21-11-13, 17:03
Nazwa: Najlepsze Kampanie SD: Hope
System: RPGMaker2k3
Fabuła: Jest to gra, która powstała przypadkiem, podczas prac nad mechaniką do innego projektu. Jest osadzona w Universum SD,a dokładniej jest przeniesieniem prawdziwej sesji klasycznego RPG (książkowego) gdzie każdy z bohaterów był żywym graczem i od jego decyzji i zachowań zależała fabuła. Gra zaczyna się gdy poznajemy niczym w dramacie romantycznym "kobietę" i "mężczyznę", o bliżej nieokreślonych imionach. Podróżując samochodem do niejakiego miasta Dorset poszukują zjawisk i fenomenów paranormalnych. Nie wiadomo kiedy docierają na miejsce, jak i czy w ogóle tam dojechali. Dialog urywa się w pewnym momencie, a nasz "kobieta" nie tyle budzi się, co po prostu nagle orientuje się, że coś się nie zgadza. Więcej nie chcę i nie mogę napisać. Fabuła jest osią napędową projektu, a spojlery popsują tylko rozgrywkę.
Kompozycja: Rozgrywka w wielu aspektach przypominać będzie przygodówki z gatunku "point 'n click", gdzie nasz bohater może dokonywać różnych interakcji z obiektami i otoczeniem. Uzupełnieniem tego jest system wyzwań, które określają sprawności naszych bohaterów w różnych dziedzinach. Fabuła często jest przedstawiona w typowy dla Visual Novell sposób, masa opisów, przemyśleń i dialogów (nie jestem pisarzem, nie przychodzi mi to łatwo, ale staram się trzymać poziom jaki poznałem po przeczytaniu Fate Stay Night oraz obydwóch Corpse Party). W grze można zginąć w często nieprzewidywalny sposób, co prowadzi do "złego zakończenia". Można kolekcjonować różne "typy" śmierci jakie nas spotkały, co możemy sprawdzić w opcjach. Zrezygnowałem całkowicie z systemu walki na rzecz wyzwań. Tutaj najważniejsza jest fabuła, nie ładowanie punktów doświadczenia i poziomów (co nie znaczy, że nie można ich podnosić)
Mechanika: Wspomniane wyżej wyzwania, upływ czasu, własny system inwentarzu, wiadomości, akcji. Menu RM całkowicie zostaje wyłączone w tym projekcie.
Prezentacja fragmentu rozgrywki:
https://www.youtube.com/watch?v=n4tV7eEx...9tYvbztJIg
Link na YT do trailera: http://www.youtube.com/watch?v=Y1QiKTg7SIA
-------------------------------------------------------------------------------------------
Screenshoty:
Spoiler: (Otwórz)
Link do wersji 0.1c: http://www78.zippyshare.com/v/60740016/file.html
edit2 Poniżej link do łatki 0.1d!
http://www7.zippyshare.com/v/58375204/file.html
Spoiler: (Otwórz)
Patch Log
1. Poprawia problemy z niewłaściwym ustawianiem szybkości bohatera po niektórych scenkach.
2. Usuwa krytyczne błędy ze sceny z widmem w dyżurce. Gracz bez Amyla w drużynie i noża wpadał w pętle lub wypadał ze skryptu ze scenką.
------------------------------------------------------------------------------------
3. Usuwa blad przy dyzurce, ktory uniemozliwial interakcje z drzwiami po zdobyciu telefonu.
1. Poprawia problemy z niewłaściwym ustawianiem szybkości bohatera po niektórych scenkach.
2. Usuwa krytyczne błędy ze sceny z widmem w dyżurce. Gracz bez Amyla w drużynie i noża wpadał w pętle lub wypadał ze skryptu ze scenką.
------------------------------------------------------------------------------------
3. Usuwa blad przy dyzurce, ktory uniemozliwial interakcje z drzwiami po zdobyciu telefonu.
PS. Wielu zapewne zastanawia się, co ja robię zaczynając coraz to nowe projekty nie kończąc starych. Otóż działam tak by nie znudzić się daną rzeczą. Żmudne wklepywanie setny raz analogicznych skryptów, lub poprawianie kolejnych błędów może skutecznie zniechęcić do prac nad danym tytułem. A tu, o coś dla odetchnięcia innego. Pracuje nad 3 projektami, z czego SD ma priorytet. Każdy z nich jest inny, każdy z nich ma inną fabułę i mechanikę dzięki czemu jeśli znużę się jednym projektem to natychmiast przerzucam się na inny. Lepsze to niż włączanie makera na 30 minut, popatrzenie w okna animacji i skryptów, pooglądanie sobie ich i wyjście do windowsa. Dzięki temu praca zawsze idzie do przodu, w jednym z 3 projektów.