniec ostrzeżenie.
Upewnij się, że na końcu wywoływanego skryptu będzie "true"

Nienawidzony i nienawidzący. Przez nienawiść tego drugiego obaj będą martwi.
14-02-15 14:08
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Kangero Offline
*


Liczba postów: 48
Dołączył: 01-07-13

Pomógł: 2



Post: #4
RE: Zdarzenia w walce

@Mateusz SSJ8
Żebym się upewnił, czy wszystko zrozumiałem jak powinienem,
w drugiej i trzeciej karcie, w funkcji zdarzenia, zamiast "obrót funkcją" dałem "zawsze". Pamiętam, że w 3 wydaniu polskiego RMXP było "obrót funkcją", ale w wydaniu 4, jest tylko "Rozpoczęcie walki/Tura/Zawsze".

I tu mam pytanie - czy ja coś w te skrypty mam wpisywać? mrgreen
Dokładniej, to w [first_wave_switch_id], [second_wave_first_monster_index], itd.? Nie znam się na ruby, a skoro to i tak dalej nie działa(bo walka i tak się kończy), a (na moje oko)nie wygląda jakby odnosiło się do czegoś konkretnego(first_wave_switch_id - no dobra, jest przełącznik pierwszy, ale to raczej nie powinienem wpisać jaki dokładnie)? Wiem, że pytanie może głupie, ale nie znam się na ruby kompletnie nic, a chce się upewnić, czy aby nie próbuję zrobić czegoś o czym nie mam pojęcia(a i tak nie zadziała). mrgreen

Chętnie pomogę w szukaniu bugów w projektach(jeśli będę miał na to czas).

:taniec:
14-02-15 15:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Wątek zamknięty 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.