Kurs mappingu by Hubertov - Las
Aktualny czas: 20-06-25, 23:11 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Odpowiedz 
[VXAce] Kurs mappingu by Hubertov - Las
ADI Offline
*


Liczba postów: 274
Dołączył: 09-12-13

Pomógł: 12



Post: #11
RE: Kurs mappingu by Hubertov - Las

hubertov napisał(a):Musi być mało przejść, bo nie można tak iść aż do końca mapy i się "zatrzymać" bez powodu.
Racja... Tu się zgodzę. Mnie też by to drażniło kiedy mam zbyt wiele wolnego miejsca , więc sb idę, i idę...
Ale co to? Bach! Koniec mapy...

Rahim napisał(a):Jak już robić poradnik to warto wspomnieć o tym iż mapki powinny być mniejsze, a lepiej uzupełnione. Najlepiej by nie było nawalonych kupę takich samych elementów blisko siebie.
Dokładnie gdyż nie ma sensu robić niewiadomo jak wielkich map tylko po to by świeciły pustką.

Noi event'y! Zwierzyna itp. Wiem że jako tako to nie zalicza się niby do mappingu, ale miło by było aby mapki nie składały się tylko z elementów nieruchomych.

Admini mnie obserwują XD

[Obrazek: rm1ftf.png]
10-01-14 23:38
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
pepczakk Offline
*


Liczba postów: 133
Dołączył: 18-08-13

Pomógł: 0



Post: #12
RE: Kurs mappingu by Hubertov - Las

Najlepsze tilesety to moim zdaniem domyślne, ewentualnie jakieś zmodyfikowane domyślne. Sam używałem tych tilów i nie dało się zlepić kilku drzew, przez co las wyglądał jak łąka z drzewkami.

[Obrazek: XKUG67Z.png]

Nie biegam w kółko starając się być kimś, kim nie jestem
13-01-14 12:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Rave Offline
*


Liczba postów: 327
Dołączył: 02-05-13

Pomógł: 3



Post: #13
RE: Kurs mappingu by Hubertov - Las

Pepczak, taka mała sztuczka której nauczyłem się na 2k3 a teraz z powodzeniem stosuję w Ace: Traktuję warstwę zdarzeń jako "trzecią warstwę" - jak nie muszę położyć dwa tile z tilesetów B-E jeden na drugim, to jeden (ten co ma być "wyżej") daję jako nieruchome zdarzenie z grafiką z tilesetu.

Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
[Obrazek: UXIyBZb.gif][Obrazek: UXIyBZb.gif]

Spoiler: (Otwórz)
13-01-14 13:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Hubertov Offline
*


Liczba postów: 86
Dołączył: 06-11-13

Pomógł: 0



Post: #14
RE: Kurs mappingu by Hubertov - Las

Pepczak napisał(a):Najlepsze tilesety to moim zdaniem domyślne, ewentualnie jakieś zmodyfikowane domyślne. Sam używałem tych tilów i nie dało się zlepić kilku drzew, przez co las wyglądał jak łąka z drzewkami.

Punkt piąty, pisałem o tym samym co Rave ;-)
13-01-14 16:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
pepczakk Offline
*


Liczba postów: 133
Dołączył: 18-08-13

Pomógł: 0



Post: #15
RE: Kurs mappingu by Hubertov - Las

Jak chcesz zrobić takie wydupiście wielkie drzewo na jednym zdarzeniu?

[Obrazek: XKUG67Z.png]

Nie biegam w kółko starając się być kimś, kim nie jestem
13-01-14 23:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
ADI Offline
*


Liczba postów: 274
Dołączył: 09-12-13

Pomógł: 12



Post: #16
RE: Kurs mappingu by Hubertov - Las

(13-01-14 13:09)Rave napisał(a):  Traktuję warstwę zdarzeń jako "trzecią warstwę" - jak nie muszę położyć dwa tile z tilesetów B-E jeden na drugim, to jeden (ten co ma być "wyżej") daję jako nieruchome zdarzenie z grafiką z tilesetu.

W identyczny sposób, bo dlaczego by nie?
Poprostu tę górną część drzewa trza ustawić 'zawsze na wierzchu'
tak abyś po wejściu na nie nie chodził po drzewnie ani przez nie nie przenikał :D

Admini mnie obserwują XD

[Obrazek: rm1ftf.png]
14-01-14 09:20
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Soul Offline
*


Liczba postów: 89
Dołączył: 14-05-13

Pomógł: 4



Post: #17
RE: Kurs mappingu by Hubertov - Las

Pepczak, nie chodzi o jedne zdarzenie. Proste, jeżeli chcesz ładny, gęsty las na tych tilesetach, to musisz poświęcić trochu czasu na uzupełnianie luk zdarzeniami. Szkoda, że nie da się zrobić na tych tilach lepszych gór :(
14-01-14 16:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Dragon Kamillo Offline
*


Liczba postów: 330
Dołączył: 28-04-13

Pomógł: 24



Post: #18
RE: Kurs mappingu by Hubertov - Las

Na jednym zdarzeniu - ależ proszę bardzo wklejasz drzewo do charseta (najlepiej wykorzystać sytuację i wkleić se kilka) i stawiasz na mapy jako jedno zdarzenie na tej samej warstwie co bohater - wtedy pień będzie blokowany, a będziesz chodził pod koroną.

Tutek słaby, mapa słaba, konstrukcja jej słaba, graficznie też wygląda słabo (tu chyba główna wina makera i tych zasranych cieni i kwadratowych gór - które są za proste i za wysokie). Ogólnie słabo XD

Jak już to czytać ten tutek na TA - tamten jest lepszy.
14-01-14 23:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Crashykk Offline
*


Liczba postów: 368
Dołączył: 30-04-13

Pomógł: 36



Post: #19
RE: Kurs mappingu by Hubertov - Las

Ja jakims tam wybitnym specem od mapek nie jestem, ale zawsze kierowalem sie zasada, ze aby tworzyc dobre mapy trzeba samemu poznac mozliwosci programu i tileset'y, z ktorych korzystamy. Nigdy w zyciu zadnych tutkow na robienie map nie czytalem i dobrze na tym wyszedlem, bo przynajmniej nie dodawalem do swoich "gier" lokacji, ktore przewijaly sie u "stu" innych osob. Jezeli ktos jest ograniety, to nawet przy pierwszym odpaleniu maker'a zauwazy, ze cos z jego mapami jest nie tak i trzeba to poprawic. Czesto jednak mlodzi makerowicze robia lokacje na odpierdziel i dlatego wychodza z ich warsztatu takie potworki ;P

[Obrazek: oe6WuyS.png]
https://crashykk.itch.io/dunsas-prophecy
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-01-14 00:22 przez Crashykk.)
15-01-14 00:21
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.