[2k3] Hope [Horror/Przygodówka] - Wersja do druku
Ultima Forum
[2k3] Hope [Horror/Przygodówka] - Wersja do druku

+- Ultima Forum (https://forum.ultimateam.pl)
+-- Dział: RPG Maker (/Forum-RPG-Maker)
+--- Dział: Pełne wersje gier (/Forum-Pe%C5%82ne-wersje-gier)
+--- Wątek: [2k3] Hope [Horror/Przygodówka] (/Thread-2k3-Hope-Horror-Przygod%C3%B3wka)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11


Hope [Horror/Przygodówka] - Aki Stratego - 21-11-13 17:03

[Obrazek: qx8iok.jpg]

Nazwa: Najlepsze Kampanie SD: Hope
System: RPGMaker2k3
Fabuła: Jest to gra, która powstała przypadkiem, podczas prac nad mechaniką do innego projektu. Jest osadzona w Universum SD,a dokładniej jest przeniesieniem prawdziwej sesji klasycznego RPG (książkowego) gdzie każdy z bohaterów był żywym graczem i od jego decyzji i zachowań zależała fabuła. Gra zaczyna się gdy poznajemy niczym w dramacie romantycznym "kobietę" i "mężczyznę", o bliżej nieokreślonych imionach. Podróżując samochodem do niejakiego miasta Dorset poszukują zjawisk i fenomenów paranormalnych. Nie wiadomo kiedy docierają na miejsce, jak i czy w ogóle tam dojechali. Dialog urywa się w pewnym momencie, a nasz "kobieta" nie tyle budzi się, co po prostu nagle orientuje się, że coś się nie zgadza. Więcej nie chcę i nie mogę napisać. Fabuła jest osią napędową projektu, a spojlery popsują tylko rozgrywkę.

Kompozycja: Rozgrywka w wielu aspektach przypominać będzie przygodówki z gatunku "point 'n click", gdzie nasz bohater może dokonywać różnych interakcji z obiektami i otoczeniem. Uzupełnieniem tego jest system wyzwań, które określają sprawności naszych bohaterów w różnych dziedzinach. Fabuła często jest przedstawiona w typowy dla Visual Novell sposób, masa opisów, przemyśleń i dialogów (nie jestem pisarzem, nie przychodzi mi to łatwo, ale staram się trzymać poziom jaki poznałem po przeczytaniu Fate Stay Night oraz obydwóch Corpse Party). W grze można zginąć w często nieprzewidywalny sposób, co prowadzi do "złego zakończenia". Można kolekcjonować różne "typy" śmierci jakie nas spotkały, co możemy sprawdzić w opcjach. Zrezygnowałem całkowicie z systemu walki na rzecz wyzwań. Tutaj najważniejsza jest fabuła, nie ładowanie punktów doświadczenia i poziomów (co nie znaczy, że nie można ich podnosić)

Mechanika: Wspomniane wyżej wyzwania, upływ czasu, własny system inwentarzu, wiadomości, akcji. Menu RM całkowicie zostaje wyłączone w tym projekcie.

Prezentacja fragmentu rozgrywki:
https://www.youtube.com/watch?v=n4tV7eExDNw&list=UUec-XKgZ75KNa9tYvbztJIg

Link na YT do trailera: http://www.youtube.com/watch?v=Y1QiKTg7SIA
-------------------------------------------------------------------------------------------
Screenshoty:
Spoiler: (Otwórz)
-------------------------------------------------------------------------------
Link do wersji 0.1c: http://www78.zippyshare.com/v/60740016/file.html


edit2 Poniżej link do łatki 0.1d!

http://www7.zippyshare.com/v/58375204/file.html


Spoiler: (Otwórz)
UWAGA GRA KORZYSTA Z WŁASNYCH CZCIONEK. NALEŻY SKOPIOWAĆ ZAWARTOŚĆ KATALOGU CZCIONKI PO WYPAKOWANIU ARCHIWUM DO FOLDERU WINDOWS\FONTS.

PS. Wielu zapewne zastanawia się, co ja robię zaczynając coraz to nowe projekty nie kończąc starych. Otóż działam tak by nie znudzić się daną rzeczą. Żmudne wklepywanie setny raz analogicznych skryptów, lub poprawianie kolejnych błędów może skutecznie zniechęcić do prac nad danym tytułem. A tu, o coś dla odetchnięcia innego. Pracuje nad 3 projektami, z czego SD ma priorytet. Każdy z nich jest inny, każdy z nich ma inną fabułę i mechanikę dzięki czemu jeśli znużę się jednym projektem to natychmiast przerzucam się na inny. Lepsze to niż włączanie makera na 30 minut, popatrzenie w okna animacji i skryptów, pooglądanie sobie ich i wyjście do windowsa. Dzięki temu praca zawsze idzie do przodu, w jednym z 3 projektów.


