Wybór wersji RPG Makera
Aktualny czas: 20-06-25, 23:41 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Wątek zamknięty 
[Dowolny] Wybór wersji RPG Makera
Deuce Offline
*


Liczba postów: 312
Dołączył: 11-05-13

Pomógł: 34



Post: #21
RE: Wybór wersji RPG Makera

X-Tech ja podejmę twoje wyzwanie odnośnie ukończenia gry w XP, własne skrypty, grafika i dźwięki nic z internetu, jeżeli podołam to przyznasz że XP nie jest wcale gorszy od 2k?

Przy wyborze zastanów się jaką grę robisz i porównaj to z możliwościami programów.

[Obrazek: 240x4ye.jpg]
27-09-14 15:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Kosmik123 Offline
*


Liczba postów: 36
Dołączył: 15-07-14

Pomógł: 2



Post: #22
RE: Wybór wersji RPG Makera

Jeśli nigdy wcześniej nie robiłeś nic w RM-ie to niezależnie jaka to będzie wersja, to gra wyjdzie dość cienko. Pierwsze projekty wszystkich zawsze są nienajlepsze.
Setharin napisał(a):Mi bardziej zależy na grafikach/animacjach, czy takich możliwościach tworzenia wielu, ale to bardzo wielu map, przedmiotów, potworów oraz np. magicznych mocy (skillów)
Nie planuj nie wiadomo jakiego dzieła wszechczasów z 100 map i 500 gatunków potworów na pierwszy projekt. Może się okazać bardzo mierne i jeszcze chaotyczne. Zacznij od jakiejś prostej fabuły z 2 bossami i kilkoma lokacjami.
Setharin napisał(a):Ogarnia ktoś tak jak wy to nazywacie skrypty?
Ze skryptami w ogóle nie kombinuj w pierwszej grze! Ewentualnie, żeby zmienić tekst "Nowa gra" na "Start gry".

Jeżeli masz zamiar wczytywać własne grafiki, to lepiej weź jakiś starszy RM, bo ich styl jest łatwo naśladować w paincie. Bez jakiejś wprawy w rysowaniu obrazków w tych nowszych RM-ach, twoje rysunki mogą się gryźć z resztą otoczenia.
27-09-14 16:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
takikaki012 Offline
*


Liczba postów: 207
Dołączył: 16-06-14

Pomógł: 12



Post: #23
RE: Wybór wersji RPG Makera

X-Tech napisał(a):@Kacpi:
JAK UKOŃCZYSZ własną grę, której nie zrobisz z gotowców w Ruby to ci uwierzę.

Nie mam co kończyć narazie nie robię żadnej gry

Dawniej KacpiPL ;)
===========================
[Obrazek: IWRYpyK.jpg]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-09-14 17:04 przez takikaki012.)
27-09-14 17:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Adrapnikram Offline
*


Liczba postów: 571
Dołączył: 04-10-13

Pomógł: 45



Post: #24
RE: Wybór wersji RPG Makera

UWAGA UWAGA OGŁASZA SIĘ CO NASTĘPUJE
DO AUTORA TEMATU
Postaram się być obiektywny ponieważ tworzę naraz prawie we wszystkich makerach.
RPG Maker 95 - W tym tworzyłem. Ciężki w obsłudze i raczej ciekawostka i klasyk RM.
RPG Maker 2k - Ten Maker ma najlepszą wydajność (najmniej się tnie), łatwo uzyskać dobry klimat

RPG Maker 2k3 - Lepsza wersja 2k, choć ma mniejszą wydajność. Najwięcej materiałów ze wszystkich Makerów, łatwo dodać własne grafiki. Najlepszy system zdarzeń (eventów).

RPG Maker XP - Najlepsza grafika (pod względem liczby kolorów), najmniejsza wydajność. Jednak nie daj się wrobić że ciągle się tnie. Mapy 40x40 nie powinny się ciąć na żadnym kompie. Mam wrażenie, że ten maker powstał aby tworzyć gry cRPG. Posiada również RGSS co daje nam możliwość 'włamania' się do programu.

