[XP] - Walka na Mapie działająca - Wersja do druku +- Ultima Forum (https://forum.ultimateam.pl) +-- Dział: RPG Maker (/Forum-RPG-Maker) +--- Dział: Skrypty (/Forum-Skrypty) +---- Dział: Zdarzeniowe (/Forum-Zdarzeniowe) +---- Wątek: [XP] - Walka na Mapie działająca (/Thread-XP-Walka-na-Mapie-dzia%C5%82aj%C4%85ca) |
[XP] - Walka na Mapie działająca - HaxoTV - 04-01-16 19:24 Dobra słuchajcie postanowiłem udostępnić swój w 100% autorski system walki na potrzeby Ultimy i robię to z bólem serca, ale wierzę, że ktoś to sobie rozkmini i dobrze wykorzysta. System ten jest wykorzystany w moim projekcie i wymaga ekwipunku robionego na mapie. Chyba, że ktoś jest na tyle zdolny, że umie sobie go przerobić. Podzielę to na kilka części i nie będę rozpisywał. Sami macie mózgi więc użyjecie szarych komórek do analitycznego i logicznego myślenia Konstrukcja każdego przeciwnika: Ważne elementy w ekwipunku: Obrażenia krytyczne: System każdego indywidualnego przeciwnika. Ważne są oddzielne przełączniki do każdego innego rodzaju NPC Enemy. Tu mamy np. NPC Wilk. Ten system liczy klasę pancerza, rodzaj i siłę broni, siłe statystyk, ulepszacze, szansę na krytyczne i niektóre zdolności o których już tu nie wspomnę. Pokazuję tylko uproszczoną wersję. Klasa pancerza liczona jest za pomocą Auto Start i warunków trzymanej zbroi po czym jest sumowana, event usuwany i tak na każdej mapie. Przy czym przy starcie jest zerowana i na nowo liczona. Mam nadzieję, że komuś się przyda. Ten system jest najlepszym ze zdarzeniowych, ale wymaga mocnej głowy do myślenia u umiejętności operowania na zmiennych warunkach i przełącznikach. RE: [XP] - Walka na Mapie działająca - dudekmenPL - 04-01-16 21:17 Pytanie czy komentarze "Arrow2" jest po prostu komentarzem czy ma jakieś głębsze zastosowanie ? RE: [XP] - Walka na Mapie działająca - HaxoTV - 04-01-16 21:35 (04-01-16 21:17)dudekmenPL napisał(a): Pytanie czy komentarze "Arrow2" jest po prostu komentarzem czy ma jakieś głębsze zastosowanie ? W przypadku mojego projektu mają. Są to odniesienia do rzeczy związanych z moim projektem. Ale nawet jak ktoś sobie to wstawi, to nie zaszkodzi mu to :) RE: [XP] - Walka na Mapie działająca - dudekmenPL - 05-01-16 09:35 (04-01-16 21:35)HaxoTV napisał(a):(04-01-16 21:17)dudekmenPL napisał(a): Pytanie czy komentarze "Arrow2" jest po prostu komentarzem czy ma jakieś głębsze zastosowanie ? Dzisiaj spróbuję zrobić coś w tym stylu jak pokazujesz ciekawe czy sie uda :D RE: W jaki sposób dodajesz animacje ? RE: [XP] - Walka na Mapie działająca - HaxoTV - 05-01-16 12:23 (05-01-16 09:35)dudekmenPL napisał(a):(04-01-16 21:35)HaxoTV napisał(a):(04-01-16 21:17)dudekmenPL napisał(a): Pytanie czy komentarze "Arrow2" jest po prostu komentarzem czy ma jakieś głębsze zastosowanie ? Pokaż animację i tyle. Animacje się pokazują na przeciwniku i na bohaterze, to już wedle ustawień, a co do nich samych to ja korzystam z własnych zasobów, które robie sam. Rzadko się zdarza, że korzystam z makerowych. Jak zrozumiesz ogólnie zasady działania tego systemu to się uda. Działa na 100%, bo cała moja gra się na tym systemie opiera i jest to główny trzon jądro ABS. Nie wliczając całej gamy innych rzeczy, których wam tu nie pokazałem, bo byście mieli mętlik w głowie. Co do animacji to uwzględniają one: Animację śmierci przeciwnika Animację broni którą walczy postać Animację ciosów zwykłych Animację ciosów krytycznych Animację odepchnięcia przez przeciwnika Animację speli użytych przez przeciwnika jeżeli mu coś takiego ustawimy. Nie wierzysz, sam zobacz: RE: [XP] - Walka na Mapie działająca - HaxoTV - 09-01-16 03:08 Pozwolę sobie to wstawić jako nowy post, dla lepszej widoczności, gdyż można też tutaj zobaczyć system ABS w przypadku walki: Naszej z przyjaznym botem przeciwko naszemu przeciwnikowi. RE: [XP] - Walka na Mapie działająca - Adrapnikram - 09-01-16 12:00 Ogólnie to wszystko fajnie wygląda, ale walki polegające na ganiającym cię SI szybko się nudzą. Szczególnie że atakuje gdy tylko nas dotknie. Przydałoby się więcej życia w NPC (wgl. nie wiedziałem z którym walczysz na początku) niech pije miksturki, przyspiesza, robi szarże po których jest podatny na obrażenia. Bo takie lanie-uciekanie SI bez umiejętności to jak CBS w XP bez naszych umiejętności. RE: [XP] - Walka na Mapie działająca - HaxoTV - 09-01-16 14:02 Akurat w przypadku mojej gry tak musi być, bo jest za dużo klawiszy do wciskania, żeby jeszcze walić w myszkę z każdym ciosem. A on ganiał za mną, bo mnie ochraniał. Boty używają skili, i pija potki. Bierzmy też poprawkę, że to Maker, a nie Unity ;) RE: [XP] - Walka na Mapie działająca - praetorianshaxo - 05-09-16 15:33 (09-01-16 12:00)Adrapnikram napisał(a): Ogólnie to wszystko fajnie wygląda, ale walki polegające na ganiającym cię SI szybko się nudzą. Szczególnie że atakuje gdy tylko nas dotknie. Przydałoby się więcej życia w NPC (wgl. nie wiedziałem z którym walczysz na początku) niech pije miksturki, przyspiesza, robi szarże po których jest podatny na obrażenia. Bo takie lanie-uciekanie SI bez umiejętności to jak CBS w XP bez naszych umiejętności. Dlatego nowy system ABS ma wiele usprawnień. I witam z nowego konta, bo na tamte zalogować się nie mogłem, bo pasy straciłem do niego xD |