Twine - program do paragrafówek
Aktualny czas: 26-09-21, 12:31 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Odpowiedz 
Twine - program do paragrafówek
Rave Offline
*


Liczba postów: 327
Dołączył: 02-05-13

Pomógł: 3



Post: #1
Twine - program do paragrafówek

Są programy do tworzenia gier RPG.

Są programy do tworzenia Visual Novel.

Jest też pewien program do tworzenia paragrafówek, zwany Twine. Ponieważ temat paragrafówek jest dość obszerny, odsyłam do odpowiednich zasobów od Wujka Google.

O samym programie:

Obsługa programu jest mega intuicyjna, formatowanie paragrafów wymaga "nieco" kodu, jednak jest dość łatwe - powiem tak - jeśli kiedykolwiek edytowałeś stronę na Wikipedii, kod wyda się znajomy. Można też używać kodu HTML jako że skończone gry są eksportowane do strony HTML. Sam wygląd można zmieniać używając używając CSS (paragrafy otagowane 'stylesheet', wielkość liter ma znaczenie) a działanie używając JavaScript (tag 'script').

Program można ściągnąć z poniższej strony. Są tam również videotutoriale, niestety w języku angielskim.
http://gimcrackd.com/etc/src/

//edit: Lista prawie wszystkich gier zrobionych w Twine, większość po angielsku, kilka po rusku i niemiecku, nie znalazłem po polsku sad: http://twinehub.weebly.com/

Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
[Obrazek: UXIyBZb.gif][Obrazek: UXIyBZb.gif]

Spoiler: (Otwórz)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-07-13 18:00 przez Rave.)
27-07-13 17:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
PaKiTos Niedostępny


Liczba postów: 48
Dołączył: 28-04-13

Pomógł: 0



Post: #2
RE: Twine - program do paragrafówek

Bardzo ciekawe, gry tekstowe mogą być naprawdę świetne.
28-07-13 20:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Rave Offline
*


Liczba postów: 327
Dołączył: 02-05-13

Pomógł: 3



Post: #3
RE: Twine - program do paragrafówek

Nom. A ponieważ twine eksportuje do zwykłego pliku HTML, wystarczy bylejaki hosting aby opublikować. Nawet zwykły Dropbox (ale tu są niestety problemy z kodowaniem ogonków i innych znaków Unicode - problem na szczęście z winy Dropboxa, nie Twine).

Plus można nieźle zmienić wygląd gry przy użyciu CSS i wstawiać takie rzeczy jak obrazki, obiekty flash i inne rzeczy, jako że można używać czystego html w grach.

Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
[Obrazek: UXIyBZb.gif][Obrazek: UXIyBZb.gif]

Spoiler: (Otwórz)
29-07-13 00:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
PaKiTos Niedostępny


Liczba postów: 48
Dołączył: 28-04-13

Pomógł: 0



Post: #4
RE: Twine - program do paragrafówek

Trochę porobiłem w tym i muszę przyznać, że jest to bardzo proste w użyciu. Gdy się ogarnie te if'y i zmienne to można zrobić coś naprawdę ciekawego. Jak dla mnie warto przynajmniej wypróbować.
29-07-13 11:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Rave Offline
*


Liczba postów: 327
Dołączył: 02-05-13

Pomógł: 3



Post: #5
RE: Twine - program do paragrafówek

Nawet bez makr (no może po za <<back>>, to jest w większości potrzebne) można zrobić coś ciekawego. W paragrafówkach najważniejsza jest fabuła, ciekawa historia - nawet jeszcze ważniejsza niż w makerówkach, bo tu nie masz do czynienia ze sprite'ami.

Powodzenia w tworzeniu!

Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
[Obrazek: UXIyBZb.gif][Obrazek: UXIyBZb.gif]

Spoiler: (Otwórz)
29-07-13 18:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
WestGames Offline


Liczba postów: 49
Dołączył: 17-04-14

Pomógł: 0



Post: #6
RE: Twine - program do paragrafówek

Bardzo fajny program aż...
░░░░░░░░▌▒█░░░░░░░░░░░▄▀▒▌
░░░░░░░░▌▒▒█░░░░░░░░▄▀▒▒▒▐
░░░░░░░▐▄▀▒▒▀▀▀▀▄▄▄▀▒▒▒▒▒▐
░░░░░▄▄▀▒░▒▒▒▒▒▒▒▒▒█▒▒▄█▒▐
░░░▄▀▒▒▒░░░▒▒▒░░░▒▒▒▀██▀▒▌
░░▐▒▒▒▄▄▒▒▒▒░░░▒▒▒▒▒▒▒▀▄▒▒▌
░░▌░░▌█▀▒▒▒▒▒▄▀█▄▒▒▒▒▒▒▒█▒▐
░▐░░░▒▒▒▒▒▒▒▒▌██▀▒▒░░░▒▒▒▀▄▌
░▌░▒▄██▄▒▒▒▒▒▒▒▒▒░░░░░░▒▒▒▒▌
▀▒▀▐▄█▄█▌▄░▀▒▒░░░░░░░░░░▒▒▒▐
▐▒▒▐▀▐▀▒░▄▄▒▄▒▒▒▒▒▒░▒░▒░▒▒▒▒▌
▐▒▒▒▀▀▄▄▒▒▒▄▒▒▒▒▒▒▒▒░▒░▒░▒▒▐
░▌▒▒▒▒▒▒▀▀▀▒▒▒▒▒▒░▒░▒░▒░▒▒▒▌
░▐▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░▒░▒░▒▒▄▒▒▐
░░▀▄▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░▒░▒░▒▄▒▒▒▒▌
░░░░▀▄▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▄▄▄▀▒▒▒▒▄
PIESEŁ XD
15-05-14 21:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Adeptus Gedeon Offline
*


Liczba postów: 2
Dołączył: 28-01-17

Pomógł: 0



Post: #7
RE: Twine - program do paragrafówek

Dzień dobry!
Przepraszam za odkop itd., ale tak się składa, że jestem żywo zainteresowany tematem TWINE, gdyż tworzę grę właśnie w tym programie.

Tworzę grę tekstową (nie, nie planuję tworzyć, nie zastanawiam się nad tworzeniem, nie marzę o tworzeniu, nie szukam ludzi, którzy stworzą ją za mnie, tylko tworzę). Udało mi się na razie ulepać jakieś znośne demo. Właściwie, ciężko nazwać to demem, bo nie jest to fragment wykrojony z gotowej całości, tylko jedyny gotowy na obecną chwilę fragment Wink Więc... Beta? Teaser? Nie wiem.
Dlaczego wklejam demo? Ano dlatego, że gra ma być w zamyśle bardzo rozbudowana, więc skończę ją pewnie za dwa lata. Toczy się w tym samym świecie, co moje dwie poprzednie paragrafówki "Wielka Wojna Sukcesyjna" i "Sprawy rodzinne".