RPG Maker VX - Nie wiem czy jest co się rozpisywać, ma dużo błędów szczególnie polska wersja . Chciałbym nadmienić, że jeśli gry spod XP to 99% rapów Angiusa to z pod VX jest pozostałe 901%

RPG Maker VXAce - Chyba najlepszy Maker. Ma wystarczającą wydajność (mniejszą niż w 2k3). Grafika też jest na dość wysokim poziomie (nie mówię o RTP). Zdarzenia są na nieco wyższym poziomie od XP, ale nie tak żeby to jakoś wybijało VXAce nad XP. Połączenie niestandardowych grafik, RGSS (skryptów) i zdarzeń w tym RM to najlepsze rozwiązanie. Nie wiem dlaczego ten maker ma tak małą popularność w Polsce (w porównaniu do innych krajów).
Polecam zastanowić się tylko nad tymi trzema

2k3 - wydajność i zdarzenia
XP - Grafika i skrypty
VXAce - Hybryda powyższych
11-10-14 23:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
X-Tech Offline


Liczba postów: 876
Dołączył: 03-05-13

Pomógł: 23



Post: #25
RE: Wybór wersji RPG Makera

Dobrze, żeś to sobie rozpisał, ale 2k3 i 2k pod względem szybkości działania to to samo.
VX ACE natomiast faktycznie mix i 2k3 i XP (prawie) dodam, że bez problemu można wyświetlać elementy z XP w VX ACE co jest akurat git. Lubię w sumie VX ACE to dobry maker, ale ma edytor map, który jest inny od wszystkich rmów.

Z XP mam mało doświadczenia. Po premierze jedynie trochę z nim popróbowałem działać i na tym się skończyło. XP faktycznie może być niezły. Z pewnością wyszły jakieś ulepszenia do niego od premiery.

(27-09-14 15:48)Deuce napisał(a):  X-Tech ja podejmę twoje wyzwanie odnośnie ukończenia gry w XP, własne skrypty, grafika i dźwięki nic z internetu, jeżeli podołam to przyznasz że XP nie jest wcale gorszy od 2k?

Przy wyborze zastanów się jaką grę robisz i porównaj to z możliwościami programów.

Jeśli zrobisz sam gierkę, która jest spoko to przyznam. Zrób jakąkolwiek gierkę. Łap skilla. Pierwsza gra nie musi być najlepsza. Grafy możesz se używać znalezione w necie tak jak muzykę, bo przecież w grafikę i muzykę się nie pogra, ale już np: w takie mechaniki już tak i bez dźwięku i nie raz bez grafiki. Zresztą róbcie sobie jak chcecie te gry ja tylko piszę, żeby tworzyć własną mechanikę i elementy, aby kreatywność rozwijać proste, bo tak naprawdę czy gra się w coś nowego kiedy odpala się grę, w której rozgrywka to ten sam abs, którego używała inna osoba ? Chyba nie bardzo, ale w sumie warto kombinować. Nigdy nic nie wiadomo.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-14 00:11 przez X-Tech.)
11-10-14 23:56
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Adrapnikram Offline
*


Liczba postów: 571
Dołączył: 04-10-13

Pomógł: 45



Post: #26
RE: Wybór wersji RPG Makera

Hm... A zawsze na tsukuru spotykałem się z komentarzami typu:
I tak wydajności 2k nic nie pobije, najwyraźniej nie ma różnicy lub jest niezauważalna

To ja też się przyłączam do wyzwania Deuce, ale na chwilę mogę tylko zrobić demko ze zdarzeniami, po ukończeniu Podziemi raczej się tym zajmę.
Edit: Of Kors jeszcze muszę pixel art ogarnąć, no i największe wyzwanie muzyka.
Edit2: Ej a może zrobimy ją razem Deuce? <--- Żarcik
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-14 00:05 przez Adrapnikram.)
12-10-14 00:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
ReetzO Offline
*


Liczba postów: 101
Dołączył: 03-05-14

Pomógł: 1



Post: #27
RE: Wybór wersji RPG Makera

Moim pierwszym RMem był XP i wspominam go dosyć dobrze, chociaż pamiętam, że na dłuższą metę tworzenie w nim zajmowało zbyt dużo czasu. Ma to też swoje plusy, bo gry spod XP mają swoją duszę i pod tym względem jak dla mnie nie różnią się od 2k3, gdyż i tam gry wyglądają po prostu świetnie.
Jeśli chodzi o wydajność wiem, że VX leży na ziemii i nie może wstać, aczkolwiek dopisali mu Ace i jakoś tak wyszło, że w ogóle się nie tnie :)

Najmniej korzystałem z 95, bo odpaliłem raz i zrezygnowałem, bo nie było przejrzyście a ja już byłem wygodny po korzystaniu z XP. 2k nigdy nie odpaliłem, ale zgaduję, że jest podobne do 2k3. Tego RM'a natomiast odpaliłem kilka razy, nawet 10% jakiejś tam gry zrobiłem, ale zauważyłem, że nie umiem z tym pracować więc sobie odpuściłem.

