Efekty świetlne
Aktualny czas: 20-06-25, 19:05 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Wątek zamknięty 
[VXAce] Efekty świetlne
Kostek Offline
*


Liczba postów: 98
Dołączył: 16-07-14

Pomógł: 0



Post: #1
Efekty świetlne

Witam
Korzystam ze skryptu na efekty świetlne (Khas Awesome Light Effects), chcę na 1 mapce mieć ciemność zaś jak się przejdzie na inną aby ta ciemność nie zostawała. Niestety teraz sytuacja wygląda tak, że przechodząc z mapki nieprzyciemnionej na zaciemnioną i z powrotem wracając na tą nieoświetloną ciemność się utrzymuje. Jak tego uniknąć?
http://i.imgur.com/WcUgOHA.png

Witaj!
Znajomi nazywają mnie Kostek!

Kostek! "Urodziny" już 1 lipca 2015! http://poyters.pl/kosuro.html


Zapraszam na moją stronkę: http://poyters.pl/
10-01-15 15:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Venesard Offline
*


Liczba postów: 226
Dołączył: 07-11-14

Pomógł: 36



Post: #2
RE: Efekty świetlne

Może przy zdarzeniu teleportującym na kolejną mapę zresetuj efekt świetlny? Nie do końca rozumiem skrypty z VX, ale mogę przypuszczać że w tym
Cytat:Script: s = $game_map.effect_surface
: s.change_color(120,0,0,0,200)
jedna z tych liczb (120 lub 200) odpowiada za przyciemnienie ekranu.
Więc w zdarzeniu przenoszącym cię na inną mapę analogicznie umieść
Cytat:Script: s = $game_map.effect_surface
: s.change_color(0,0,0,0,200)
lub
Cytat:Script: s = $game_map.effect_surface
: s.change_color(120,0,0,0,0)
jakoś tak, myślę że łapiesz o co mi chodzi wink
Sposób drugi jest taki, że możesz startować zdarzenie zmieniające odcień mapy na przełącznik który włącza się po wejściu na mapę, a wyłącza po wyjściu z niej. Wtedy zbędny byłby element
Cytat:Erase event

Mam nadzieję że to choć trochę pomogło.

Sam nie wiem czy coś tworzę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-01-15 16:08 przez Venesard.)
10-01-15 16:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
X-Tech Offline


Liczba postów: 876
Dołączył: 03-05-13

Pomógł: 23



Post: #3
RE: Efekty świetlne

Napisać swój skrypt na ciemność, a nie wrzucać jakieś popaprane gotowce i nie potrafić z nich korzystać. Jak to żenujące przy osobach, które same tworzą skrypty na zdarzeniach lub ewentualnie w ruby pytać się o działanie śmierdzących gotowców na rozgrywkę.
Najprostsza ciemność to zwyczajny obrazek i przesuwanie go wg. scena x,y bohatera na ekranie.

Jeśli jednak nadal masz ochotę bawić się z tym gotowcem ja nie pomogę, ale zawsze proponuję inne formy pomocy w których należy wykazać się działaniem, a nie wrzucać śmierdzące gotowce bez duszy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-01-15 18:35 przez X-Tech.)
10-01-15 18:10
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Venesard Offline
*


Liczba postów: 226
Dołączył: 07-11-14

Pomógł: 36



Post: #4
RE: Efekty świetlne

X, zrozum że naprawdę nie każdy ma talent do języków, i to co jednemu wejdzie do głowy w miesiąc, innemu nie wejdzie przez parę lat. Zamiast wyrzucać mu że korzysta ze śmierdzących gotowców lepiej byś zrobił ucząc go jak napisać własny skrypt. Tak, to by była odpowiedź pasująca do działu "Wsparcie".

Sam nie wiem czy coś tworzę.
10-01-15 22:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Kostek Offline
*


Liczba postów: 98
Dołączył: 16-07-14

Pomógł: 0



Post: #5
RE: Efekty świetlne

X-Tech z tego co ja widzę to na forum odnosisz się z wielką falą krytycyzmu do każdego innego użytkownika tegoż to forum. Mi nie chodziło o ciemność tak jak ty piszesz, no ale po co się ruszyć i przeczytać ze zrozumieniem post (lub chociażby nazwę tematu) skoro można od razu go skrytykować, prawda? Powiedz mi proszę po co mam pisać skrypt na TO SAMO przez kilka(naście) dni skoro efekt będzie i tak ten sam bo przecież chodzi mi o zrobienie IDENTYCZNEJ rzeczy... Jeśli mam być szczery to w ruby jestem laikiem (jeszcze) bo się o ciągle uczę i jak potrafię to napiszę dla siebie samego prosty skrypt, no ale to już inny temat.
Co do mojego problemu sam wczoraj pogrzebałem trochę i już wszystko naprawiłem.

Witaj!
Znajomi nazywają mnie Kostek!

Kostek! "Urodziny" już 1 lipca 2015! http://poyters.pl/kosuro.html


Zapraszam na moją stronkę: http://poyters.pl/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-15 21:54 przez Kostek.)
13-01-15 21:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
X-Tech Offline


Liczba postów: 876
Dołączył: 03-05-13

Pomógł: 23



Post: #6
RE: Efekty świetlne

A to gratuluję. Powodzenia z gierozą. Mam nadzieję, że coś świetnego z tej ciemności będzie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-15 22:15 przez X-Tech.)
13-01-15 22:14
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Wątek zamknięty 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.