[VX] Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - Wersja do druku
Ultima Forum
[VX] Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - Wersja do druku

+- Ultima Forum (https://forum.ultimateam.pl)
+-- Dział: RPG Maker (/Forum-RPG-Maker)
+--- Dział: Wsparcie (/Forum-Wsparcie)
+--- Wątek: [VX] Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D (/Thread-VX-Wszystko-dobrze-idzie-ale-problem-ze-zdarzeniami-D)

Strony: 1 2


Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - Setharin - 22-10-14 16:31

Kochane zdarzenia.. Emm... Problemik znowu mam...

Użyłem skryptu na Walkę w czasie rzeczywistym ze starego forum, i ok działa ale troszkę laguje myszkę + zdarzenie jedno w, którym bohater ma się zaśmiać (autostart ustawiony ;-;) że tylko jeden wilk, to po prostu to nawala...

To nie jedyny problem, chcę też aby jak pokona się jednego wilka (do tego nie kumam tego "Follow" i innych komend, chce potwora, który dorównuje wilkowi) to żeby po nim pojawiły się trzy lub cztery następne i żeby można było z nimi walczyć...

Oto zdarzenie dla wilka:

Komentarz: Enemy 1
Komentarz: Follow 1
Komentarz: Die self switch A

i po tym nowa strona z własnym przełącznikiem A i tymi komendami:

Czekaj: 300
Przełącznik A = ON czy jakoś tak ;---;

I owszem znika po zabiciu, ale chodzi mi o to aby po nim pojawiło się stado jakieś czy kilka innych wilczurków :D

I nie wiem czy to możliwe :) Przy okazji, jakby ktoś znał LISTĘ z numerami, które odpowiadają za potwory - tylko po polsku błagam XD - to będę wdzięczny i ta osoba zarobi podziękowań tyle że nie zdąży ich naliczyć :D


RE: Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - Yoroiookami - 22-10-14 17:17

(22-10-14 16:31)Setharin napisał(a):  Kochane zdarzenia.. Emm... Problemik znowu mam...

Użyłem skryptu na Walkę w czasie rzeczywistym ze starego forum, i ok działa ale troszkę laguje myszkę + zdarzenie jedno w, którym bohater ma się zaśmiać (autostart ustawiony ;-;) że tylko jeden wilk, to po prostu to nawala...

To nie jedyny problem, chcę też aby jak pokona się jednego wilka (do tego nie kumam tego "Follow" i innych komend, chce potwora, który dorównuje wilkowi) to żeby po nim pojawiły się trzy lub cztery następne i żeby można było z nimi walczyć...

Oto zdarzenie dla wilka:

Komentarz: Enemy 1
Komentarz: Follow 1
Komentarz: Die self switch A

i po tym nowa strona z własnym przełącznikiem A i tymi komendami:

Czekaj: 300
Przełącznik A = ON czy jakoś tak ;---;

I owszem znika po zabiciu, ale chodzi mi o to aby po nim pojawiło się stado jakieś czy kilka innych wilczurków :D

I nie wiem czy to możliwe :) Przy okazji, jakby ktoś znał LISTĘ z numerami, które odpowiadają za potwory - tylko po polsku błagam XD - to będę wdzięczny i ta osoba zarobi podziękowań tyle że nie zdąży ich naliczyć :D

Najlepiej zdaje się:
- Przed walką z wilkiem ustalić jego x i y.
- Po walce przenieść zdarzenie wilk 2, wilk 3, wilk 4(te trzy wilki) w miejsce w ktorym zginął wilk 1.

W teorii powinno działać, ale nigdy nie próbowałem. :ehe:
Jeżeli nie rozumiesz, mogę ci zrobić demko.

No chyba, że ktoś ma lepszy pomysł. smiles


RE: Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - ADI - 23-10-14 08:29

(22-10-14 17:17)Yoroiookami napisał(a):  Najlepiej zdaje się:
- Przed walką z wilkiem ustalić jego x i y.
- Po walce przenieść zdarzenie wilk 2, wilk 3, wilk 4(te trzy wilki) w miejsce w ktorym zginął wilk 1.

I 3 zdarzenia pokażą się w jednym miejscu.

Musiałbyś ustalić położenie poprzez zmienne.
[Czyli każdemu wilkowi przypadłyby po 2 zmienne (X i Y)]
I tam przed przeniesieniem dodać do którejś plus czy minus 1 czy ileśtam.
Tak ażeby była odległość.
I dopiero przenieść.

