Cementery
Aktualny czas: 20-06-25, 21:02 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Odpowiedz 
[VX] Cementery
DeEm69 Offline
*


Liczba postów: 21
Dołączył: 07-07-13

Pomógł: 0



Post: #1
Cementery

Witajcie.
Chciałbym dziś zapowiedzieć moją pierwszą poważną produkcję, która niedługo wejdzie. Mianowicie jest to gra typu thriller z elementami logiki.
Na razie mam ukończoną pierwszą misję, którą można przejść w demie.

Teraz do rzeczy.

Fabuła:
Kevin-Piętnastoletni chłopak, wychowanek domu dziecka, stracił rodzinę w tajemniczych okolicznościach. Nie pamięta tego gdyż miał zaledwie 13 miesięcy.
Jednak pewnego razu podsłuchując pod drzwiami pokoju kadr dowiaduje się że ma ciotkę.
Chłopak czując się oszukany postanawia uciec z placówki i odnaleźć rodzinę.
Nie wie jednak że wychowawczynie nie bez powodu chowały przed nim fakt że jednak nie jest bez rodziny.

Bohaterowie:
Kevin-Piętnastolatek. Porywczy i zdecydowany. Główny bohater naszej opowieści.
Hubert-Postać epizodyczna. Pojawia się tylko na początku. Jest przyjacielem Kevina
Ciotka Bella-Tajemnicza ciocia Kevina.

DEMO:
http://przeklej.org/file/IphVlA/Cementery.exe

SKAN:
http://hostuje.net/del.php?id=3159199dd9...b5f7b414bb

UWAGA:
Demo zawiera tylko pierwszą misję, gdyż pozostałość nie jest jeszcze ukończona.
Czas jego przejścia to ok. 3 minuty, natomiast planowany czas przejścia całej gry to ok 5-6 godzin, gdyż zawierać będzie mnóstwo trzymających w napięciu i pozornie niemożliwych misji.

Screeny:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e96...40e6a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f9e...58b29.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c7e2...b495b.html

Jest to mój pierwszy poważny projekt więc proszę o konstruktywną i przemyślaną krytykę.

mrgreenmrgreen
Nie ma złych pomysłów, są tylko złe wykonania.
mrgreenmrgreen
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-07-13 10:12 przez DeEm69.)
09-07-13 17:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
tracersgta Offline
*


Liczba postów: 237
Dołączył: 09-06-13

Pomógł: 0



Post: #2
RE: Cementery

Fabuła dość dobra, nie zdradza dużo, efekt tajemniczości. Jest OK.

Screeny z RTP, powtarzające się, denerwujące elementy, ściany są za ciemne, na 3 screenie jest strasznie pusto. Musisz poćwiczyć mapping.

Jeżeli chodzi o staranność wykonania też jest kiepsko, brak formatowania tekstu, brak tytułu (tyle co z nazwy tematu), między pauzami a tekstem nie ma przerw :/ Link do dema nie działa.

No i jeszcze:
DeEm69 napisał(a):Postać ostatnio-planowa

Nie istnieje takie pojęcie. Jak już to drugoplanowa lub epizodyczna.

Fabuła: 8/10
Mapping: 3/10
Wykonanie: 3.5/10

Ogólnie: 5/10


Nie ma tragedii, mogłeś się trochę bardziej postarać. Jeżeli masz ambicje to rób i nie przejmuj się krytyką, która bardzo możliwe, że przyjdzie. Skorzystaj z moich uwag, a będzie z Ciebie RM'owiec :)

PS: Od tej wypowiedzi będę oceniał zapowiedzi i gry tak jak tutaj, z podziałem na 3 kategorie+ogólna ocena

I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!
[Obrazek: userbarrf.png]
[Obrazek: LbEbK.gif]
09-07-13 19:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
DeEm69 Offline
*


Liczba postów: 21
Dołączył: 07-07-13

Pomógł: 0



Post: #3
RE: Cementery

Ok. link naprawiony. Nie wiem co się stało bo z hostuje korzystałem wiele razy.
Ok.
Zapomniałem dodać w opisie czegoś bardzo ważnego.
W grze by otworzyć zamki musisz rozwiązać zagadkę.
Podpowiedzi są bardzo tajemnicze, i by coś z nich wyciągnąć musisz myśleć jak ktoś kto stracił rodzinę.
Tworząc pomysł chciałem by gracz utożsamił się z Kevinem, gdyż chciałbym uniknąć stworzenia badziewia.

