[RGSS3] Zmiana tilesów na mapie skryptami
Aktualny czas: 20-06-25, 18:55 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Wątek zamknięty 
[VXAce] [RGSS3] Zmiana tilesów na mapie skryptami
Rave Offline
*


Liczba postów: 327
Dołączył: 02-05-13

Pomógł: 3



Post: #1
[RGSS3] Zmiana tilesów na mapie skryptami

Jak zmienić skryptem tilesy na mapie?

Powiedzmy że np. w punkcie (013,012) mapy jest tile trawy (powiedzmy że id 32) i chcę zmienić go na tiles pustyni (powiedzmy że 28). Chcę zmienić tylko ten konkretny tiles, więc komenda podmień jeden tile na inny nie zadziała (a i chyba jej nawet w Ace nie ma, pamiętam że coś takiego w 2k3 było i chyba XP).

Więc jak to zrobić skryptem?

Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
[Obrazek: UXIyBZb.gif][Obrazek: UXIyBZb.gif]

Spoiler: (Otwórz)
06-05-13 10:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
cj2 Offline
*


Liczba postów: 30
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 1



Post: #2
RE: [RGSS3] Zmiana tilesów na mapie skryptami

Jeżeli dobrze zrozumiałem, to dlaczego nie można byłoby zrobić zdarzenia, i na dwóch stronach dwóch grafik?

[Obrazek: ufc6CmQ.png]
06-05-13 19:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Draken Offline
*


Liczba postów: 50
Dołączył: 02-05-13

Pomógł: 1



Post: #3
RE: [RGSS3] Zmiana tilesów na mapie skryptami

Możesz zrobić dwie te same mapy, z czego na jednej trawa będzie miała tile 28 a druga mapa tile 32, i robisz teleport bez animacji przejścia, czy coś takiego :P

Polskie, ostre, hard science-fiction!
06-05-13 19:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Rave Offline
*


Liczba postów: 327
Dołączył: 02-05-13

Pomógł: 3



Post: #4
RE: [RGSS3] Zmiana tilesów na mapie skryptami

(06-05-13 19:41)cj2 napisał(a):  Jeżeli dobrze zrozumiałem, to dlaczego nie można byłoby zrobić zdarzenia, i na dwóch stronach dwóch grafik?

Bo to autotiles na stronie A a na tym tilesie jest już zdarzenie?

Po za tym chcę napisać generator map, który byłby bardziej zaawansowany niż ten wbudowany w Ace czy serię 2k/3, a tu już zdarzenia nie ujdą, szczególnie jeśli będę chciał wygenerować mapkę 500x500 ;).

@Draken: Mogło by ujść, ale w tym konkretnym przypadku chciałbym uzyskać efekt "pustynnienia" i wykonywać to w krótkich odstępach, kwadracik po kwadraciku.

Pewnie bym musiał pobawić się Game_Map, ale nie wiem co zrobić.

Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
[Obrazek: UXIyBZb.gif][Obrazek: UXIyBZb.gif]

Spoiler: (Otwórz)
06-05-13 19:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Narzew Offline
*


Liczba postów: 27
Dołączył: 04-05-13

Pomógł: 2



Post: #5
RE: [RGSS3] Zmiana tilesów na mapie skryptami

Zrobiłem już dawno takie coś do XP, spróbuje jutro zrobić do Vx i VxAce :)
06-05-13 22:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Dragon Kamillo Offline
*


Liczba postów: 330
Dołączył: 28-04-13

Pomógł: 24



Post: #6
RE: [RGSS3] Zmiana tilesów na mapie skryptami

Rave jeśli masz puste autotilesy to zrób w tym miejscu tą trawę - w kilku plikach w jednym tą zieloną wersję w drugim tą pustynną i podmień komenda ten autotile. Mappuj tym podmienianym tilesem tylko to miejsce a reszta tym normalnym - który się nie podmienia.
07-05-13 09:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Rave Offline
*


Liczba postów: 327
Dołączył: 02-05-13

Pomógł: 3



Post: #7
RE: [RGSS3] Zmiana tilesów na mapie skryptami

Niestety nie mam pustych autotilesów - jadę na RTP.

Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
[Obrazek: UXIyBZb.gif][Obrazek: UXIyBZb.gif]

Spoiler: (Otwórz)
07-05-13 11:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Dragon Kamillo Offline
*


Liczba postów: 330
Dołączył: 28-04-13

Pomógł: 24



Post: #8
RE: [RGSS3] Zmiana tilesów na mapie skryptami

Ale możesz zawsze przerobić - przecież nie używasz chyba wszystkich auto na jednej mapie - a w vx ace masz nieograniczoną liczbę tilesów.
07-05-13 11:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Rave Offline
*


Liczba postów: 327
Dołączył: 02-05-13

Pomógł: 3



Post: #9
RE: [RGSS3] Zmiana tilesów na mapie skryptami

Nie, w Ace jest jak w 2k3. Niby jest tyle tilesetów ile chcesz, ale liczba "kwadratów"/tileset jest ograniczona. A nie chcę robić pierdyliarda tilesetów.

Rave napisał(a):Po za tym chcę napisać generator map, który byłby bardziej zaawansowany niż ten wbudowany w Ace czy serię 2k/3, a tu już zdarzenia nie ujdą, szczególnie jeśli będę chciał wygenerować mapkę 500x500 ;).

Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
[Obrazek: UXIyBZb.gif][Obrazek: UXIyBZb.gif]

Spoiler: (Otwórz)
07-05-13 13:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Dragon Kamillo Offline
*


Liczba postów: 330
Dołączył: 28-04-13

Pomógł: 24



Post: #10
RE: [RGSS3] Zmiana tilesów na mapie skryptami

Przecież wiem jak jest - mi właśnie chodziło o robienie pierdyliard tilesetów XD.
07-05-13 22:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Wątek zamknięty 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.