Słowo wstępu:
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że wszelkie rady dotyczące pierwszej części
Kruka, wziąłem bardzo do siebie. Chciałbym, aby druga część spodobała się bardziej, zarówno pod względem fabularnym, mechanicznym, graficznym i muzycznym. W skrócie, co to oznacza:
-fabuła rozwinięta o wątki poboczne
-jak najmniej oklepanych motywów
-mniej widowiskowy, ale bardziej rozwinięty system walki
-większy świat
-zadania poboczne
-muzyka (głównie klimatyczne midi ze starych gierek)
-inny tileset
-inne charsety
Mimo tego jednak w pewnym stopniu gra będzie bazować na poprzedniczce, a także na tym, co zostało mi jeszcze po demie
Zakonu Rubinowego Smoka.
Informacje ogólne:
Wersja RM: RPG Maker VX
Gatunek: Przygodowa/RPG
Przewidywany czas gry: 4 - 5 h
Termin ukończenia: koniec 2013 lub w 2014 ???
Realia i świat:
Kruk 2 będzie opowiadać o wydarzeniach mających miejsce 10 lat po opisanej w pierwszej części przygodzie, choć nie tylko. W całą opowieść zostaną wplecione wątki, w których nasz główny bohater wspomina to, co miało miejsce dawniej (luka 10 lat miedzy pierwszą a drugą częścią gry oraz co się działo zanim
Enialis dotarł do
Lothwarrd). Przedstawię wam też wspomnienia innych postaci, a nawet wcielimy się w innych bohaterów, spotkamy innych
Kruków i lepiej poznamy historię samej gildii. Tak, więc będziemy mieli do czynienia z kilkoma płaszczyznami, na których wszystko się rozegra.
Gra przeniesie nas na
Quervik - kontynent poddawany ostatnimi laty procesowi kolonizacji przez królestwa ludzi. Rdzenni mieszkańcy wyspy to elfy, krasnoludy i orkowie. Rasy pradawne od dawna wierzyły, że na ich ziemie przybędzie istota zapowiadana przez bogów...
Cytat:"Człowiek... Kiedyś uznawany przez nas za bóstwo, teraz niszczy bestialsko Naszą Matkę, Naszą Ziemię."
Orkowie przenieśli się na północ, do najmroźniejszej części
Quervik. Krasnoludy od razu podporządkowały się ludziom. Było im bardzo na rękę wykorzystywanie do pracy w kopalniach orkowych niewolników... Elfy zaś pozostały w swych lasach i do dziś z wielkim poświęceniem, ale jednak z daremnym uporem starają się walczyć z czymś, co jest nieuniknione.
Fabuła:
Cytat:-„Zgubiła go pewność siebie. Zgubiła chytrość. Zgubiła nienawiść... Nienawiść do otaczającego go świata i do siebie samego.” „Każdy, kto podniesie Hełm Zapomnianego Barbarzyńcy, nigdy z nim się nie rozstanie!” „Każdy, kto podniesie Hełm Zapomnianego Barbarzyńcy, musi umrzeć!”
-„Dlaczego? Nie mogę tego pojąć! DLACZEGO?!” „Ja… Zrobiłem to.” „Jestem Krukiem... Jestem Enialis…”
-„Udasz się do Quervik, gdzie wszystko tak naprawdę się zaczęło. Dotrzesz na samą północ, do Mroźnych Krain. Odnajdziesz Pradawną Kuźnie Imsha i zniszczysz artefakt. Co będzie dalej? Nie wiem. Czy będzie Ci dane żyć? Nie wiem. Jedno jest pewne. Nigdy więcej się to nie powtórzy.”
-„…”
-„Niech Bóg ma Cię w swej opiece, Kruku. Enialisie.”
-„Boga nie ma. A nawet, jeśli jest, to dawno już mnie opuścił.”
Kruk długie lata przygotowywał się do wyprawy. Zbierał siły, zbierał ludzi, zbierał odwagę. Wciąż pozostawał najbardziej poszukiwaną osobą w
Lothwarrd. Wciąż musiał się ukrywać. Wciąż uciekał. Uciekał przed sprawiedliwością. Uciekał przed odpowiedzialnością. Uciekał przed swym przeznaczeniem. Uciekał przed śmiercią. Nie można jednak ciągle uciekać. Pewnego dnia wyruszył… A dopiero wtedy miało się wszystko rozpocząć…
Bohater:
Imię: Enialis
Wiek: ok. 30 lat
Klasa: Kruk
Charakter: Neutralny
Opis:
Życie i trudne doświadczenia to coś, co zmienia ludzi. Podobnie zmienia ich czas, zmienia też wojna.
Enialis to
Kruk.
Enialis to łotr i zdrajca. Dawniej też pyskaty szczeniak.
Ludzie zdają sobie sprawę z tego, że czynią coś źle dopiero wtedy, gdy spotka ich za to surowa kara. Chcą się zmienić, zapomnieć o tym, co było. Niestety… Bardzo często na taką zmianę jest już za późno, a pewnych czynów nie można cofnąć ani zapomnieć i trzeba też ponieść za nie konsekwencje.
Rozgrywka:
W grze sterować będziemy głównie jedną postacią -
Enialisem. Ale od czasu do czasu będą do nas dołączać różni towarzysze. Czasem będziemy też wcielać się w role postaci ze wspomnień, opowiadań, czy relacji innych.
Ponownie zostanie zastosowany skrypt na walkę w czasie rzeczywistym. Jednak będzie to inna walka. Jak już na początku wspominałem będzie mniej widowiskowa, ale za to skrypt nie będzie mnie tak ograniczał w tworzeniu, dzięki czemu będzie więcej czarów i możliwości rozwoju postaci w walce oraz nie będą nam dokuczały błędy jak w poprzedniej części (zacinający się przeciwnicy, niereagujące hotkeye, czy też przeciwnicy ożywający na ułamek sekundy po śmierci).
Bohater znów będzie skakał...
Pojawią się mini gry (kombinacja klawiszy, strzał do celu, nawalanie przycisk, ale nie tylko).
Uświadczycie kilku prostych zagadek.
Będzie można zmieniać ekwipunek
Enialisa, uczyć się nowych czarów i rozdawać statystyki, co poziom.
Screeny:
Co jeszcze?
Listy skryptów, muzyki i grafik nie podaję. Po prostu na razie nie widzę sensu. Gra jest we wczesnej fazie tworzenia i ciągle coś dodaję, usuwam i zmieniam.
Czekam na komentarze.