Ultima Forum

Pełna wersja: Srebrny Labirynt - Polska Gra Audio
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Srebrny Labirynt - Polska Gra Audio

Wszystko zaczęło się dawno, dawno temu, gdy do głowy pewnego szalonego człowieka, który coś tam wiedział o programowaniu, wpadł pomysł, by stworzyć grę audio.
Wziął się zatem do pracy.
Efektem jest gra "Srebrny Labirynt".

OPIS FABUŁY
Fabuła nie jest szczególna, gdyż już i tak porywałem się "z motyką na gwiazdy", chciałem mieć chodź cień szansy, że gra powstanie.
Wiersen, główny bohater, dostaje pewnego dnia nietypowe zlecenie. Otóż pewien tajemniczy ród, zwany cieniami, ukradł pewien artefakt, który zapewniał magiczną moc w całym królestwie. Jedyne osoby, które pozostał przy mocy, to elfy oraz z tajemniczych przyczyn, rodzina Wiersena. Wiersen został zatem wysłany do labiryntu, pradawnej fortecy, by odnaleźć tam ukryte kryształy. Labirynt oczywiście neutralizuje ich moc :) .
Labirynt dzieli się na porty, tak jak same kryształy. Porty to: ciemność, lód, ogień, wiatr, ziemia, światło i czas.
W labiryncie istnieje dużo możliwości wykazania się, zwłaszcza w zagadkach i walkach.
Czasem przypomina to grę w ciemno, którą jest, gdyż nie wiemy dokąd iść. Jest to efekt celowy, główny bohater też nie wie. Z początku gra jest prosta, potem jednak jest coraz trudniej. Sale stają się skomplikowane, a na drodze czychają potwory, a nawet cienie.
Z resztą opis walk to kolejny długi temat. Powiem krótko, że dzielą się na dwa podtypy: walki opisowe i zręcznościowe.
Te zręcznościowe dzielą się na kolejne kategorie: magię, telepatię i broń fizyczną.
Wszystko z resztą jest wyjaśnione w samej grze.



W porównaniu z kolejnym powstającym projektem, Srebrny Labirynt prezentuje się ubogo. Już w tej chwili następna gra: "Dziedzictwo Eragona" przewyższa go możliwościami kilkukrotnie, wliczajac obsługę syntezy mowy i całej masy dodatków.
Srebrny labirynt jest jednak dość ciekawą grą i o ile dla osób niewidomych był grą jedną z nielicznych, inni mogą go traktować jako ciekawostkę.
Gdyby ktoś zagrał, proszę tylko o niezrażanie się ciemnym ekranem i brakiem grafiki. Proszę o przestawienie się na interpretację dźwięków.


Co do samej instalacji, nie polecam instalatora. Jest napisany szybko i bardziej pod kątem osób niewidomych. Wersja *.zip ponoć jest dla widzących łatwiejsza do obsługi. Zaznaczam tylko, że niezbędne jest rozpakowanie gry.

Co jeszcze napisać?
Chętnie wysłucham wszystkich opinii o tej grze, jak podoba się osobom widzącym.
Zapraszam również do pozostawienia komentarza na stronce.

Ostrzeżenie! Przepraszam za jaskrawość. Ponoć na stronie są zbyt jaskrawe kolory. Starałem się to poprawić, ale nie wiem czy wyszło.

Teraz problem z linkiem. Gadacz nie chce odczytać kodu BB z linku, podaję więc link normalnie.
http://srebrnylabirynt.pl
Tam należy kliknąć po prostu "pobierz grę i inne pliki" i wybrać najnowsza wersję gry (1.1.1).

@Jako, że gra nie ma grafiki, nie mogę umieścić regulaminowych trzech zrzutów...


Pozdrawiam
Dawid Pieper
Pajper
Skoro nie ma screenshotów to dobrze byłoby zamieścić jakiś filmik chyba pokazujący jak to właściwie wygląda? Cokolwiek?

Jak dla mnie trochę archaicznie rozwiązanie jeśli chodzi o sam gameplay, ale jak kto lubi.
Jedyne co zrozumiałem to że muszę wyrwać oczy i stać się niewidomy. Zgadłem?
Dzisiaj później sobie grę pobiorę, bo o 4 w nocy będę tym bardziej nic nie widział... A boje się ciemności w grach... ;-(
Rzeczywiście brakuje jakiegoś pliku.
Pobierzcie starszą wersję stąd
http://dpieper.pl/1.0.0labirynt.zip

PZDR
DP
Próbowałem w to grać, na prawdę próbowałem ale ta ivona... Gdyby nie ta ivona pograłbym w całość bo gra w której trzeba sobie coś wyobrazić zapowiada się ciekawie, ale jak już mówiłem...Przez tą ivonę nie mogę ścierpieć.
Jeślibyś wysłał mi dialogi jako plik txt (każdy tekst który ma być jako osobny plik audio w osobnej linii), to mógłbym nagrać z voice actingiem.
(02-04-14 01:10)Rave napisał(a): [ -> ]Jeślibyś wysłał mi dialogi jako plik txt (każdy tekst który ma być jako osobny plik audio w osobnej linii), to mógłbym nagrać z voice actingiem.
Na pewno musisz mieć ponętny głos skoro się na to decydujesz :*
Przepraszam, że wypowiem się dosyć bezpośrednio, ale dla mnie ta gra jest beznadziejna.
I to nie z powodu, że autor źle ją wykonał, lecz po prostu: Nienawidzę takiego typu gier.
Toć normalnie `opiździeć` można. Zagrałem w grę, i w 1 minucie ją wyłączyłem.

To tyle, sorka, Nq. xD
Witam!
Co do głosów, w przyszłej wersji gry chcę napisać wsparcie dla syntezatorów mowy SAPI przez co będzie możliwa zmiana głosu.
W powstającym kolejnym projekcie już takie zastosowanie wykorzystałem.

Co do samej gry, powstawała ona jako projekt dla osób niewidomych.
Z powodu bardzo małej, wręcz znikomej liczby gier dla osób niewidomych, gra została przyjęta bardzo dobrze jako, że jest chyba jedyną darmową i za razem polską grą audio bardziej zaawansowaną niż gra typu pasjans.
Postanowiłem ją tutaj umieścić w celu pokazania jej również osobą widzącym. Nie wymagam jednak, że kogokolwiek zainteresuje.
Sam z osobami widzącymi grywałem w o wiele lepsze gry dla osób widzących. Przykładowo choćby "Komnata", "Wrota Arkany", "Parallel World" czy "Ahriman's Profecy".

Narazie przestałem poświęcać tyle czasu projektom w RPG MAKER'ze, a postanowiłem zwiększyć moją wiedzę dotyczącą programowanie, poszerzając swoją wiedzę w języku ASSEMBLERa.
Napisałem jednak kilka skryptów, które będę stopniowo dodawał.

Pozdrawiam
Dawid Pieper
Przekierowanie