[XP] Różne nazwy dla "umiejętności" postaci - Wersja do druku
Ultima Forum
[XP] Różne nazwy dla "umiejętności" postaci - Wersja do druku

+- Ultima Forum (https://forum.ultimateam.pl)
+-- Dział: RPG Maker (/Forum-RPG-Maker)
+--- Dział: Wsparcie (/Forum-Wsparcie)
+--- Wątek: [XP] Różne nazwy dla "umiejętności" postaci (/Thread-XP-R%C3%B3%C5%BCne-nazwy-dla-umiej%C4%99tno%C5%9Bci-postaci)



Różne nazwy dla "umiejętności" postaci - grzank4 - 02-01-21 21:09

Cześć!

Ostatnio zacząłem robić grę na RPG Makerze XP i napotkałem pewien problem. Otóż w RPG makerze można zmienić nazwe Skill (nie chodzi o Skille a o samą kategorie "skill") na swoją własną (np. Umiejętności, techniki itp). Niestety nazwa ta jest taka sama dla wszystkich bohaterów. Nie mogę mieć rycerza z "technikami" i maga z "zaklęciami" ponieważ kategoria jest dla nich wspólna. Jest jakaś możliwość by każdy z bohaterów miał własną nazwę dla skilli?


RE: Różne nazwy dla "umiejętności" postaci - Yoroiookami - 03-01-21 20:00

W XP bez skryptu się niestety nie uda. :ehe:
Ja takiego skryptu nie znalazłem.

Chyba będziesz musiał się zadowolić nazwaniem tego zdolnościami czy umiejętnościami, chyba że ktoś miły zrobić ci skrypcik. :L


RE: Różne nazwy dla "umiejętności" postaci - grzank4 - 04-01-21 14:33

(03-01-21 20:00)Yoroiookami napisał(a):  W XP bez skryptu się niestety nie uda. :ehe:
Ja takiego skryptu nie znalazłem.

Chyba będziesz musiał się zadowolić nazwaniem tego zdolnościami czy umiejętnościami, chyba że ktoś miły zrobić ci skrypcik. :L

Zrobiłem reserch i znalazłem taki skrypt https://forum.chaos-project.com/index.php?topic=13055.0

Nie użyłem go jeszcze w grze ale to chyba to czego szukałem

EDIT: Próbuję dodać to do gry ale nie mam pojęcia jak to zrobić . Chyba zrezygnuje z tego pomysłu.


RE: Różne nazwy dla "umiejętności" postaci - Yoroiookami - 24-02-21 20:28

(04-01-21 14:33)grzank4 napisał(a):  reserch i znalazłem taki skrypt https://forum.chaos-project.com/index.php?topic=13055.0

Nie użyłem go jeszcze w grze ale to chyba to czego szukałem

EDIT: Próbuję dodać to do gry ale nie mam pojęcia jak to zrobić . Chyba zrezygnuje z tego pomysłu.
Znalazłem ten skrypt gdy szukałem czegoś dla ciebie, ale pamiętam że coś mi nie chciał działać. Teraz znowu spróbowałem i coś zaskoczyło. :zmienny:

Wystarczy że wkleisz skrypt pomiędzy Scene_Debug i Main w edytorze skryptów. A potem edytujesz ten fragment:
Kod:
module Gameus
  SKILL_SETS        = {
    "White Magic" => 17,
    "Black Magic" => 18,
    "Test Magic" => 19,
    "Blablabla" => 20,
  }
end
I dopisujesz do listy nowe elementy (nazwy rodzaju skilla) i przypisujesz im ID edytorze skryptów. Ten sam element dodajesz do skilla który ma być w wybranej kategorii. :I

Przetłumaczyłem ten skrypt i wrzuciłem na forum, łącznie z demem w razie czego. :lartarin:
https://forum.ultimateam.pl/Thread-XP-Kategorie-Zdolno%C5%9Bci?pid=28120#pid28120


RE: Różne nazwy dla "umiejętności" postaci - grzank4 - 25-02-21 12:04

(24-02-21 20:28)Yoroiookami napisał(a):  
(04-01-21 14:33)grzank4 napisał(a):  reserch i znalazłem taki skrypt https://forum.chaos-project.com/index.php?topic=13055.0

Nie użyłem go jeszcze w grze ale to chyba to czego szukałem

EDIT: Próbuję dodać to do gry ale nie mam pojęcia jak to zrobić . Chyba zrezygnuje z tego pomysłu.
Znalazłem ten skrypt gdy szukałem czegoś dla ciebie, ale pamiętam że coś mi nie chciał działać. Teraz znowu spróbowałem i coś zaskoczyło. :zmienny:

Wystarczy że wkleisz skrypt pomiędzy Scene_Debug i Main w edytorze skryptów. A potem edytujesz ten fragment:
Kod:
module Gameus
  SKILL_SETS        = {
    "White Magic" => 17,
    "Black Magic" => 18,
    "Test Magic" => 19,
    "Blablabla" => 20,
  }
end
I dopisujesz do listy nowe elementy (nazwy rodzaju skilla) i przypisujesz im ID edytorze skryptów. Ten sam element dodajesz do skilla który ma być w wybranej kategorii. :I

Przetłumaczyłem ten skrypt i wrzuciłem na forum, łącznie z demem w razie czego. :lartarin:
https://forum.ultimateam.pl/Thread-XP-Kategorie-Zdolno%C5%9Bci?pid=28120#pid28120

Dzięki wielkie! Nie myślałem że ten problem się rozwiąże.