mrgreenmrgreen
Nie ma złych pomysłów, są tylko złe wykonania.
mrgreenmrgreen
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-07-13 21:14 przez DeEm69.)
09-07-13 21:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Kangero Offline
*


Liczba postów: 48
Dołączył: 01-07-13

Pomógł: 2



Post: #4
Uwagi :)

Ok, pobrałem demo ale mam uwagi:

- masz buga, a dokładniej gdy zaczynasz wpisywać kod do skrzyni można wcisnąć Esc, przez co czynność zostaje przerwana a skrzynia działa tak jak kod zostałby wpisany poprawnie.

-puste mapy. Spróbuj popracować na lepszym umeblowaniem.

- Na początku gry, zamiast dialogu między głównym bohaterem a Hubertem, mogłeś dać scenkę, jak Kevin, przechodzi koło pokoju Kadr i przez przypadek usłyszał rozmowę o jego Cioci, i po tym dopiero scena dialogowa między Kevinem a Hubertem

- muzyka z Archiwum X, nie pasuje w menu :/


To na tyle, jak coś sobie przypomnę to dopiszę.:zeby:

EDIT:

Zrób jaśniejsze drzwi w Holu bo ledwo je zauważyłem XD

Chętnie pomogę w szukaniu bugów w projektach(jeśli będę miał na to czas).

:taniec:
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-07-13 09:33 przez Kangero.)
10-07-13 09:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Bartez Offline
*


Liczba postów: 3
Dołączył: 10-07-13

Pomógł: 0



Post: #5
RE: Cementery

-Na samym początku, gdy wezmę czapkę i bodajże kurtkę ze skrzynki nie mogę wyjść z pomieszczenia, pojawia się wtedy napis: "Muszę, odnaleźć kurtkę i czapkę". Strasznie zmylił mnie ten napis i ja głupi chodziłem po całym pomieszczeniu szukając tych przedmiotów, okazało się, że mam je przy sobie i MUSZĘ je założyć. Ta informacja przy wyjściu jest trochę myląca.

-Udałem się najpierw do pomieszczenia dziewczyn i chciałem zabrać zawartość skrzyni, niestety nie było takiej możliwości. Po udaniu się do pokoju kadr i opróżnieniu znajdującej się tam skrzynki, zostałem wysłany z powrotem do pokoju dziewcząt. Przed chwilą nie potrzebowałem tego telefonu, a teraz nagle potrzebuję?

-Przy menu startowym naprawdę nie pasuje ta muzyczka. W czasie gry BGM spełnia swoje przeznaczenia, jest odpowiedni do panującego tam nastroju.

-Popracuj trochę nad Title, bardziej chodzi mi o napisy, są takie jakieś "paintowe".

-Mapki pomieszczeń, są zbyt puste. Rozjaśnij trochę obraz gry, jest zbyt ciemno.

-Dialogi w wersji demonstracyjnej gry, mimo, że nie są zbyt długie dosyć dobrze się czytało.

Ogólnie jestem na TAK wink, czekam na więcej. Na temat fabuły nie będę się wypowiadał, ale wydaje się dosyć ciekawa i tajemnicza. Jak będziesz następnym razem wrzucał jakąś wersję demonstracyjną, to postaraj się, żeby nie trwała ona 3 minuty.
10-07-13 16:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Pan Cube Offline
*


Liczba postów: 166
Dołączył: 06-06-13

Pomógł: 0



Post: #6
RE: Cementery

Rzeczy które zauważyłem podczas grania:

-Mógłbyś na początku zrobić intro w którym jest pokazane że Kevin podsłuchuje info o swojej cioci.

-Przy każdych skrzynkach jak się wciśnie ESC to i tak skrzynka jest otwierana.

-Muzyka w title nie pasuje do gry. No chyba że to gra horror ^^.

-Otworzyłem skrzynkę na początku. Wtedy chciałem wyjść. Nic takiego się nie stało, i pisało że muszę mieć czapkę i kurtkę. Później się zorientowałem że trzeba je założyć...