Wydaje się dziwne i skomplikowane, ale robi się to dosłownie w 2 minuty XD

Lub jeśli nie zrozumiałeś ani jednego słowa...
Możesz ustawić inne zdarzenia które aktywują się przełącznikiem odpowiedzialnym za drugą stronę w zdarzeniu 'wilk1'.


RE: Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - Yoroiookami - 23-10-14 13:30

(23-10-14 08:29)ADI napisał(a):  
(22-10-14 17:17)Yoroiookami napisał(a):  Najlepiej zdaje się:
- Przed walką z wilkiem ustalić jego x i y.
- Po walce przenieść zdarzenie wilk 2, wilk 3, wilk 4(te trzy wilki) w miejsce w ktorym zginął wilk 1.

I 3 zdarzenia pokażą się w jednym miejscu.

Musiałbyś ustalić położenie poprzez zmienne.
[Czyli każdemu wilkowi przypadłyby po 2 zmienne (X i Y)]
I tam przed przeniesieniem dodać do którejś plus czy minus 1 czy ileśtam.
Tak ażeby była odległość.
I dopiero przenieść.

Wydaje się dziwne i skomplikowane, ale robi się to dosłownie w 2 minuty XD

Lub jeśli nie zrozumiałeś ani jednego słowa...
Możesz ustawić inne zdarzenia które aktywują się przełącznikiem odpowiedzialnym za drugą stronę w zdarzeniu 'wilk1'.

Jako, że napisałem w skrócie, chyba nie zrozumiałeś. Miałem na myśli to co zapisałeś. :ehe:


RE: Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - Setharin - 23-10-14 21:39

Nie rozumiem ;---;

Można demko? :D Skopiuję sobie po prostu i zapamiętam na przyszłość :D


RE: Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - Yoroiookami - 23-10-14 21:55

Proszę smiles mam nadzieję, że to ci pomoże. Otwórz sobie te trzy zdarzenia i popatrz co w nich jest.

Oczywiście, można to zrobić lepiej. :roll:

KLIK!


RE: Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - Setharin - 23-10-14 22:10

Matko jedyna ;--;

Oki oki, widzę, ale problemik... Potem pomieszają mi się te przełączniki XD Mam ich 15, a jestem dopiero na samym początku gry XD

I problem, bo twój sposób ścina mi grę i cały czas: Walka! Walka! WALKAAAA! XD

Poustawiałem i teraz owszem przyzywa widma, ale dałem:

Komentarz: Enemy 1
Komentarz: Follow 1
Komentarz: Die self switch A

w tych trzech eventach z nimi, ale gdy zagadam do pierwszego wilka to on znika i pojawiaja sie dwa, których nie mogę atakować i ścina mi grę ...

Ps. Mam skrypt Walka w czasie rzeczywistym


RE: Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - Mateusz SSJ8 - 23-10-14 22:26

Potwór ma się zrespawnować dopiero po upływie określonego czasu?

W takimrazie musisz zadbać o to, żeby zegar odliczający czasdo jego zmartwychwstania się nie kasował. Jeśli nie poradzisz sobie z tym, to daruj se.

Dobrym pomysłem może być przechowywanie przeciwników w odpowiednim module zamiast w samym zdarzeniu.


RE: Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - Setharin - 23-10-14 22:31

Nie! :D

Po zabiciu pierwszego potwora, mają się pojawić dwa następne :D takie same :)


RE: Wszystko dobrze idzie ale problem ze zdarzeniami :D - Yoroiookami - 24-10-14 12:01

(23-10-14 22:31)Setharin napisał(a):  Nie! :D

Po zabiciu pierwszego potwora, mają się pojawić dwa następne :D takie same :)

Jeżeli ci się zacina, to zdecydowanie nie ustawiłeś tego tak jak ja. Analizuj do skutku, albo przerzuć się na zwykły system walki. :roll:

EDIT: Mój błąd. Nie dokończyłem zdarzeń dwóch przyzwanych stworów, bo zakładałem że znasz podstawy, żeby wiedzieć w czym problem. :co:
[Obrazek: npfc46.jpg]

Jak widzisz, te zdarzenia będą w kółko powtarzać "Walka", bo ciągle dotykają gracza i nie ma po tej akcji żadnej przerwy ani zakończenia. Po prostu skupiłem się na pokazaniu przyzywania stworków bez bawienia się w inne rzeczy. :ehe: Jeżeli to był twój problem, to po prostu dodaj "Usuń Zdarzenie" na końcu. Nie chcę być niemiły, ja po prostu nie rozumiem, dlaczego nie wiesz, co chcesz zrobić. :shock:
Jeżeli nadal masz problemy, wytłumacz mi co ma się dziać po zniszczeniu stworów, to odpowiednio zmienię demko. :taktak: