Anatomia autotile (grafika)
Aktualny czas: 20-06-25, 23:13 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Odpowiedz 
[VX / VXAce] Anatomia autotile (grafika)
cj2 Offline
*


Liczba postów: 30
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 1



Post: #1
Anatomia autotile (grafika)

Jeżeli nie zamierzasz robić tilów do VX/VX Ace możesz ze spokojem odejść - nie jest tobie to potrzebne do szczęścia. W innym przypadku zapraszam na poradnik ukazujący "jak to się dzieje".

Wielu z nas próbowało, ale zawiodło. Myślało dniami i nocami. Jedna myśl przesłaniała im życie. "O co kurde chodzi z tymi autotilami".

Ja przychodzę do was z odpowiedzią, mam nadzieję odpowiednią.
Wielu z was zapewne próbowało podzielić to:
[Obrazek: RvI8z44.png]
Na dwie części pionowe i trzy poziome.

Ale tak to nie działa. Autotile należy podzielić tak:
[Obrazek: EpNz1Zw.png]
Wtedy to nabiera sensu.

Przyjmijmy oznaczenia:
[Obrazek: Ne8j8RW.png]

I wtedy przykładowa ścieżka wygląda tak:
[Obrazek: JpdDkMR.png]
Nabrało sensu?

Ale co w przypadku ścian, czy sufitów? Tutaj wchodzimy w cięższe tereny?
Wcale nie. Działa to tak samo. Tylko trochę więcej kwadratów:
[Obrazek: zQRN8Xq.png]

Nie jestem za dobry w tłumaczeniu. Dlatego, jeżeli ktoś potrzebuje innej metody, odsyłam do tego poradnika.
Nadal nie rozumiesz? Spróbuj sobie wyobrazić, jak by to działało w analogicznym przypadku z tą ścianą. Rozpisz sobie na kartce czy w programie graficznym. Nadal nie rozumiesz? Napisz.
Nareszcie zrozumiałeś? Bardzo mi miło.

Dziękuję za uwagę i do przeczytania (?).

[Obrazek: ufc6CmQ.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-05-14 07:22 przez cj2.)
04-05-14 18:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Dragon Kamillo Offline
*


Liczba postów: 330
Dołączył: 28-04-13

Pomógł: 24



Post: #2
RE: Anatomia autotile (grafika)

Niepotrzebnie oznaczasz cztery kwadraty w lewym górnym rogu - to jest tylko grafika widoczna pod RM, która oznacza autotile - nie ma ona wpływu na jego rysowanie i wygląd podczas gry. Równie dobrze możesz tam dać na przykład napis trawa i wszystko będzie gut. Swoją drogą ciekawe czy istnieje jakiś skrypt który potrafił by wprowadzić używanie tego oznaczenia do gry - w przypadku VX ACE nic to nie zmieni, ale w VX gdzie mamy ograniczony tile - coś by to dało.

Jakby ktoś nie rozumiał tutka - to tu wrzucam to co kiedyś napisałem - http://tsukuru.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=4543
05-05-14 08:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Rave Offline
*


Liczba postów: 327
Dołączył: 02-05-13

Pomógł: 3



Post: #3
RE: Anatomia autotile (grafika)

Dzięki, teraz rozumiem. Naprawdę pomogłeś cj!

//edit: Mógłbym wysłać ten tutek na opactwo? Oczywiście podam że jesteś autorem.

Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
[Obrazek: UXIyBZb.gif][Obrazek: UXIyBZb.gif]

Spoiler: (Otwórz)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-05-14 17:58 przez Rave.)
12-05-14 17:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
cj2 Offline
*


Liczba postów: 30
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 1



Post: #4
RE: Anatomia autotile (grafika)

Wrzuciłem już tam, sorry za brak odpowiedzi, przegapiłem :c

[Obrazek: ufc6CmQ.png]
20-05-14 16:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.