-Poucz się trochę mappingu i rozjaśnij trochę otoczenie.

Ogólnie ocena zapowiedzi to: 5-/10.

[Obrazek: 2855344481.png]

Aktualny projekt:
Wymiar Śmierci
Księga I
Fabuła: 12%
Questy: 1%
Mapping: 5%
Gra: 1%
Razem: 4,75%
Księga II
Fabuła: 3%
Questy: 0%
Mapping: 0%
Gra: 0,1%
Razem: 0,775%
10-07-13 17:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Maselko Offline
*


Liczba postów: 34
Dołączył: 07-07-13

Pomógł: 0



Post: #7
RE: Cementery

O widzę że masz tło (to na początku gry) z Syberii 2 Klasyk ^^
10-07-13 18:49
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
DeEm69 Offline
*


Liczba postów: 21
Dołączył: 07-07-13

Pomógł: 0



Post: #8
RE: Cementery

(10-07-13 18:49)Maselko napisał(a):  O widzę że masz tło (to na początku gry) z Syberii 2 Klasyk ^^

Jestem średniawym grafikiem jeśli chodzi o Title.
Wziąłem randomowy obrazek z neta i zrobiłem w paincie napis :)
Zaraz to poprawię.

mrgreenmrgreen
Nie ma złych pomysłów, są tylko złe wykonania.
mrgreenmrgreen
11-07-13 08:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Pan Cube Offline
*


Liczba postów: 166
Dołączył: 06-06-13

Pomógł: 0



Post: #9
RE: Cementery

@DeEm69
Widzę że masz skrypt na skrzynki "słowne".
Powinieneś pamiętać że w zdarzeniu powinno być tak:
1. Strona:
Wywołanie skryptu
Komentarz w którym jest pytanie i odpowiedź.
Dalej jest pusto.
Grafika ogólna skrzynki zamkniętej.
2. Strona:
Tutaj dajesz tekst że dostałeś /X/ i /X/
Dodanie /X/ przedmiotu.
Włączenie przełączniku własnego "B"
Wyłączenie przełączniku własnego "A"
Jeszcze w warunku po lewej na drugiej stronie przełącznik własny "A"
Grafika ogólna skrzynki zamkniętej.
Włączenie tej strony jako auto-start
3. Strona:
Puste całe, oprócz grafiki otwartej skrzynki.
Warunek po lewej: Przełącznik własny "B"

I masz zdarzenie gotowej skrzynki jaka powinna być.

[Obrazek: 2855344481.png]

Aktualny projekt:
Wymiar Śmierci
Księga I
Fabuła: 12%
Questy: 1%
Mapping: 5%
Gra: 1%
Razem: 4,75%
Księga II
Fabuła: 3%
Questy: 0%
Mapping: 0%
Gra: 0,1%
Razem: 0,775%
12-07-13 13:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Sett Offline


Liczba postów: 21
Dołączył: 30-06-13

Pomógł: 0



Post: #10
RE: Cementery

Nie wiem dlaczego nie mogę pobrać...

Ale korzystając z zapowiedzi napiszę Ci to i owo.

Fabuła:
Nie ma tutaj szału ale jest w miarę. Jest dużo takich gier że gracz nie ma rodziców w dziwnych okolicznościach itp. itd. na pierwszy poważny projekt fabuła jest w porządku, ale jeśli ma być to HIT zrób coś co każdy zrobi "wow, naprawdę fajna gra, dawno takiej nie było". Wykorzystaj elementy nawet zwyczajne do zrobienia czegoś fascynującego w grze.

Screen:
Mapki za ciemne, użyj światełek :) Np na mapie drugiej gdzie okna nie są odsłonięte powinno z nich wydobywać się jakieś światło.
3 mapka jest pusta.. ale można ją zapełnić nawet tym że dodasz 2 rzeczy w odpowiedni sposób.

Bohaterowie:
Hubert chodź postać epizodyczna to mało staranie przygotowana (przynajmniej w zapowiedzi)

Podsumowanie:
Fabuła jest całkiem, całkiem. Po przeczytaniu zapowiedzi uważam że masz potencjał do zrobienia dobrej gierki tylko musisz włożyć w to cenny czas :)
12-07-13 18:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.