[XP] TimeToFish ver. 0.2 - Wersja do druku
Ultima Forum
[XP] TimeToFish ver. 0.2 - Wersja do druku

+- Ultima Forum (https://forum.ultimateam.pl)
+-- Dział: RPG Maker (/Forum-RPG-Maker)
+--- Dział: Zapowiedzi gier i dema (/Forum-Zapowiedzi-gier-i-dema)
+--- Wątek: [XP] TimeToFish ver. 0.2 (/Thread-XP-TimeToFish-ver-0-2)

Strony: 1 2


TimeToFish ver. 0.2 - ReMiAG - 12-02-15 03:50

Witam bardzo serdecznie, ja nazywam się ReMi i od jakiegoś czasu tworzę grę. Gra, tak jak widać po tytule to TimeToFish (TTF). Jest to aktualnie ver. 0.2 i już teraz chciałbym od was dowiedzieć się co poprawić lub zmienić. Nie chcę tutaj mówić kiedy gra wyjdzie, gdyż sam tego nie wiem.

TimeToFish to symulator łowienia ryb, nie spotkałem się jeszcze z takim pomysłem na polskiej scenie RMXP, więc pomyślałem, że fajnie będzie coś takiego stworzyć. Gra jest bardzo prosta, jeżeli chodzi o grafikę, wiedziałem, że tak będzie, albo inaczej pragnąłem tego, aby ta grafika tak wyglądała.

A może teraz coś o samej grze:

- dwie mapy, na których możemy łowić ryby (przewidzianych: 4 - 6)

- trzy wędki (tym lepsza, tym łatwiej nam jest złowić rybę) (przewidzianych: 4-5)

- sklep z wyposażeniem

- warunki, aby wyruszyć w wyprawę (np. aby wyjść łowić ryby nad rzęke, potrzebujemy kaloszy)

- 6 różnych ryb (przewidzianych: 12 - 18 [zależy od liczby map])

- statystyki (pokazują ile zdobyliśmy pkt za ryby, nasze zasoby finansowe i liczbę złowionych ryb)

Zapraszam do zagrania i zasugerowania mi zmian :)

A oto gra:
http://www46.zippyshare.com/v/rA9wQQD6/file.html

Jakby były jakieś problemy, pisać na dole :D[/b]


RE: TimeToFish ver. 0.2 - Athanor - 12-02-15 05:16

Pokaż ssy, jak wyglądają mapy, system łowienia.

Wszystko na zdarzeniach czy użyte zostały skrypty? (Xtech będzie dumny za te słowa)


RE: TimeToFish ver. 0.2 - noruj - 12-02-15 05:55

Ciekawy pomysł, lubię strategie ekonomiczne :) oczywiście dużo do zrobienia, ale jesteś na dobrej drodze bo widać w tym pomysł i staranność. Od siebie dodam, że koniecznie trzeba dodać jakąś minigrę, bo gra o łowieniu która skupia się na klikaniu opcji "łów" bardzo szybko znudzi. Dodałbym też system umiejętności, np uczenie się technik wędkarskich dzięki którym lepiej łowimy. System dnia i nocy i energii też byłby spoko. Można by wprowadzić jakiś quest główny np. zostać królem wędkarzy w 100 dni. no i też trzeba by dysponować dniem i energią. Np o świecie na ryby, potem sprzedawać i jakieś uczenie się łowienia etc. No i można do tego dodać itemki pokroju energy drinków dzięki którym możemy więcej łowić. Zdjęcia ryb byłyby spoko (tych które złowimy). Fajny byłby też jakiś ranking wędkarzy lokalnych a zadaniem gracza wspinać się po szczeblach kariery. Możesz też dodać tytuły np " LESZCZ" jako słaby rybak etc xD Pojedynki z innymi wędkarzami, wynajmowanie łodzi, prywatne stawiki, zatrudnianie wędkarzy, wędzarnia. Matko, łowiłem kilka razy w życiu a mam milion pomysłów na to ; ) Możesz użyć to co ci się spodobało z tego albo wszystko olać :)
pozdro
ps: kojarzę nick z kanału Demona:)


RE: TimeToFish ver. 0.2 - Kangero - 12-02-15 15:09

Powiem, że po paru minutach grania, jestem pozytywnie zaskoczony starannością wykonania. Lecz niestety nawet to, póki co nie przyciągnie gracza na dłużej niż 20 minut. Moim zdaniem, możesz dorobić coś takiego - jak wspomniał Noruj, możesz zrobić podłoże fabularne, o tym że postać bierze udział w konkursie i chce zostać "Królem Wędkarzy". Możesz to urozmaicić też tym, że postać ma pasek Energi. Każda czynność(łowienie, podróż, itp.) zabiera w mniejszym lub większym stopniu energie. Aby ją zregenerować postać musi iść spać, wypić energy drinka, czy coś w tym stylu. Lecz jeśli nasza postać będzie marnować bezużytecznie marnować energię, nie będzie mogła iść dalej ze swoim postępem w konkursie, przez co grozi jej przegrana.
Pozdrawiam i nie poddawaj się! ;-)


