[XP] Komenda w skrypcie. - Wersja do druku
Ultima Forum
[XP] Komenda w skrypcie. - Wersja do druku

+- Ultima Forum (https://forum.ultimateam.pl)
+-- Dział: RPG Maker (/Forum-RPG-Maker)
+--- Dział: Wsparcie (/Forum-Wsparcie)
+--- Wątek: [XP] Komenda w skrypcie. (/Thread-XP-Komenda-w-skrypcie)



Komenda w skrypcie. - Venesard - 27-11-14 15:57

A więc sprawa wygląda następująco:

Mam fragment pewnego skryptu, wyglądający przykładowo tak:

when 4 #Przykladowe
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$scene = Scene_Przyklad.new


I chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość zastąpić "$scene = Scene_Przyklad.new" poleceniem wywołania common eventu, a jeśli tak to jak to zrobić? Zielony w tym jestem, a bardzo potrzebuję.


RE: Komenda w skrypcie. - kanumerki - 27-11-14 17:58

Cytat:I chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość zastąpić "$scene = Scene_Przyklad.new"
Jest taka możliwość. Podaje kod:
Kod:
$scene = Scene_Map.new
$game_temp.common_event_id = 2
Pierwsza linijka jest do wyświetlenia mapy, choć bez niej się można obejść. Problem wystąpi gdy gracz uruchomi dany przycisk. Dojdzie do reakcji, ale gracz zauważy dopiero gdy wyjdzie z menu.
Druga linijka służy do uruchomienia common event o identyfikatorze numer 2.


RE: Komenda w skrypcie. - Venesard - 27-11-14 21:16

Wszystko odbędzie się na mapie, także wyświetlanie mapy zbędne :) WIELKIE DZIĘKI, to bardzo popchnie projekt do przodu. Leci pomógł!