Niedziałające zdarzenie podpięte pod czar
Aktualny czas: 20-06-25, 23:02 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Wątek zamknięty 
[VX] Niedziałające zdarzenie podpięte pod czar
Mateusz SSJ8 Offline
*


Liczba postów: 511
Dołączył: 10-05-13

Pomógł: 40



Post: #14
RE: Niedziałające zdarzenie podpięte pod czar

To można też zrobić inaczej. Na przykład w sposób z RPG Makera VX Ace. Tyle, że jeszcze lepiej.

1. Znajdź klasę, która ma zawierać wszystkie stałe które będą potrzebne, a więc:
+Stałą z atakami, które są czarami (atak, którego numer w Bazie Danych nie znajdzie się tutaj, nie jest czarem). Wystarczy klasa "Array"
+Stałą z atakami, które postać, jeśli normalnie ich nie zna, może się nauczyć na czas, kiedy będzie nosić ten element pancerza. Musi być klasa "Hash", gdzie kluczem jest numer pancerza w Bazie Danych, a przypisaną do tego klucza wartością jest obiekt klasy "Array" zawierający numery wszystkich zdefiniowanych w Bazie Danych ataków, które postać ma znać tylko, kiedy nosi ten element.
+Stała z informacjami o TP dostępnych podczas noszenia tego pancerza. Musi być klasa "Hash", gdzie kluczem jest jak przy atakach, a wartość będąca obiektem klasy "Array" zawiera wszystkie symbole udostępnione przez ten pancerz.
+Stała z informacjami o konsumpcji TP przez ten atak. Musi być klasa "Hash", gdzie kluczem jest numer ataku w Bazie Danych, a wartością musi być obiekt klasy "Hash" mający symbol TP jako klucz i liczbę całkowitą jakowartość.
+Stała z limitem możliwości "kiszenia" TP. Musi być klasa "Hash", gdzie kluczem jest symbol TP, a wartością dowolna liczba całkowita.
2. W klasie odpowiedzialnej za bohatera dodaj do "initialize" na końcu funkcji "@tp = {}"
3. W klasie z punktu 2 dodaj metodę zmiany TP po kluczu.
4. Upewnij się, że jeśli limit TP dla poszczególnego symbolu wynosi 0, to TP pod tym symbolem będzie rosnąć bez końca (dobre, jeśli bohater ma zbierać pewne TP bez jakichkolwiek ograniczeń).
5. Upewnij się, że po każdym razie, kiedy zaklęcie zostanie użyte, TP wzrośnie.

Przykład:
W grze przypominającej "Megamana" masz powiedzmy następująco w Ruby:
TP_LIMIT = { :party_cannon => 40, :sonic_rainboom => 20, :apple_bucker => 25, :gem_seeker => 30, :stare => 6, :magic => 30 }
TP_COST = { 2=> { :party_cannon => 1 }, 3 => { :sonic_rainboom => 1 }, 4=> { :apple_bucker => 1}, 5 => { :gem_seeker => 1}, 6 => { :stare => 1}, 7 => { :magic => 5} }
Ataki są następujące:
1 - Normalny
2 - Armata imprezowa
Wystrzeliwuje balon. Zwolnij strzał, aby nadmuchać. Żaden Pony Joe się przed tym nie obroni.
3 - Ponaddźwiękowe Bum
Wpada na przeciwnika i rani go. Podczas ataku sam nie jesteś podatny na ataki przeciwnika.
4 - Jabłko
Upuszczasz jabłko, które rani przeciwnika, jak w niego uderzy. Możesz je w niego kopnąć. Pomocne w starciu z Mettoolem.
5 - Diamenty
Otaczasz się tarczą z diamentów, którą możesz zaatakować do sześciu przeciwników.
6 - Spojrzenie
Przeciwnik nie ma już zamiaru z tobą walczyć.
7 - Magiczna Fala
3 magiczne pociski lecące cały czas razem.
Jak tu widzisz, ataku "Spojrzenie" możesz użyć tylko 6 razy (6 punktów, tracisz 1), podczas gdy atak "Magiczna Fala" może być przez ciebie użyty 6 razy (30 punktów, tracisz 5), ponieważ oryginalny użytkownik tego ataku używa tej taktyki (:magic) również do teleportowania się i strzelania normalnymi pociskami.

Nienawidzony i nienawidzący. Przez nienawiść tego drugiego obaj będą martwi.
06-11-14 13:08
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Wątek zamknięty 


Wiadomości w tym wątku
RE: Niedziałające zdarzenie podpięte pod czar - Mateusz SSJ8 - 06-11-14 13:08

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.