![]() |
[XP] Fonts - Wersja do druku +- Ultima Forum (https://forum.ultimateam.pl) +-- Dział: RPG Maker (/Forum-RPG-Maker) +--- Dział: Wsparcie (/Forum-Wsparcie) +--- Wątek: [XP] Fonts (/Thread-XP-Fonts) |
Fonts - Ann120 - 24-01-15 22:21 Jak zrobić tak że jak wchodzę do gry i mam menu to jak zrobić tak że te napisy mają inną czcionkę? RE: Fonts - Kryzz333 - 24-01-15 22:48 W Skryptach jest zakładka Main. Tam się zmienia Czcionkę. Chyba, że chcesz osobną czcionkę w menu, to musisz znaleźć skrypt. RE: Fonts - Adrapnikram - 25-01-15 00:25 Wchodzisz w edytor skryptów i po lewej znajdujesz kolejno: Window Gold Window PlayTime Window Steps Window MenuStatus I tam we wszystkich zastąp $defaultfonttype nazwą czcionki jakiej chcesz użyć używając cudzysłowu. Np. "Arial" Problem pojawi się przy "wyborze" tam nie będzie innej czcionki jednak jeśli chcesz tób to co dalej napiszę. Znajdź zakładkę Window Selectable skopiuj ją i wlej i nazwij ją Window Selectable2 w skrypcie w 7 linijce. W tej samej kopii zmień $defaultfonttype znowu daj nazwę czcionki w apostrofach. Następnie w Scene Menu w 54 linijce zamień Window MenuStatus.new na Window MenuStatus2.new powinno działać. RE: Fonts - Mateusz SSJ8 - 25-01-15 11:55 W każdym elemencie będącym obiektem klasy "Bitmap" po prostu użyj "font", podaj właściwość czcionki i wymień jego nową wartość, np. "@command_window.contents.font.name = 'Arial'" w klasie "Scene_Title" zmieni czcionkę w zawartości okna ze zmiennej "@command_window" na "Arial", podczas, gdy "@back_sprite.bitmap.font.size = 30" w tej samej klasie zmieni rozmiar czcionki tekstu na obrazku wykorzystywanym na grafikę tła na 30 pikseli. Utwórz osobny ekran w swoim projekcie i na nim wypróbuj. |