Gracz otrzymuje do dyspozycji miasto z wieloma lokacjami, pomiędzy którymi może się poruszać w wybranej przez siebie kolejności i wykonywać wybrane przez siebie zadania. Gracz wciela się w imigranta (do wyboru cztery postacie) przybywającego do Ligi Wolnych Miast. Bohater weźmie udział w rozgrywkach pomiędzy kilkoma frakcjami, a wątek główny będzie wprowadzany stopniowo.
W chwili obecnej dostępne jest tylko kilka lokacji - gwoli informacji, są to te, które oznaczyłem plusem na "Mapie miasta". Ponadto w demie jest włączona opcja pozwalająca graczowi w dowolnej chwili cofnąć się do poprzedniej sceny - możliwe, że wyłączę ją w wersji finalnej (osoby, które zagrają, proszę o wyrażenie zdania w tej kwestii).
Demo zostało sporządzone przy użyciu programu TWINE, w formacie html. Złą stroną tego jest fakt, że nie da się go wydrukować, co może zasmucić paragrafówkowych tradycjonalistów. Ale jest też zdecydowana zaleta - użycie kodowania pozwoliło mi na wprowadzenie wielkiej ilości zmiennych, dzięki czemu wcześniejsze wybory będą miały bardzo duże znaczenie na późniejszym etapie (tzw. "choices & consequences"). Oczywiście, w tradycyjnych paragrafówkach też da się to przeprowadzić, dzięki "informacjom", ale tutaj zmiennych jest naprawdę dużo i praktycznie co chwila gracz musiałby wykonywać polecenia typu "Jeśli Twoja charyzma wynosi 0, przejdź do paragrafu 1, jeśli wynosi 1, przejdź do paragrafu 2, jeśli wynosi 2....", już nie mówiąc o tym, że w wielu paragrafach wplecione są zdania zależne od płci i profesji wybranej na początku postaci.


Oczywiście, przed opublikowaniem dokonałem testów, ale pomimo moich starań, w tej wersji mogą się pojawić błędy. Po prostu, jest na tyle dużo opcji, że w czasie testów mogłem niektóre pominąć i nie zauważyć bugów z nimi związanych. Bardzo proszę o ich wskazywanie w komentarzach, żebym mógł je poprawić.
W wersji finalnej planuję:
- stworzyć wszystkie lokacje, które obecnie są wpisane na "Mapie miasta" i jeszcze więcej (planuję, żeby gracz mógł odwiedzić co najmniej jedną inną wyspę),
- bardziej rozbudować opcje dostępne w czasie walki - będzie możliwość zdobycia broni dystansowej oraz nauczenia się nowych umiejętności bojowych oraz kooperacji z innymi postaciami,
- stworzyć namiastkę drużyny - już w wersji demo gracz może napotkać kilka postaci, z którymi interakcje są nieco "głębsze" - w wersji finalnej na pewnym etapie bohater będzie mógł pozyskać je do swojej "drużyny" i postaci te będą mu towarzyszyć i pomagać,
- co najmniej jeden bardziej rozbudowany "loch" - cmentarne podziemia zaprezentowane w demie, u labiryntowych weteranów mogą co najwyżej wzbudzić uśmiech pełen politowania.

Ponadto, chciałbym choć po części zilustrować grę, choć może być to trudne, bo jeśli posiadam jakikolwiek talent, to z pewnością nie plastyczny.

A zatem podaję link do dema i proszę o komentarze.
http://www.mediafire.com/file/pf9evtlowd...+0.29.html

Załączam braterskie pozdrowienia dla mistrzów rpgmakera od ich upośledzonego informatycznie krewniaka tworzącego tekstówki ;)
28-01-17 20:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 976
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 134



Post: #8
RE: Twine - program do paragrafówek

(28-01-17 20:33)Adeptus Gedeon napisał(a):  Dzień dobry!
Przepraszam za odkop itd., ale tak się składa, że jestem żywo zainteresowany tematem TWINE, gdyż tworzę grę właśnie w tym programie.

Tworzę grę tekstową (nie, nie planuję tworzyć, nie zastanawiam się nad tworzeniem, nie marzę o tworzeniu, nie szukam ludzi, którzy stworzą ją za mnie, tylko tworzę). Udało mi się na razie ulepać jakieś znośne demo. Właściwie, ciężko nazwać to demem, bo nie jest to fragment wykrojony z gotowej całości, tylko jedyny gotowy na obecną chwilę fragment Wink Więc... Beta? Teaser? Nie wiem.
Dlaczego wklejam demo? Ano dlatego, że gra ma być w zamyśle bardzo rozbudowana, więc skończę ją pewnie za dwa lata. Toczy się w tym samym świecie, co moje dwie poprzednie paragrafówki "Wielka Wojna Sukcesyjna" i "Sprawy rodzinne".