Według mnie VXAce>XP>2k3>2k(bo podobne do 2k3)>VX>95, chociaż patrząc na to co pisaliście to prawdopodobnie 2k3 jest zbyt nisko w mojej ocenie.
12-10-14 00:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
~Nakhitto Offline
*


Liczba postów: 39
Dołączył: 04-06-13

Pomógł: 0



Post: #28
RE: Wybór wersji RPG Makera

Nie cierpię VX'ów za swą "cukierkowatość" mimo zmieniania postaci na większe nadal mam ochotę wyłączyć to jak najszybciej choć Ace bardzo cenię. Robiłem parę projektów w 2k3, VX, Ace i w XP. XP stoi na pierwszym miejscu pod względem grafiki i mimo błędów na W7 i tego klatkowania przy większych mapach nadal jest moim jedną z 2 wersji, które uwielbiam.2k3 jest tą drugą ponieważ mam do niej taki sentyment i nigdy bym nie powiedział, że robienie gier w tej wersji to katorga. Zależy też jaką wolisz grafikę, jaką masz specyfikacje komputera teraz to twoja decyzja ale ja z tego co korzystałem to polecam ci 2k3,XP i VXAce. I już szczerze ci mówię, że to co tu napisałem może nie do końca zgadzać się z prawdą ale to tylko moja subiektywna opinia.

XP/2k3 > VX Ace > VX > i reszta wersji
12-10-14 00:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
BeVoo Offline
*


Liczba postów: 29
Dołączył: 07-07-13

Pomógł: 0



Post: #29
RE: Wybór wersji RPG Makera

Nakhitto, popełniasz błąd (jak prawdopodobnie bardzo duża część użytkowników) oceniając program po dołączonym RTP - głównie grafice. Wybierając wersję RPG Makera należy zwrócić uwagę na możliwości programu 8-)

Klik! > [Obrazek: fAjISnc.png]
12-10-14 14:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
X-Tech Offline


Liczba postów: 876
Dołączył: 03-05-13

Pomógł: 23



Post: #30
RE: Wybór wersji RPG Makera

@BeVoo: Moim zdaniem ty popełniasz błąd.
Jeśli masz udzielać rad innym jak mają oceniać rmy zacznij od porównania programów i napisania, który wg. ciebie jest najlepszy i dlaczego.

Druga rzecz to skoro piszesz bez ocenienia rmów skąd mamy wiedzieć, że tak naprawdę myślisz ? Przecież rmów nie porównałeś.

Po trzecie w rm nie chodzi o tyle o możliwości co prostotę i wygodę obsługi bo jeśli chodzi o możliwości to zależą one tak naprawdę od osoby, która korzysta z danego programu. Co np: z tego że ktoś potrafi zrobić jakiś ZRĘCZNOŚCIOWY system walki na rgss siedząc nad tym miesiącami skoro ktoś inny potrafi za pomocą zdarzeń zrobić taki system w parę dni/godzin na zdarzeniach...

Jeśli jemu nie odpowiada program przez dołączone RTP może oznaczać, że miał zamiar korzystać z takiego stylu grafiki, KTÓRY jakby nie było jest częścią programu. Mimo wszystko można i radzę robić gierki na pustym projekcie, a grafy dokładać samemu. Łatwo się domyślić, że styl RTP określa większość wyglądu dostepnych grafik do danego programu. W zasadzie to przecież jeśli się uprzeć można sobie importować grafiki między wersjami rma.


Tak naprawdę jednak jeśli chodzi o grafiki to do 2k i 2k3 jest najwięcej styli, bo w okresach kiedy wyszły te programy masy ludzi ripowało grafiki z gier konsolowych, ale i tak do XP i VX jest tona grafik choć w mniej zróżnicowanych stylach też jest tego sporo.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-14 15:34 przez X-Tech.)
12-10-14 15:29
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Wątek zamknięty 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.