RE: Hope [Horror/Przygodówka] - Multi0 - 21-11-13 21:25

Ah, tak myślałem że po ostatnich zmianach skusisz się na zaprezentowanie gry :D
Czekam na projekt, bardzo mnie cieszy że dbasz o każdy detal swojej gry ( zresztą wiesz, nie raz już mówiłem) jednak fabularnie gra nie powala mnie tak jak twój drugi projekt =)


RE: Hope [Horror/Przygodówka] - Leoś - 22-11-13 12:41

Jedna z lepiej zapowiadających się gier na RM-a. Jeśli wyjdzie to, co pokazałeś i tak jak ja to zrozumiałem to będzie naprawdę zajebista gra.

Ale mam pytanie co do voice actingu. Wszystkie postacie będą miały inny głos? Angażujesz w projekt znajomych?
No i jeszcze zapytanie odnośnie statystyk. Czy np. budowa i siła woli będą miały jakiś wpływ na rozgrywkę?


RE: Hope [Horror/Przygodówka] - Aki Stratego - 22-11-13 15:18

Każda postać ma swój głos, ale nie do wszystkiego będzie podkładany głos. Gra opiera się w 75% na tekscie, dlatego wykonanie tego w moich warunkach byłoby niemożliwe. Głos podkładany jest w ważnych momentach oraz tylko w dialogach. Myśli pozostają pisane.

Statystyki mają wpływ, jak już pisałem dochodzi do testów sytuacyjnych, które opierają się o modyfikatory. Modyfikator to uproszczona wartość obliczana z bazowej statystyki i podobnie jak w Sadze Demonów:

- Budowa odpowiada za odporność na negatywne statusy, wytrzymałość i ilość punktów życia (każda postać ma jakąś domyślną wartość HP na początku, którą zwiększamy podnosząc budowę)
- Siła woli to wytrzymałość psychiczna, odporność na wpływ obcych istot oraz opętanie. Gdy morale bohatera spadają do 0, to co jakiś czas wykonywany jest automatycznie test woli, który sprawdza czy postaci udało się opanować. Im wyższa wola tym twardsza psychika postaci.
- Krzepa to fizyczna siła. Potrzebna do przesuwania ciężkich obiektów. Z krzepy obliczany jest te limit udźwigu przedmiotów (mamy 4 typy przedmiotów dzielone z racji na wagę: nieistotny, mały, średni oraz olbrzymi). Postać może mieć tylko 9 przedmiotów przy sobie, ale dodatkowo jest ograniczana przez ich rozmiar i wagę.
- Zręczność odbija się na równowadze, uchylaniu i wykonywaniu złożonych czynności
- Percepcja to postrzeganie rzeczywistości. Odpowiada za testy spostrzegawczości, przeszukiwania, nasłuchiwania oraz za widzenie rzeczy niewidzialnych.
- Refleks to szybkość reakcji, wykorzystywana w sytuacjach wymagających szybkiej reakcji.


RE: Hope [Horror/Przygodówka] - SaE - 22-11-13 22:46

Patrząc na ilość krwi będzie ostro. Sam rysujesz postaci, bo jeśli tak to masz całkiem dobry styl.

Aki Stratego napisał(a):- Siła woli to wytrzymałość psychiczna, odporność na wpływ obcych istot oraz opętanie. Gdy morale bohatera spadają do 0, to co jakiś czas wykonywany jest automatycznie test woli, który sprawdza czy postaci udało się opanować. Im wyższa wola tym twardsza psychika postaci.

A jeśli bohaterowi nie udało się opanować, to popełnia samobójstwo, czy co?


RE: Hope [Horror/Przygodówka] - Aki Stratego - 23-11-13 06:12

Postać ,która wpada w panike gubi noszone przedmioty, odmawia czasem wykonywania czynności lub w najgorszym wypadku ucieka gdzieś nie wiadomo gdzie ( w tym wypadku, jeśli to lider drużyny to tracimy wszystkich towarzyszy i przenoszeni jesteśmy gdzieś w jakieś nieznane miejsce; towarzysze mogą nas szukać bądź przed nami uciekac, w zależności od tego co w czasie, kiedy straciliśmy świadomość i uciekliśmy im zrobiliśmy). Opętanie to nagorsza z opcji, i jest zasadniczo traktowana prawie jak śmierć postaci.


RE: Hope [Horror/Przygodówka] - Rave - 24-11-13 16:17

Znając Ciebie, Aki, na pewno wyjdzie hicior! Planujesz może wydanie dema? Jeśli tak, to kiedy?


RE: Hope [Horror/Przygodówka] - Multi0 - 24-11-13 17:01

Demo jest xd na Gospodzie:
http://www49.zippyshare.com/v/3042797/file.html
a tu czcionki:
http://www75.zippyshare.com/v/80273306/file.html


RE: Hope [Horror/Przygodówka] - Aki Stratego - 17-12-13 21:40

Spoiler: (Otwórz)
Kolejny art (CG)

Mimo, że projekt jest już w finalnych fazach to jednak ostatnimi czasy brakuje mi tego właśnie czasu by się tym na poważnie zająć, doszły nowe obowiązki, a nie chcę poganiać tylko żeby zdążyć na GFy. Chcę tylko poinformować, że projekty żyją mimo, że nie rosną jak na drożdżach.


RE: Hope [Horror/Przygodówka] - helio108 - 19-12-13 16:40

Wydaje mi się że dużo ale to naprawdę dużo poświęcasz czasu tej grze.