Gracz otrzymuje do dyspozycji miasto z wieloma lokacjami, pomiędzy którymi może się poruszać w wybranej przez siebie kolejności i wykonywać wybrane przez siebie zadania. Gracz wciela się w imigranta (do wyboru cztery postacie) przybywającego do Ligi Wolnych Miast. Bohater weźmie udział w rozgrywkach pomiędzy kilkoma frakcjami, a wątek główny będzie wprowadzany stopniowo.
W chwili obecnej dostępne jest tylko kilka lokacji - gwoli informacji, są to te, które oznaczyłem plusem na "Mapie miasta". Ponadto w demie jest włączona opcja pozwalająca graczowi w dowolnej chwili cofnąć się do poprzedniej sceny - możliwe, że wyłączę ją w wersji finalnej (osoby, które zagrają, proszę o wyrażenie zdania w tej kwestii).
Demo zostało sporządzone przy użyciu programu TWINE, w formacie html. Złą stroną tego jest fakt, że nie da się go wydrukować, co może zasmucić paragrafówkowych tradycjonalistów. Ale jest też zdecydowana zaleta - użycie kodowania pozwoliło mi na wprowadzenie wielkiej ilości zmiennych, dzięki czemu wcześniejsze wybory będą miały bardzo duże znaczenie na późniejszym etapie (tzw. "choices & consequences"). Oczywiście, w tradycyjnych paragrafówkach też da się to przeprowadzić, dzięki "informacjom", ale tutaj zmiennych jest naprawdę dużo i praktycznie co chwila gracz musiałby wykonywać polecenia typu "Jeśli Twoja charyzma wynosi 0, przejdź do paragrafu 1, jeśli wynosi 1, przejdź do paragrafu 2, jeśli wynosi 2....", już nie mówiąc o tym, że w wielu paragrafach wplecione są zdania zależne od płci i profesji wybranej na początku postaci.


Oczywiście, przed opublikowaniem dokonałem testów, ale pomimo moich starań, w tej wersji mogą się pojawić błędy. Po prostu, jest na tyle dużo opcji, że w czasie testów mogłem niektóre pominąć i nie zauważyć bugów z nimi związanych. Bardzo proszę o ich wskazywanie w komentarzach, żebym mógł je poprawić.
W wersji finalnej planuję:
- stworzyć wszystkie lokacje, które obecnie są wpisane na "Mapie miasta" i jeszcze więcej (planuję, żeby gracz mógł odwiedzić co najmniej jedną inną wyspę),
- bardziej rozbudować opcje dostępne w czasie walki - będzie możliwość zdobycia broni dystansowej oraz nauczenia się nowych umiejętności bojowych oraz kooperacji z innymi postaciami,
- stworzyć namiastkę drużyny - już w wersji demo gracz może napotkać kilka postaci, z którymi interakcje są nieco "głębsze" - w wersji finalnej na pewnym etapie bohater będzie mógł pozyskać je do swojej "drużyny" i postaci te będą mu towarzyszyć i pomagać,
- co najmniej jeden bardziej rozbudowany "loch" - cmentarne podziemia zaprezentowane w demie, u labiryntowych weteranów mogą co najwyżej wzbudzić uśmiech pełen politowania.

Ponadto, chciałbym choć po części zilustrować grę, choć może być to trudne, bo jeśli posiadam jakikolwiek talent, to z pewnością nie plastyczny.

