Ultima Forum

Pełna wersja: Porządek tworzenia RPG
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Gdy zaczynam tworzyć grę w RM-ie, zawsze mam problemy kolejnością tworzenia poszczególnych elementów gry.

Mam na przykład świetny pomysł na fabułę. Zaczynam więc tworzyć pierwszych bohaterów. Jednocześnie buduję początkowe plansze. Tworzę filmik wprowadzający w fabułę i przekazuję graczowi kontrolę. Wtedy trzeba dodać jakieś walki i rozmowy. Jeżeli chcę jakiś inny system walki albo zapisu muszę dodać nowy skrypt. Powołuję potwory do życia i grupuję je. Jednocześnie muszę dodać broń, odpowiednio dostosowaną do stopnia trudności danego etapu. Nagle okazuje się że brakuje mi itemów. Tworzę więc pierwszych 20 przedmiotów i gra powoli przybiera jakiś kształt. Wtedy naglę orientuję się, że nie mam żadnych hełmów i tarcz. Muszę jednocześnie dodać kilkanaście nowych zbroi i znowu dostosować parametry potworów do statystyk gracza. Nagle pojawia się chaos. Wszystko jest trochę zaczęte, ale elementy gry ze sobą nie współgrają.

Jak uważacie? Jaką kolejność tworzenia gry obrać, aby wszystkie elementy były dobrze dopracowane i stanowiły zwartą kupę, i żeby samemu się nie pogubić tworząc to[/font]?
Robię to na co mam aktualnie ochotę, potem bilansuje i jest ok. Robienie czegoś pod grafik w RM nie jest OK.
Ja mam tak:
1.Chcę zrobić grę danego typu (RPG, przygodówka itp.)
2.Podczas brania prysznica przychodzi mi pomysł na początek fabuły i jakichś bohaterów
3.Robię intro wprowadzające do historii gry, w tym czasie wymyślam więcej bohaterów, nazwę gry, wątki poboczne, a także rozwijam fabułę - muzykę i niektóre grafiki szukam na bieżąco
4.Po skończeniu gry znajduję brakujące tilesety itp. po czym podmieniam je
5.Usuwam projekt, bo mi się nie podoba

Ta metoda polega na tym, że nic nie wiesz, nic nie planujesz, po prostu podczas tworzenia wpadają ci do głowy pomysły. Ma ona ogromny minus - często musisz zmieniać dialogi, by wpasowały się w historię, którą zmieniasz, a także ogromny plus - czujesz się jakbyś grał w grę Tomb Raider, którą zrobił ktoś inny, nie wiesz co się zdarzy, bo większość wymyślasz na poczekaniu.

Co wymaga ta metoda:
-cierpliwości
-wyobraźni
-spokoju
(12-10-14 12:35)ReetzO napisał(a): [ -> ]Ja mam tak:
1.Chcę zrobić grę danego typu (RPG, przygodówka itp.)
2.Podczas brania prysznica przychodzi mi pomysł na początek fabuły i jakichś bohaterów
3.Robię intro wprowadzające do historii gry, w tym czasie wymyślam więcej bohaterów, nazwę gry, wątki poboczne, a także rozwijam fabułę - muzykę i niektóre grafiki szukam na bieżąco
4.Po skończeniu gry znajduję brakujące tilesety itp. po czym podmieniam je
5.Usuwam projekt, bo mi się nie podoba

Ta metoda polega na tym, że nic nie wiesz, nic nie planujesz, po prostu podczas tworzenia wpadają ci do głowy pomysły. Ma ona ogromny minus - często musisz zmieniać dialogi, by wpasowały się w historię, którą zmieniasz, a także ogromny plus - czujesz się jakbyś grał w grę Tomb Raider, którą zrobił ktoś inny, nie wiesz co się zdarzy, bo większość wymyślasz na poczekaniu.

Co wymaga ta metoda:
-cierpliwości
-wyobraźni
-spokoju

Co ? Niby jaką grę. To całe demo ksera "Szkielecika" słabiej skserowanej zręcznościówki to twoje RPG zrobione z wyobraźni ?

(12-10-14 01:04)Adrapnikram napisał(a): [ -> ]Robię to na co mam aktualnie ochotę, potem bilansuje i jest ok. Robienie czegoś pod grafik w RM nie jest OK.


Jest OK zrobić sobie przygotowanie całej fabuły, ale na pewno tworzenie nie daje już tyle radochy. (choć zależy od osoby)

Można robić wg. gotowej napisanej w zeszycie fabuły, a całą resztę tworzyć lub robić wg. wyobraźni, ale kolejne zrealizowane wydarzenia w fabule notować sobie. Tyle.


Dobre gierki powstają i w 2 tygodnie i ewentualnie kilka więcej, a zdarza się że mniej...Są większe projekty, które wymagają paru miesięcy i ciut więcej/mniej, ale to naprawdę rpgowe kolosy pokroju Czasoprzestrzeń 3. Gry w rm tworzy się naprawdę szybko - szczególnie dlatego że rm oferuje tysiące gotowych grafik i utworów muzycznych, Wiadomo, że całą resztę powinno się zrobić samemu, bo to w końcu mechanika - gra. Ona zawsze będzie inna niezależnie od grafik/muzyki jeśli będzie inna, ale i tak w rmie jest to naprawdę szybkie czy to minigra czy to system walki czy to zagadka itd.
Przekierowanie