![]() |
[VX] Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - Wersja do druku +- Ultima Forum (https://forum.ultimateam.pl) +-- Dział: RPG Maker (/Forum-RPG-Maker) +--- Dział: Wsparcie (/Forum-Wsparcie) +--- Wątek: [VX] Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D (/Thread-VX-Wszystko-dobrze-idzie-ale-problem-ze-zdarzeniami-D) Strony: 1 2 |
Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - Setharin - 22-10-14 16:31 Kochane zdarzenia.. Emm... Problemik znowu mam... Użyłem skryptu na Walkę w czasie rzeczywistym ze starego forum, i ok działa ale troszkę laguje myszkę + zdarzenie jedno w, którym bohater ma się zaśmiać (autostart ustawiony ;-;) że tylko jeden wilk, to po prostu to nawala... To nie jedyny problem, chcę też aby jak pokona się jednego wilka (do tego nie kumam tego "Follow" i innych komend, chce potwora, który dorównuje wilkowi) to żeby po nim pojawiły się trzy lub cztery następne i żeby można było z nimi walczyć... Oto zdarzenie dla wilka: Komentarz: Enemy 1 Komentarz: Follow 1 Komentarz: Die self switch A i po tym nowa strona z własnym przełącznikiem A i tymi komendami: Czekaj: 300 Przełącznik A = ON czy jakoś tak ;---; I owszem znika po zabiciu, ale chodzi mi o to aby po nim pojawiło się stado jakieś czy kilka innych wilczurków :D I nie wiem czy to możliwe :) Przy okazji, jakby ktoś znał LISTĘ z numerami, które odpowiadają za potwory - tylko po polsku błagam XD - to będę wdzięczny i ta osoba zarobi podziękowań tyle że nie zdąży ich naliczyć :D RE: Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - Yoroiookami - 22-10-14 17:17 (22-10-14 16:31)Setharin napisał(a): Kochane zdarzenia.. Emm... Problemik znowu mam... Najlepiej zdaje się: - Przed walką z wilkiem ustalić jego x i y. - Po walce przenieść zdarzenie wilk 2, wilk 3, wilk 4(te trzy wilki) w miejsce w ktorym zginął wilk 1. W teorii powinno działać, ale nigdy nie próbowałem. ![]() Jeżeli nie rozumiesz, mogę ci zrobić demko. No chyba, że ktoś ma lepszy pomysł. ![]() RE: Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - ADI - 23-10-14 08:29 (22-10-14 17:17)Yoroiookami napisał(a): Najlepiej zdaje się: I 3 zdarzenia pokażą się w jednym miejscu. Musiałbyś ustalić położenie poprzez zmienne. [Czyli każdemu wilkowi przypadłyby po 2 zmienne (X i Y)] I tam przed przeniesieniem dodać do którejś plus czy minus 1 czy ileśtam. Tak ażeby była odległość. I dopiero przenieść. Wydaje się dziwne i skomplikowane, ale robi się to dosłownie w 2 minuty XD Lub jeśli nie zrozumiałeś ani jednego słowa... Możesz ustawić inne zdarzenia które aktywują się przełącznikiem odpowiedzialnym za drugą stronę w zdarzeniu 'wilk1'. RE: Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - Yoroiookami - 23-10-14 13:30 (23-10-14 08:29)ADI napisał(a):(22-10-14 17:17)Yoroiookami napisał(a): Najlepiej zdaje się: Jako, że napisałem w skrócie, chyba nie zrozumiałeś. Miałem na myśli to co zapisałeś. ![]() RE: Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - Setharin - 23-10-14 21:39 Nie rozumiem ;---; Można demko? :D Skopiuję sobie po prostu i zapamiętam na przyszłość :D RE: Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - Yoroiookami - 23-10-14 21:55 Proszę ![]() Oczywiście, można to zrobić lepiej. ![]() KLIK! RE: Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - Setharin - 23-10-14 22:10 Matko jedyna ;--; Oki oki, widzę, ale problemik... Potem pomieszają mi się te przełączniki XD Mam ich 15, a jestem dopiero na samym początku gry XD I problem, bo twój sposób ścina mi grę i cały czas: Walka! Walka! WALKAAAA! XD Poustawiałem i teraz owszem przyzywa widma, ale dałem: Komentarz: Enemy 1 Komentarz: Follow 1 Komentarz: Die self switch A w tych trzech eventach z nimi, ale gdy zagadam do pierwszego wilka to on znika i pojawiaja sie dwa, których nie mogę atakować i ścina mi grę ... Ps. Mam skrypt Walka w czasie rzeczywistym RE: Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - Mateusz SSJ8 - 23-10-14 22:26 Potwór ma się zrespawnować dopiero po upływie określonego czasu? W takimrazie musisz zadbać o to, żeby zegar odliczający czasdo jego zmartwychwstania się nie kasował. Jeśli nie poradzisz sobie z tym, to daruj se. Dobrym pomysłem może być przechowywanie przeciwników w odpowiednim module zamiast w samym zdarzeniu. RE: Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - Setharin - 23-10-14 22:31 Nie! :D Po zabiciu pierwszego potwora, mają się pojawić dwa następne :D takie same :) RE: Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - Yoroiookami - 24-10-14 12:01 (23-10-14 22:31)Setharin napisał(a): Nie! :D Jeżeli ci się zacina, to zdecydowanie nie ustawiłeś tego tak jak ja. Analizuj do skutku, albo przerzuć się na zwykły system walki. ![]() EDIT: Mój błąd. Nie dokończyłem zdarzeń dwóch przyzwanych stworów, bo zakładałem że znasz podstawy, żeby wiedzieć w czym problem. ![]() ![]() Jak widzisz, te zdarzenia będą w kółko powtarzać "Walka", bo ciągle dotykają gracza i nie ma po tej akcji żadnej przerwy ani zakończenia. Po prostu skupiłem się na pokazaniu przyzywania stworków bez bawienia się w inne rzeczy. ![]() ![]() Jeżeli nadal masz problemy, wytłumacz mi co ma się dziać po zniszczeniu stworów, to odpowiednio zmienię demko. ![]() |