RE: TimeToFish ver. 0.2 - Viuu - 12-02-15 15:40

ReMiAG napisał(a):TimeToFish to symulator łowienia ryb
Chyba troszkę zbyt duże słowa nie sądzisz? Jedyne co to naciskasz przycisk i ryba się łowi, z symulatorem ma to niewiele wspólnego. Jak noruj napisał, bardziej to to strategia ekonomiczna.
Ogólnie nuda. Nic w tym tak naprawdę nie ma, cała "gra" polega na klikaniu bezmyślnie opcji. W sumie ogólnie jedyne co robimy to wybieranie akcji i czytanie wiadomości. Zrobienie tego co tu pokazałeś to jakieś 15 min roboty. Troszkę smutne, że pokazujesz coś takiego nazywając to grą.
Jeśli chcesz by to w ogóle można było nazwać grą musisz to mocno rozwinąć (co zresztą noruj napisał).
Ja osobiście fanem strategii nie jestem (każda strategia jest jednak nudna), więc ci w żaden sposób nie pomogę.

No ale jak powiedziałem, aktualnie to nie jest gra, tylko bzdet zlepiony w kilka/naście minut.

A i jeszcze coś. Czytłem "poradnik" i zauważyłem coś totalnie głupiego...
1. "Nie sprzedawaj wędki IceRod (startowej) dopóki nie zdobędziesz lepszej, wtedy ją sprzedaj, ponieważ przegrasz, gdyż nie będziesz mógł łowić."
Totalna głupota, można zaciąć się w grze, zabezpieczyć się przed tym można bez problemu - dowodzi to temu, że do zrobieniu tej "gry" poświęciłeś mało uwagi/czasu.
2. "Zawsze w eq miej tylką jedną wędkę (tą najlepszą z dostąpnych), gdyż ustawiłem program, żeby szczytywał informacje z najgorszej wędki w eq."
Poza rozwalającym "szczytywał" dlaczego do cholery "szczytuje" z najgorszej? Gdzie w tym logika? O_o
Jakiś wymus do sprzedawania wędek? Czy może po prostu znów twoja nieumiejętność obsługi programu? :I


RE: TimeToFish ver. 0.2 - X-Tech - 12-02-15 16:55

Lepiej wrzuć opis gry, który ma ręce i nogi, albo ten temat poleci z hukiem O ILE na tym forum jakiś moderator jest.

Gdzie jakieś screeny i podział opisu gry na kategorie ? Gdzie fabuła ? To wygląda jak: Posiedziałem 15 minut w rmie i nie mam komu pokazać. To są z lekka jaja. A gdzie jakaś fabuła/screeny i rozpiska rozgrywki i ewentualnej mechaniki czyli co i jak. Angielski tytuł do 15 minutowej gry bez fabuły...Jak dla mnie hiper bezsensowny jest sam sposób przedstawienia tego czegoś:


RE: TimeToFish ver. 0.2 - X-Tech - 12-02-15 17:13

Zagrałem w to coś:


Nic tu nie ma. Klikasz w opcje łowienie z ekranem z kaczkami (zdjęciem) i może losowo pojawi się napis,że coś złowione. Grafika na ekranie tytułowym gryzie się z całą resztą. Paintowe ryby na tle jakiegoś zdjęcia ? Porażka. Gdyby ta próba zrobienia gry była zrobiona na rtp spójnie pewnie mogła by epatować klimatem, a jeszcze lepiej jakby zrobiona na znalezionych w sieci zasobach lub na samych zdjęciach. Jeśli ma się opierać na zdjęciach, a na ekranie tytułowym na tle rzeki są narysowane paintowe ryby to z lekka jaja. Ogólnie to jest tylko namiastka prób zrobienia gry to nie jest gra. To efekt siedzenia 15 minut w rmie. Praktycznie brak rozgrywki jako takiej prócz możliwości kupienia lepszej wędki za wyfarcenie sobie wylosowania po kliknięciu łowienia - zlowienia ryb. Raczej żenada. Jedyne co mi się podoba tutaj to sama chęć zrobienia jakiejś gry w klimacie łowienia problem w tym, że raczej tu żadnej gry nie ma i wszystko jest bardzo niespójnie i kiepsko przedstawione. Gdzie fabuła i rozgrywka ? Doceniam chęci itd. ale poza tym nie ma czego doceniać, bo efekt jest marny tak jak opis gry i jej przedstawienie.... Do kitu z tym czymś póki co strata czasu. 0 fabuły, 0 rozgrywki prócz możliwości wejścia do menu sklep i do ekranu z napisem staw, na którym pojawia się losowo możliwość wyświetlenia napisu że coś złowione. Jaja, jaja, jeszcze raz jaja po prostu. Przy spójnej oprawie to coś mogło by być namiastką minigry w jakiejś przygodówce rpgówce - gdyby dodano tu jakąs rozgrywkę faktyczną. To coś wymaga rozbudowy, spójności aby nazywać to coś choćby mini grą w grze przygodowej/rpg, a ile jeszcze działań by zrobić z tego normalną grę. Ogólnie póki co żenada.