A zatem podaję link do dema i proszę o komentarze.
http://www.mediafire.com/file/pf9evtlowd...+0.29.html

Załączam braterskie pozdrowienia dla mistrzów rpgmakera od ich upośledzonego informatycznie krewniaka tworzącego tekstówki ;)

Dosyć ambitny projekt :co: większość osób chyba nie ma cierpliwości pracować nad czymś przez dwa lata. :klaszcze:
Może to dziwnie tak o tym wspominać, ale jakiegokolwiek rodzaju screeny zachęciłyby ludzi nieco bardziej. :ehe:

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-17 22:27 przez Yoroiookami.)
28-01-17 22:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Adeptus Gedeon Offline
*


Liczba postów: 2
Dołączył: 28-01-17

Pomógł: 0



Post: #9
RE: Twine - program do paragrafówek

Cytat:Dosyć ambitny projekt :co: większość osób chyba nie ma cierpliwości pracować nad czymś przez dwa lata. :klaszcze:
To nie kwestia ambicji ani cierpliwości tylko brak czasu. Przez jego większość jestem albo zajęty, albo na tyle zmęczony, że nie mam ochoty zajmować się bardziej skomplikowany projektami (akurat teraz mam nieco luźniejszy okres) więc gdybym nie rozkładał "twórczości" na lata, to niczego bym nie skończył. I tak mam parę rzeczy rozgrzebanych gdzieś tak od ośmiu lat...


Cytat:Może to dziwnie tak o tym wspominać, ale jakiegokolwiek rodzaju screeny zachęciłyby ludzi nieco bardziej. :ehe:
Szczerze wątpię. TWINE to edytor gier tekstowych i "Grób pobielany" jest (będzie) grą tekstową (oczywiście, w TWINE można dodawać ilustracje i jak wspomniałem w treści chciałbym zilustrować tę grę, ale to jest pieśń przyszłości), więc chyba nie ma sensu wklejać screenów zawierających sam tekst ;)

Tym niemniej dzięki za odzew! Skoro złapaliśmy już kontakt - chętnie bym się zapoznał z twórczością forumowiczów. Możecie mi polecić, jaką z "tutejszych" gier warto byłoby wrzucić na ruszt na początek?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-17 00:44 przez Adeptus Gedeon.)
29-01-17 00:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 976
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 134



Post: #10
RE: Twine - program do paragrafówek

(29-01-17 00:42)Adeptus Gedeon napisał(a):  Szczerze wątpię. TWINE to edytor gier tekstowych i "Grób pobielany" jest (będzie) grą tekstową (oczywiście, w TWINE można dodawać ilustracje i jak wspomniałem w treści chciałbym zilustrować tę grę, ale to jest pieśń przyszłości), więc chyba nie ma sensu wklejać screenów zawierających sam tekst ;)

Tym niemniej dzięki za odzew! Skoro złapaliśmy już kontakt - chętnie bym się zapoznał z twórczością forumowiczów. Możecie mi polecić, jaką z "tutejszych" gier warto byłoby wrzucić na ruszt na początek?
Screeny zawsze warto wrzucić, żeby choćby ocenić poziom tekstu. :aww: Mamy na forum grę tekstową zrobioną przez Venesarda, która moim zdaniem jest bardzo dobrze zrobiona. Tutaj mało kto się niestety o niej rozpisywał. Ale skoro lubisz gry tekstowe, to chyba nie ma lepszego 'przejścia'. :ehe:
Do tego Kruczek zrobiony przez INRE. Jeżeli lubisz łaskotać urocze dziewczyny to Sekta Tag Teamu. Jeżeli lubisz kierować losami wrednej dziewuchy w świecie pełnym walecznych lesbijek, polecam Shikimę Tag Teamu, a jeżeli szukasz wyzwania i czegoś bardziej skupionego na walce i trudnych walkach, to zdecydowanie Pustkowia Chaosu. (Też Tag Teamu)
Tylko że musiałbym tak wymieniać tutaj tytuły pół dnia, bo jest naprawdę trochę tych fajnych gier. Także nie śpiesz się i może po prostu przejrzyj sobie dział. smiles
http://forum.ultimateam.pl/Forum-Pe%C5%82ne-wersje-gier

No i witamy na przysypiającej Ultimie.

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
29-01-17 02:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a): Adeptus Gedeon
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.