Pomyśl nad fabułą, rozbudowaniem rozgrywki, spójnością grafiki i może wtedy zacznie z tego być coś co możemy nazywać grą.


RE: TimeToFish ver. 0.2 - noruj - 13-02-15 04:47

Autor napisał, że to wersja 0.2 więc pewnie doda różne rzeczy.


RE: TimeToFish ver. 0.2 - X-Tech - 13-02-15 05:39

Albo tak napisał, żeby się usprawiedliwiać jak nikt nie łyknie tego tworu zrobionego w 15 minut...


RE: TimeToFish ver. 0.2 - Keibi - 14-02-15 22:15

Pozwól, że ocenię twą grę.
Z początku próbuję włączyć twą grę i wyskakuje komunikat o mniej więcej takiej treści "RTP Standart not found". Ok, uporałem się z tym. Pierwsze wrażenie nawet niezłe z tym titlescreenem zrobionym niestandartowo :) , lecz później zaczyna się horror :
1) Jeżeli to jest "Symulator Łowienia Ryb", to niech mi na wędkę łapią się ryby, a nie karty ryb, bo w takim wypadku zrobiłeś "Symulator Łowienia Kart O Nazwach Gatunków Ryb". A zamiast robaków mamy sakiewki monet, więc widząc samą grafikę itemu ciężko stwierdzić, co to jest, i z jakimi robakami mamy do czynienia.
2) Jak już poprzednicy mówili, mogłeś zamiast "fajnej klikanki" zrobić z tego łapania ryb dość ciekawą minigrę, gdyż to można teraz w zasadzie nazwać "Tekstową grą z dodatkami graficznymi w postaci tła i ikonek przedmiotów."
3) Brakuje mi tu np. mieszkańców miasteczka lub wsi, którzy by zlecali zadania polegające na złowieniu jakiś konkretnych gatunków ryb, za które to zadania dostawałoby się różne fajne nagrody, np. unikalne wędki, różne przynęty i pieniądze.
4) Teraz ten i następny punkt będzie dotyczył bardziej technikaliów, niż czysto rozgrywki.
Rozumiem, że to demo i wiele brakuje, ale mogłeś zabezpieczyć zasoby użyte do gry, o ile nie życzysz sobie, by ktoś inny korzystał z tych zasobów w swojej grze, gdyż wydaje mi się, że sam je robiłeś (mam tu na myśli tilesety).
5) Bez standartowych zasobów RPG Makera XP (RTP) posiadanych na komputerze, ta gra poprostu nie włączy się.

Ale żeby nie było, że wybrzydzam jak Gesslerowa w kuchni, to godnymi pochwały jest to, że dobrałeś spokojną melodię do gry, gdyż taka melodia pasuje do spokoju, jakiego szukają wędkarze łowiąc. :) Drugą godną podziwu rzeczą jest to, że sam zrobiłeś część grafik (tilesety), mimo że to są zwykłe zdjęcia, pewnie z Google Grafika.

Jeżeli moje długie wypociny nie przemawiają do ciebie, to pozwól, że mą ocenę przedstawię ci także w liczbach.
GRAFIKA : 3/5 (właśnie o to chodzi, że ikony nie pasują do nazw)
FABUŁA : 1/5 (poprostu jesteśmy w tej grze wędkarzem. I tyle)
WYKONANIE : 2/5 (to jest po prostu tylko klikanka)
INNE : 0/5 (mało roznudowana gra, więc nie ma za bardzo co oceniać)
RAZEM : 6/20 [nie jest to taka straszna tragedia (ba! sam pomysł niezły), lecz na przyszłość postaraj się zrobić trochę lepszą grę.]

Mimo, że ta gierka wyląduje w odmętach mego windowsowego kosza, to jednak mam nadzieję, że mimo mej surowej recenzji, nie poddasz się, i kolejne twe gry będą o wiele lepsze :)

PS : To mój pierwszy post na tym forum! Witam wszystkich :D